Sram XX1

MiP
Posty: 311
Rejestracja: 26.04.2011 21:48:10
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Sram XX1

Post autor: MiP »

Sram zrobił napęd 1x11.

Tutaj news z fotami i filmikiem: http://www.velonews.pl/newsy/sprzet/285 ... ezentowany

W xc/enduro może się przyjąć.
Co jak co, ale przerzutka jest piękna :)
Jergus
Posty: 98
Rejestracja: 20.04.2011 07:44:19
Kontakt:

Post autor: Jergus »

Mnie ciekawi czy te przerzutke będzie można załozyć do normalnego zestawu 1x10.
Cena calego zestawu XX1 to 1800€ jeśli dobrze pamiętam wiec rarytasik na razie :)
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

W 2:47 filmiku można zauważyć, że kiedy łańcuch jest na najmniejszej zębatce, to przerzutka bardzo słabo go naciąga. IMO nie zda to egzaminu w DH.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Jergus nie będzie można tego założyć w miejsce starego napędu. Jest tam napisane że współpracuje tylko z jakimiś specjalnymi bębenkami dt swiss

=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

wszystko super, tylko wg mnie nic nie zastapi napedu z 2 blatami z przodu, kiedy potrzeba natychmiastowo przejsc na calkiem miekie przelozenie. nie wiem ile zebatek da sie w tym przypadku przeskoczyc za jednym wcisnieciem manetki, ale juz nie raz zdazyly mi sie sytucaje, ze po prostu nie zdazylbym przejechac przez cala kasete (albo nawet i pol) by dostac sie do najwiekszej zebatki z tylu. to samo sie odnosi do napedow 1x10 IMO.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

ari4 pisze:W 2:47 filmiku można zauważyć, że kiedy łańcuch jest na najmniejszej zębatce, to przerzutka bardzo słabo go naciąga. IMO nie zda to egzaminu w DH.
Łańcuch musi być długi żeby ogarnął 42-zębową patelnię z tyłu. Nikt normalny nie założy przecież takiej kasety do zjazdówki :roll: Zresztą do dh i tak wystarcza 4-5 przełożeń.

Wygląda to bardzo fajnie, ale ze względu na cenę jeszcze długo zupełnie nie będę tym zainteresowany. A takie napędy raczej prędko nie stanieją, bo jak tak wąskie łańcuchy i zębatki mają być mocne, trwałe i możliwie lekkie to tanio się ich nie zrobi.
No i =disbrainer= słusznie zwrócił uwagę, że może być ciężko bardzo szybko zredukować przełożenie, a to naprawdę się przydaje gdy jedzie się po nieznanym szlaku.
MiP
Posty: 311
Rejestracja: 26.04.2011 21:48:10
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: MiP »

Myślę, że pomyśleli i zrobili w manetce mały skok, by można było w miarę sprawnie przejechać część kasety. Wiadomo, że nie całą i to nie to samo co jedno kliknięcie z przodu. Cena dość zaporowa, ale prezentuje się b.dobrze. ;)
Fonika

Post autor: Fonika »

Ciekawe, do dh może niepotrzebne ale w Enduro czemu nie. Szczególnie, ze napęd 2-blatowy traci na popularności wśród światowej elity enduro :).
Tylko ta cena... zapiera dech w piersiach :P
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Tylko pytanie jak łańcuch będzie się szybko rozciągał. Wiadomo, na jednym blacie musi obsłużyć całą kasetę, więc pod niezłym kątem będzie pracował. Wiem, że zębatka ma jakieś tam cudne super zęby, ale czy niwelują zjawisko bocznego wykrzywienia łańcucha...?
A cena też się zgodzę. Porażka totalna. Pewnie za 1-2 lata, będzie w cenie co każdy napęd...
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

ari4 pisze: Pewnie za 1-2 lata, będzie w cenie co każdy napęd...
No... bo pewnie ceny wszystkich rodzaju napędu zbliżą się do takiego poziomu :lol:

Ech, swoją drogą szkoda że wszyscy producenci najwyraźniej stwierdzili, że koniecznie potrzebuję miliona przełożeń i nie da się już obecnie skompletować dobrego napędu na 8 biegów (np. manetki to same plastikowe gó....) :roll:
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

miki_ck pisze:da się już obecnie skompletować dobrego napędu na 8 biegów (np. manetki to same plastikowe gó....)
Problem to kaseta, bo łańcuch i przerzutka podpasują na 9-10, a manetkę można używaną dać... inna sprawa, że za takiego XTRa 950 trzeba dać pół królestwa i cnotę księżniczki...

edit - http://allegro.pl/unikat-manetki-xtr-m- ... 65060.html - ale dałem dupy :( A co do tematu, to nie widzę sensu, już 10 to "w hoi".
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

Fonika pisze:Szczególnie, ze napęd 2-blatowy traci na popularności wśród światowej elity enduro :).
szczegolnie, ze swiatowej rangi zawody co raz bardziej ida w charaktrer super-enduro (mam nadzieje ze definicji przytaczac nie musze;) ), gdzie faktycznie jeden blat z przodu moze ogarnac.

poza tym racing racingiem - ja mowie z punktu widzenia przecietnego zjadacza sciolki lesnej, jezdzacego w totalnie nieprzygotowanym i niespodziwanym terenie.
Orzeszek
Posty: 381
Rejestracja: 22.05.2012 20:03:22
Kontakt:

Post autor: Orzeszek »

Jaki jest sens mieć 10+ zębatek z tyłu,skoro napęd 1x8/9 ma podobną/taką samą rozpiętość tych ząbków :|
Jergus
Posty: 98
Rejestracja: 20.04.2011 07:44:19
Kontakt:

Post autor: Jergus »

podobną ?
Kaseta 11 rzędowa to 10-42
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Orzeszek pisze:Jaki jest sens mieć 10+ zębatek z tyłu,skoro napęd 1x8/9 ma podobną/taką samą rozpiętość tych ząbków
No jakoś nie widziałem napędu 8/9 z największą koronką 42z :roll:
A słyszałeś może o czymś takim jak kadencja? Więcej zębatek w kasecie pozwala na jej ciaśniejsze stopniowanie przez co łatwiej o odpowiedni dobór przełożenia i utrzymanie optymalnej kadencji.
Może nie ma to znaczenia w jeździe do sklepu, ale do ścigania się, jazdy na długich dystansach czy w wymagającym terenie naprawdę się to przydaje.
MiP
Posty: 311
Rejestracja: 26.04.2011 21:48:10
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: MiP »

Orzeszek pisze:Jaki jest sens mieć 10+ zębatek z tyłu,skoro napęd 1x8/9 ma podobną/taką samą rozpiętość tych ząbków :|
Ten jak zwykle głupoty pierdoli... Idź na rower, zostaw forum w spokoju.
Przy okazji zalinkuj kasetę, która ma 42t.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Stworzenie 11-42t. na 9 przełożeń jest jak najbardziej możliwe...
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Ciekawy artykuł z jednego względu... Marketingowy bełkot tak im zagłuszył zdrowy rozsądek, że zaletą stało się absolutnie wszystko.

"z pewnością zrewolucjonizuje jazdę na rowerze MTB"

"skupiamy się tylko na zmianie przełożeń z jednej strony – dzięki czemu po prostu nie trzeba tyle myśleć." - teraz możemy używać tylko jednej półkuli!.. :D

"Nie ważne gdzie jeździsz, jak jeździsz, SRAM XX1 sprawi, że będziesz nie do zatrzymania" - czyli... "uważamy Was za debili" - poziom expert.

"Niesamowita szeroka rozpiętość przełożeń kasety"

"specjalne wykończenie zapewnia dłuższą żywotność"

"zapewniają zero tarcia – zredukowano siłę potrzebną do zmiany przełożeń" - fizykę obalili, ale to nic przy niesamowitych 11 przełożeniach.
Korn_8
Posty: 125
Rejestracja: 16.10.2011 19:29:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Korn_8 »

Może przeoczyłem, ale chyba nie napisali nic o lini łańcucha. Ciekawe jak rozwiązali problem ze skrajnymi położeniami na kasecie. Mam 8rz i na najniższym przełożeniu, bez napinacza, słychać lekkie ocieranie łańcucha o przedni blat. To co dopiero 11?
Moim zdaniem, wymyślili coś, co nie jest niezbędne w enduro itp, ale lepiej niech się wypowiedzą, ci co w nim jeżdżą.
Centruję i zaplatam w Krakowie, zapraszam do współpracy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości