problem z damperem...

Karol85
Posty: 1159
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:37
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: Karol85 »

powiedz jak ty se to wyobrazasz zeby w jednej komorze byl olej i argon...ga wypchnie olej do dołu tłoczek poruszajac sie w oleju bedzie tlumil a jak przejdzie do argonu to nie..by byl taki efrkt jak bys zapowietrzyl amor.
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

ale stary zrozum ze ja go nie moge wcisnąc przy zdjętej sprężynie !!
Karol85
Posty: 1159
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:37
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: Karol85 »

nigdy nie uwieze w to co mowisz dopuki nie zobacze wtedy przyznamci racje ale powiem ci tyle DNM i Fox sa technologicznie inne ale zgrobsza zasada dzaialania jest taka sama w kazdym dumperze czy to 5th element czy DNM
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
Karol85
Posty: 1159
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:37
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: Karol85 »

pogadaj z typkiem ktory ma nick Furmek on sie dobrze zna
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

bedziemy dzisiaj kombinowac z kumplem... wsadzimy go w tose, ugniemy i wtede bede probowal rozkrecic... bo w mojego a-zone'a klucz nie wejdzie :P
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

a jak go zdupce to rozpaczał nie bede... kupilem go za 107 zł
Furmek
Posty: 899
Rejestracja: 19.04.2004 10:45:02
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Furmek »

[b]Karol85[/b] - no niestety w tych damperach bez zewnetrznego zbiorniczke wyruwnawczego tez w srodku musi byc cos co bedzie wstanie zmieniac swoja obietasc pod wplywem cisnienia, nie ma bata, jak sie amor sciska to przeciez ten stalowy pret wchodzi do srodka korpusu, i jak by tam byl tylko praktycznie nie scisliwy olej to wcisnol bys ten pret ze 2mm i kuniec, cisnienie by uroslo do astronomicznych wartosci i bylo by male bum :D
jak pomierzycie dampery to z pewnoscie zauwazycie ze korpus jest sporo dluzszy niz ten pret co z niego wystaje, na koncu korpusu jest plywajaca membrana i ona oddziela olej od gazu, sciszkasz amor, cisnienie w czesci z olejem rosnie i popycha mebrane do tylu, a gaz zania ulego kompresii na skutek dzialajacej sily.. swego czasu rozebralem jakiegos taiego dnm'a i to wlasnie tak wyglada, mysle ze foxy czy inne beda sie roznily co najwyzej jakoscia wykonania i zastosowanymi uszczelnieniami calego tego biznesu..

co do Fox'a.. nei mialem okazi rozebrac, ale obejzec i owszem.. byla to vanilla , sama, bez ani jednego pokretla i miala jakies takie plastikowe zaslepienie w tylniej czesci korpusu, istnieje spore prawdopodobienstwo ze pod tym jest jakis typ zaworu umozliwiajacy producentowi napelnienie tego gazem. To czy to bedzie azort, argon czy powietrze ma niewielkie znaczenie, tlen z powietrza powoli utlenie uszczelki i sam olej i dlatego producenci wola dac cos tam co eni powoduje korozji

jesli na twoim amorku nie ma nic co moglo by byc zaworem, to pozostaje serwis, albo domowe sposoby - wiertlo i zamontowanie zaworka, ale to mozna zrobic dopiero po rozebraniu tego na czesci trzeba tak wykombinowac miejsce zeby nie przeszkadzalo membranie sie swobodnie przemieszczac. Istnieje tez opcja ze nei bedzie tam takiego miejsca i ze nie bedzie jak zlozyc dampera, trzeba sie z tym liczyc. Najlepiej bylo by dorwac schemat-przekroj poprzeczny i sie zastanowic.

i tak BTW, amor bez sprezyny powinien dac sie scisnac, bo w tym zbiorniczku jest jakies 100 - 200psi (7 - 14 ATM) co przy precie o srednicy 10mm daje jakies 5.5 - 11 kg potrzebnych do ruszenia tego z miejsca.
Jak bedziesz to rozbieral to naprawde uwazaj, bo na nakretke o srednicy 30mm dziala jau sila 157- 300N a to moze wystrzelic ten korek zdecydowanie szybciej niz szampan.. w dodatku w srodku jest olej ktory w poloczeniu z oczami nienajlepiej dziala..
Karol85
Posty: 1159
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:37
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: Karol85 »

Mówilem że sie zna :) [b]Stinky[/b] respekt przyznaje ci racje myliłem sie :(
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
michal_rz
Posty: 332
Rejestracja: 19.04.2004 10:19:18
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: michal_rz »

grucha zadzwon do dystrybutora foxa, tam jest serwis moze ci pomoga :)
Bike Team Rzeszów --> http://btr.glt.pl
Stinky
Posty: 1131
Rejestracja: 03.06.2004 17:04:49
Lokalizacja: Z górki na pazurki....
Kontakt:

Post autor: Stinky »

jestem starym wyjadaczem i zlych rad nie udzielam (staram sie), zrozumcie cholapki ze nad tymi amorami siedza tegie glowy ktore je projektuja i tacy szarzy wyjadacze jak my mozemy ich zasad dzialania do konca nie kupmac wiec lepiej paluchow w nie nie wtykac
Local Swinga-Swinga
blind
Posty: 227
Rejestracja: 02.05.2004 08:54:52
Lokalizacja: miasto stołeczne
Kontakt:

Post autor: blind »

dobrze gada typ :)
fox syfu nie robi..tyle ze robi drogie shit: )
a domu raczje tego eni zrobisz. niemasz kluczy i innyh takih..dlatego własni ewymiana zywkłej uszzelki kosztuje 200 zł.......
stinky-próbowałes zwienkszyc skok w konie?da sie to zrobic:)
i wtedy tfuj stinkacz miał by jusz 170 mm:)
live fast
die young
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

dobra lole, wy byscie mi juz powiercili damper albo wyslali do serwisu... a mądra grucha z mądrym chudym sobie poradzili :P Tylko problem z olejem jest... na oleju 15W damper... jest prawie sztywny. Jaką gęstosć daje sie fabrycznie ??
Friki MUD
Posty: 280
Rejestracja: 23.09.2004 22:39:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Friki MUD »

hehe no baaaaaa my bymy MUD nie dali rady ?? SZPON KURA ZIOMMM \I/

Włąsnie wiecie jaki olej do FOX'a?? Bo daliśmy 15 i siakoś tak smiesznie :) lepiej wiedzieć nie ?:> :]
http://chudy.pinkbike.com/
Karol85
Posty: 1159
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:37
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: Karol85 »

dajcie 5w bo 15w to stanowczo too much ja do swojego dnm-a zalalem 5w i jest git.
Kupcie olej motula do usd forków jak chcecie to dam telefon 40zł
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
Karol85
Posty: 1159
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:37
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: Karol85 »

40zl za olej oczywiscie nie za telefon :D
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
Friki MUD
Posty: 280
Rejestracja: 23.09.2004 22:39:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Friki MUD »

hehe no domysliłem sie :) dzieki stary :):]
http://chudy.pinkbike.com/
bart
Posty: 1740
Rejestracja: 19.04.2004 06:26:02
Lokalizacja: Tychy/Krakow
Kontakt:

Post autor: bart »

http://www.motocykle.katowice.pl/ tu macie taniej jeszcze, tylko przesylke musicie doliczyc ;)
[url=http://tiny.pl/m1xh]pimpmobile ^^[/url]

[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
Karol85
Posty: 1159
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:37
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: Karol85 »

[b]Friki MUD[/b] ale wiem tesz ze inni leja 10w to zalezy od wagi zawodnika i od twardosci sprezyny. jak twarda sprezyna to destrzy olej..
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
Friki MUD
Posty: 280
Rejestracja: 23.09.2004 22:39:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Friki MUD »

hehe nie no wiemy to akurat ;)..waga zawodnika to 68 a sprezyna to 650lbs wiec wiesz bedzie git :)..15 too zaaaa duzo :)
http://chudy.pinkbike.com/
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości