XC - drugi rower

Uciowy
Posty: 128
Rejestracja: 04.11.2010 18:52:39
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa
Kontakt:

XC - drugi rower

Post autor: Uciowy »

Witam, posiadam już jeden rower do zjazdu i szukam teraz o przeznaczeniu typowo wypadowym/XC. Szukam czegoś w cenie tak do ok. 2500-3000zł, nie chce więcej w niego inwestować na początek ;) W tym przedziale cenowym wchodzi w grę tylko sztywna rama, zależy mi żeby była dobrą bazą do dalszego przebudowywania roweru. Z pośród wielu znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=2447444822

Jak uważacie czy się nadaje i co innego byście polecili w tej cenie? Mile widziane oferty sklepów z Wrocławia ponieważ na miejscu bym sobie go obejrzał i przejechał. Najlepiej jakby to były nowe rowery ze sklepu ponieważ kupowałbym go w ratach.
Mój wzrost to 170cm, waga 70kg.
http://www.szok.it informacje zjazdowe świeże jak bułki ! daj się zaSZOKować!
Nalafein
Posty: 112
Rejestracja: 24.04.2011 09:15:32
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: Nalafein »

A używki mogą być? http://allegro.pl/rower-cube-ltd-cc-ful ... 93289.html full osprzęt xt i pod twój wzrost.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jak tylko XC i nie masz w najblizszym czasie zamiaru na fulla siadać to szukałbym 29era. Kona w tej cenie fajny model miała (chociaz to mogł byc model po przecenie bo pamietam ze sklepu cene)
Uciowy
Posty: 128
Rejestracja: 04.11.2010 18:52:39
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Uciowy »

Nalafein właśnie wolałbym żeby był nowy rower, ponieważ chce go na raty kupić a od prywatnych osób nie ma opcji :D

Spaced też zerknę co Kona oferuje ale wolałbym zostać przy 26" :)
http://www.szok.it informacje zjazdowe świeże jak bułki ! daj się zaSZOKować!
Nalafein
Posty: 112
Rejestracja: 24.04.2011 09:15:32
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: Nalafein »

No to w takim razie brałbym coś od krossa jeśli chodzi jakoś / cena bo nie ma sensu wydawania pieniędzy za samą naklejkę. http://allegro.pl/kross-level-a6-disc-o ... 12289.html
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Spaced pisze:Jak tylko XC i nie masz w najblizszym czasie zamiaru na fulla siadać to szukałbym 29era.
Powód? Bo mi się zdaje że to taka trochę na siłę lansowana moda teraz...
Uciowy pisze:od prywatnych osób nie ma opcji
Weź kredyt gotówkowy. Wygląda to tak samo jak raty chyba... Jak możesz coś na raty kupować to i kredyt ci dadzą. Nie interesowałem się jaka jest różnica kosztów co prawda ale opcja zawsze jest.

Ja za 2800zł kupiłem rower Stevens Wave 2009. Podobny do tego Cube osprzętowo. Koła CrossRide, manetki slx i hamulce K24. Reszta tak samo.
grindz0ne
Posty: 86
Rejestracja: 15.04.2012 13:48:26
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Post autor: grindz0ne »

Troszkę wolałbym dorzucić i zapodać sobie takiego krosiarza który już zdecydowanie ogarnia...
http://ride-zone.pl/product-pol-2094-Mo ... ro-M-.html
Grześ
Posty: 312
Rejestracja: 19.04.2004 10:24:50
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ »

Przy tym wzroście to 29'' chyba trochę bez sensu. Zwłaszcza jeżeli ma być w miarę tanio.
Ja na twoim miejscu próbował bym coś samemu składać. Przynajmniej kupić dobry amor i jakąś ramę a resztę tańszą i ewentualnie z czasem wymieniać. Z tym że trzeba się liczyć z tym że może trochę drożej wyjść.
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

Oj, widze ze z czytaniem ze zrozumieniem u was ciezko... :P DO autora tematu:
A mozesz wziac kredyt ? Ten Cube na osprzecie XT jest dosyc ciekawy jak za taka cene... ;]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna pisze:Powód? Bo mi się zdaje że to taka trochę na siłę lansowana moda teraz...
Jaka moda? Dla mnie fani 29erów to najgorsi ludzie świata, którzy wszystkim to wciskaja ale do typowego XC na HT to ma same zalety - typowy rower XC i tak posiada zwinność wózka z supermarketu więc wady 29era nie przeszkadzaja, a rower sie lepiej toczy, lepiej trzyma prędkość i jest stabilniejszy. Dodatkowo mniej wyboje przeszkadzają.
Grześ pisze:Przy tym wzroście to 29'' chyba trochę bez sensu. Zwłaszcza jeżeli ma być w miarę tanio.
Są niskie 29ery do wzięcia <3000zł. Jezdziłem ostatnio ze znajomymi po sklepach bo wlasnie szukali roweru i spokojnie było. Przynajmniej w Wwa.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Spaced pisze: typowy rower XC i tak posiada zwinność wózka z supermarketu
Mi tam lepiej się jeździ na moim rowerze xc niż na tym bitchu. Ale to może wina szerszych tras... W tym rowerze xc odczuwam nieco brak tylnego zawieszenia co w funbike'u nie ma żadnego znaczenia.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna pisze:Mi tam lepiej się jeździ na moim rowerze xc niż na tym bitchu. Ale to może wina szerszych tras... W tym rowerze xc odczuwam nieco brak tylnego zawieszenia co w funbike'u nie ma żadnego znaczenia.
Lepiej po czym? Latasz na nim, katujesz ostre zakrety i bandy? Mam za soba sporo rowerów xc z czasów scigania sie za dzieciaka i czasem na cos wsiadam nowego, w domu tez mam xcki i to nie sa rowery gdzie przesiadka na 29era zabija. O ile trailbike z agresywnymi kątami to fajny rower i mozna sie na nim bawic to typowy ht xc to zwykły dystansowiec, a do tego lepiej nadaje sie 29 cali.
Grześ
Posty: 312
Rejestracja: 19.04.2004 10:24:50
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ »

Spaced pisze:" typowy rower XC i tak posiada zwinność wózka z supermarketu"
Tu bym się nie zgodził, wszytko zależy od geometrii ramy i techniki rowerzysty. Zależy oczywiście też czy sie kupi rower XC tzw. comfort (czy jako to tam nazywają z niższej półki) czy ze sportową geometrią.
Osobiście przy wzroście 184 jeżdżę na XC 26”, na 29” nawet sie nie patrzę, pomimo totalnej propagandy zwłaszcza z USA. Najgorsze jest to że ciężko ostatnio dorwać fajne ramy do xc 26” o dobrej geometrii w przystępnej cenie, tylko 29”. Chociaż przyznam, że z chęcią bym jakiegoś sensownego ninera przetestował w górach.
Ciekawszą opcją wydaje mi się 27,5” ale to jeszcze egzotyk.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Grześ pisze:techniki rowerzysty.
Technika na zwinnośc roweru wpływa?

Panowie co wy na tych rowerach robicie poza biciem dystansu? Powaznie sie pytam? Pokaż mi jeden rower XC z ciekawa geometria to może zmienie zdanie bo na razie to po prostu zwykłe upieranie sie ze 29 jest be bo jest modne gdzies tam za wielka wodą.
Grześ
Posty: 312
Rejestracja: 19.04.2004 10:24:50
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ »

Jak dla Ciebie technika nie ma wpływu na zwinność roweru to spróbuj skręcić przy 40km/h o 90* siedząc na siodełku albo stojąc na pedałach i dociążając kierownice, oczywiście na rowerze xc w terenie cięższym niż szutry...
Poza tym, nikt nie mówi że 29’’ jest złe, tylko w części przypadków nie ma aż takiego sensu jak jest to lansowane, zwłaszcza gdy kolega ma 170cm wzrostu.
Hhhhmmmmm poza nabijaniem kilometrów ludzie w xc też jeżdżą po górach na trasach gdzie niektórzy używają rowerów enduro i fr, wiadomo że jazda jest inna ale dają radę. Pomijając fakt że ostatnio trasy z pucharu świata bardziej przypominają zjazdowe kilka lat temu niż to co u nas sie nazywa xc.
A tu masz ramę z ciekawą geometrią http://www.liteville.de/t/25_56.html
BTW to jest tylko i wyłącznie moja opinia, tak na wszelki wypadek gdyby ktoś pomyślał, że pozjadałem wszystkie rozumy i to co ja uważam za dobre dla mnie, ma być dobre dla wszystkich!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Grześ pisze:Jak dla Ciebie technika nie ma wpływu na zwinność roweru to spróbuj skręcić przy 40km/h o 90* siedząc na siodełku albo stojąc na pedałach i dociążając kierownice, oczywiście na rowerze xc w terenie cięższym niż szutry...
Jesteś rowerem? Nie. Kupujesz rower dla siebie wiec zawodnik przy zakupie roweru jest taki sam zawsze, rower nie. To jest bezsensowny argument przy porównywaniu rowerów. Technika ma wpływ na to jak jedziesz, nie na sam rower. To tak jakbys stwierdził, że auto nie jest podsterowne z dobrym kierowca. Dalej jest tylko kierowca lepszy.
Grześ pisze:Poza tym, nikt nie mówi że 29’’ jest złe, tylko w części przypadków nie ma aż takiego sensu jak jest to lansowane, zwłaszcza gdy kolega ma 170cm wzrostu.
Bo jak sie ma 170cm wzrostu to człowiek jezdzi po innych trasach? Są rowery XC pod niskich ludzi. Troche taka anty 29 postawa to tak samo jak bycie hipsterskim anty mac hejterem czy innymi grupami co są modne bo przeciwko modzie.
Grześ pisze:Hhhhmmmmm poza nabijaniem kilometrów ludzie w xc też jeżdżą po górach na trasach gdzie niektórzy używają rowerów enduro i fr, wiadomo że jazda jest inna ale dają radę. Pomijając fakt że ostatnio trasy z pucharu świata bardziej przypominają zjazdowe kilka lat temu niż to co u nas sie nazywa xc.
Tak i ja tez tak mojego fulla uzywam ale to jest kategoria trailbike, maratonowce tez czasem typowe rowery do XC maja dalej bardzo zbliżoną geometrie i do trailbike maja sie nijak.
Grześ pisze:A tu masz ramę z ciekawą geometrią http://www.liteville.de/t/25_56.html
To jest rama do 4X. Co to ma wspolnego z XC? Pomijam fakt, ze rama ma 70 stopni na głowce wiec do jazdy ala enduro czy fr nadaje sie słabo. No chyba, ze jazda po trasie enduro 3x wolniej to dla ciebie enduro.
Grześ
Posty: 312
Rejestracja: 19.04.2004 10:24:50
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ »

Nie jestem rowerem, ale jak jadę na rowerze to jestem z nim integralną całością, a nie ja osobno i rower osobno.
Rowery „popularne”, że tak się wyrażę są krótkie i wysokie, sportowe dokładnie na odwrót. Więc ciężko porównywać ze sobą np. dwie 18”ramy.
Maja Włoszczowska ma 170cm wzrostu i na olimpiadę miała przygotowanego 29” ale oblukaj zdjęcia jak to wygląda, i powiedz czy za 2500-3000 kupi coś o zbliżonej geometrii.
Co do trial bika, fajna sprawa. Przy okazji wypada jeszcze oprócz zjazdówki kupić xc, enduro, szosę i coś na miasto, jeszcze trialówka się przyda... tylko kogo na to stać.
Czytaj uważnie, nie neguje 29’’(nawet podoba mi sie to), ale gość jest niski, jak się wciągnie i będzie chciał rozbudować tak jak pisze to będzie miał z tym większe kłopoty finansowe... a miało być tanio.

Co do linka faktycznie coś się źle wkleiło mają ramę 101 do xc trzeba szukać bo sie nie linkuje.

BTW od ilu km/h jest enduro, od ilu dh, a do ilu xc?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Grześ pisze:BTW od ilu km/h jest enduro, od ilu dh, a do ilu xc?
Ja mam prędkości średnie i maksymalne dużo wyższe na rowerze XC niż na tej freerideówce(pozbyłem się atomika - coraz bardziej zastanawiam się nad pozbyciem się tego bitcha jednak).

Poziom tras w łodzi jest podobny(tj. fr i szlaki leśne...). Na rowerze XC tylko nie latam. Korzenie i kamienie jednak właściwie występują tylko pod rowerem XC bo na trasach FR spotkałem się ze stwierdzeniem na temat uszkadzania się sprzętu przez jakieś tarki czy inne udziwnienia. Oprócz jakichś mniejszych i większych hop są gładkie jak stół(nie płaskie bo to jednak wzniesienia łódzkie a nie totalna równina).

Poza tym:
http://www.youtube.com/watch?v=0gPp4oLx ... re=related
Czym się różni dh u nas od enduro na tym filmie? Nie kumam trochę. Wygląda to jak zjazd z podjazdami.
Grześ
Posty: 312
Rejestracja: 19.04.2004 10:24:50
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ »

odnośnie prędkości to było pytanie do Spaceda
Spaced pisze:No chyba, ze jazda po trasie enduro 3x wolniej to dla ciebie enduro.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość