problem z damperem...
[b]Karol85[/b] - no niestety w tych damperach bez zewnetrznego zbiorniczke wyruwnawczego tez w srodku musi byc cos co bedzie wstanie zmieniac swoja obietasc pod wplywem cisnienia, nie ma bata, jak sie amor sciska to przeciez ten stalowy pret wchodzi do srodka korpusu, i jak by tam byl tylko praktycznie nie scisliwy olej to wcisnol bys ten pret ze 2mm i kuniec, cisnienie by uroslo do astronomicznych wartosci i bylo by male bum :D
jak pomierzycie dampery to z pewnoscie zauwazycie ze korpus jest sporo dluzszy niz ten pret co z niego wystaje, na koncu korpusu jest plywajaca membrana i ona oddziela olej od gazu, sciszkasz amor, cisnienie w czesci z olejem rosnie i popycha mebrane do tylu, a gaz zania ulego kompresii na skutek dzialajacej sily.. swego czasu rozebralem jakiegos taiego dnm'a i to wlasnie tak wyglada, mysle ze foxy czy inne beda sie roznily co najwyzej jakoscia wykonania i zastosowanymi uszczelnieniami calego tego biznesu..
co do Fox'a.. nei mialem okazi rozebrac, ale obejzec i owszem.. byla to vanilla , sama, bez ani jednego pokretla i miala jakies takie plastikowe zaslepienie w tylniej czesci korpusu, istnieje spore prawdopodobienstwo ze pod tym jest jakis typ zaworu umozliwiajacy producentowi napelnienie tego gazem. To czy to bedzie azort, argon czy powietrze ma niewielkie znaczenie, tlen z powietrza powoli utlenie uszczelki i sam olej i dlatego producenci wola dac cos tam co eni powoduje korozji
jesli na twoim amorku nie ma nic co moglo by byc zaworem, to pozostaje serwis, albo domowe sposoby - wiertlo i zamontowanie zaworka, ale to mozna zrobic dopiero po rozebraniu tego na czesci trzeba tak wykombinowac miejsce zeby nie przeszkadzalo membranie sie swobodnie przemieszczac. Istnieje tez opcja ze nei bedzie tam takiego miejsca i ze nie bedzie jak zlozyc dampera, trzeba sie z tym liczyc. Najlepiej bylo by dorwac schemat-przekroj poprzeczny i sie zastanowic.
i tak BTW, amor bez sprezyny powinien dac sie scisnac, bo w tym zbiorniczku jest jakies 100 - 200psi (7 - 14 ATM) co przy precie o srednicy 10mm daje jakies 5.5 - 11 kg potrzebnych do ruszenia tego z miejsca.
Jak bedziesz to rozbieral to naprawde uwazaj, bo na nakretke o srednicy 30mm dziala jau sila 157- 300N a to moze wystrzelic ten korek zdecydowanie szybciej niz szampan.. w dodatku w srodku jest olej ktory w poloczeniu z oczami nienajlepiej dziala..
jak pomierzycie dampery to z pewnoscie zauwazycie ze korpus jest sporo dluzszy niz ten pret co z niego wystaje, na koncu korpusu jest plywajaca membrana i ona oddziela olej od gazu, sciszkasz amor, cisnienie w czesci z olejem rosnie i popycha mebrane do tylu, a gaz zania ulego kompresii na skutek dzialajacej sily.. swego czasu rozebralem jakiegos taiego dnm'a i to wlasnie tak wyglada, mysle ze foxy czy inne beda sie roznily co najwyzej jakoscia wykonania i zastosowanymi uszczelnieniami calego tego biznesu..
co do Fox'a.. nei mialem okazi rozebrac, ale obejzec i owszem.. byla to vanilla , sama, bez ani jednego pokretla i miala jakies takie plastikowe zaslepienie w tylniej czesci korpusu, istnieje spore prawdopodobienstwo ze pod tym jest jakis typ zaworu umozliwiajacy producentowi napelnienie tego gazem. To czy to bedzie azort, argon czy powietrze ma niewielkie znaczenie, tlen z powietrza powoli utlenie uszczelki i sam olej i dlatego producenci wola dac cos tam co eni powoduje korozji
jesli na twoim amorku nie ma nic co moglo by byc zaworem, to pozostaje serwis, albo domowe sposoby - wiertlo i zamontowanie zaworka, ale to mozna zrobic dopiero po rozebraniu tego na czesci trzeba tak wykombinowac miejsce zeby nie przeszkadzalo membranie sie swobodnie przemieszczac. Istnieje tez opcja ze nei bedzie tam takiego miejsca i ze nie bedzie jak zlozyc dampera, trzeba sie z tym liczyc. Najlepiej bylo by dorwac schemat-przekroj poprzeczny i sie zastanowic.
i tak BTW, amor bez sprezyny powinien dac sie scisnac, bo w tym zbiorniczku jest jakies 100 - 200psi (7 - 14 ATM) co przy precie o srednicy 10mm daje jakies 5.5 - 11 kg potrzebnych do ruszenia tego z miejsca.
Jak bedziesz to rozbieral to naprawde uwazaj, bo na nakretke o srednicy 30mm dziala jau sila 157- 300N a to moze wystrzelic ten korek zdecydowanie szybciej niz szampan.. w dodatku w srodku jest olej ktory w poloczeniu z oczami nienajlepiej dziala..
dobrze gada typ :)
fox syfu nie robi..tyle ze robi drogie shit: )
a domu raczje tego eni zrobisz. niemasz kluczy i innyh takih..dlatego własni ewymiana zywkłej uszzelki kosztuje 200 zł.......
stinky-próbowałes zwienkszyc skok w konie?da sie to zrobic:)
i wtedy tfuj stinkacz miał by jusz 170 mm:)
fox syfu nie robi..tyle ze robi drogie shit: )
a domu raczje tego eni zrobisz. niemasz kluczy i innyh takih..dlatego własni ewymiana zywkłej uszzelki kosztuje 200 zł.......
stinky-próbowałes zwienkszyc skok w konie?da sie to zrobic:)
i wtedy tfuj stinkacz miał by jusz 170 mm:)
live fast
die young
die young
http://www.motocykle.katowice.pl/ tu macie taniej jeszcze, tylko przesylke musicie doliczyc ;)
[url=http://tiny.pl/m1xh]pimpmobile ^^[/url]
[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości