olej do amora
olej do amora
Czesc.
Jaki olej bedzie najlepszy do porawianie pracy amora. ja mam Duro a kolega DJ3.
Czy moze byc taki olej do urządzen hydraulicznych np do hydrauliki citroenów firmy DELPHI albo czy moze byc Amortyzol firmy orlen :P.
Moze macie jakies lepsze propozycje bo moj Duro sie tak zmulil ze jest prawie sztywny.
Apropos to jeszcze jak wymienic olej w duro tzn wiadomo ze olej jest w lewej zadze ale czy jak odkrece korek to olej tam sobie plywa czy jest zamkniety czy jak tam jest w srodku w ogole???
Dzieki
Jaki olej bedzie najlepszy do porawianie pracy amora. ja mam Duro a kolega DJ3.
Czy moze byc taki olej do urządzen hydraulicznych np do hydrauliki citroenów firmy DELPHI albo czy moze byc Amortyzol firmy orlen :P.
Moze macie jakies lepsze propozycje bo moj Duro sie tak zmulil ze jest prawie sztywny.
Apropos to jeszcze jak wymienic olej w duro tzn wiadomo ze olej jest w lewej zadze ale czy jak odkrece korek to olej tam sobie plywa czy jest zamkniety czy jak tam jest w srodku w ogole???
Dzieki
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=421713
gg: 934712
gg: 934712
siema ,moj kumpel ma sklep rowerowy i kupil ostatnio oleje do wsyzstkich roadzajow amorow i firm to si ego spytam dokladnie, ale tak ogolnie to miedzy 5 a 10 W. Producent podaje 7,5W ale jezeli kupujesz olej poprostu do amorow to ciezko dostac 7,5W :/ wiec wlewaj jak cos 5W,jezeli ciezko chodzi - i pamietaj zeby nie wlac go ani za malo ani za duzo!!!
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=443970
endrju71: hmmm... do amora mozna uzywac raczej tylko olejow z takim przeznaczeniem, a czy kupisz na stacji bp, czy orlen, albo shell to wszystko jedno, najwazniejsza jest gestosc a w duro to akurat wazne (czytaj dalej) bo po przerobce tlumika mozna tylko tak regulowac tlumienie
BASS : tak, z duro mozna zrobic amor ktory dziala i to calkiem plynnie. niestety nie pomaga zmiana oleju nawet na najrzadszy aby tak sie stalo. trzeba troche podlubac w tlumiku (ktory jest plastikowy wiec nie trzeba sie napracowac). a dokladniej mowiac nalezy powiekszyc szczeliny przez ktore olej przeplywa kiedy amor odbija. a tak w przyblizeniu wyglada koncowka tlumika (znakami "^" sa oznaczone owe szczeliny):
-----------
\ /
-------------------
l l
l l
l--^----------^--l
-------------------
/\/\/\/\/\/\/\/\/\
------------------
l l
l l
powodzenia. i nie przesadzcie z poszerzaniem,bo tlumienia w koncu nie bedzie. lepiej poszerzyc kilka razy po trochu ni raz przesadzic.
BASS : tak, z duro mozna zrobic amor ktory dziala i to calkiem plynnie. niestety nie pomaga zmiana oleju nawet na najrzadszy aby tak sie stalo. trzeba troche podlubac w tlumiku (ktory jest plastikowy wiec nie trzeba sie napracowac). a dokladniej mowiac nalezy powiekszyc szczeliny przez ktore olej przeplywa kiedy amor odbija. a tak w przyblizeniu wyglada koncowka tlumika (znakami "^" sa oznaczone owe szczeliny):
-----------
\ /
-------------------
l l
l l
l--^----------^--l
-------------------
/\/\/\/\/\/\/\/\/\
------------------
l l
l l
powodzenia. i nie przesadzcie z poszerzaniem,bo tlumienia w koncu nie bedzie. lepiej poszerzyc kilka razy po trochu ni raz przesadzic.
eeeeeeeee...tam
tak,zrobilem to niedawno,bo jakos dlugo nie chcialo mi sie do tego zabierac,ale teraz jestem zachwycony.dlaczego producent nie pomyslal o tym to ja nie wiem. najpierw wymienilem olej na 5 bo rzadszego nie udalo mi sie dostac, wlasciwie nie bylo zadnej zmiany,ani troche szybciej nie wracal. pomyslalem troche podlubalem w tlumiku i ku mojemu zaskoczeniu (bo rewelacji sie nie spodziewalem) duro zaczal sie uginac i tlumic niczym black w moim drugim biku.naprawde warto pokombinowac
eeeeeeeee...tam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości