Boxxer R2C2 - twardy

Fonika

Boxxer R2C2 - twardy

Post autor: Fonika »

Krótko i na temat. Mój boxxer mimo najbardziej miękkiej, srebrnej sprężyny jest bardzo twardy na końcu skoku, właściwie nie wykorzystuje ostatnich 3cm. Zastanawiałam się czy ktoś próbowal przycinać elastomer w goleni ze sprężyną, ile przyciął i jak amor się potem zachowywał.
Myślałam też nad zmianą oleju, obecnie jeżdże na zalecanym 5W ale motorexa (motorex jest dość gęsty w stosunku do oryginalnego foxa/rock shoxa) z tym, że nie wiem czy zmiana będzie na tyle odczuwalna żeby pchać się w oryginalny (drogi) olej ;).
Michu_M
Posty: 156
Rejestracja: 17.05.2011 10:20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Boxxer R2C2 - twardy

Post autor: Michu_M »

jaki sag masz?
opul
Posty: 20
Rejestracja: 17.08.2005 05:09:34
Kontakt:

Post autor: opul »

Mam identyczne spostrzeżenia. R2C2 2011, srebrna sprężyna, SAG niecałe 20%, waga 65kg bez zbroi i ochraniaczy. Ogólnie przy wyciągniętej sprężynie amor chodzi dość tępo. Nie zdarzyło mi się, aby wykorzystać ostatnie 3-4cm nawet przy lądowaniach z ok.1,5m.
Fonika

Post autor: Fonika »

u mnie podobnie, sag 20% mimo, że jestem trochę lżejsza od ciebie, hmm
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

A jak kupiliście amor to zrobiliście mu serwis ? Daliście smar pod uszczelki , którego nie daje RS do swoich nowych amortyzatorów ? Amortyzator chodzi Wam "tępawo" albo "przycina" ?
Polecam Judy Butter albo jakiś tańszy zamiennik ;)
To tylko moje przypuszczenie , więc może się ktoś wypowie w temacie który bardziej ogarnia temat Boxxa :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Moze za duzo oleju smarującego?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Fonika

Post autor: Fonika »

off_road - też tak na początku myślałam, ale rozebralam, wylałam olej, zalałam nowym tak jak jest w manualu (nawet te kilka ml mniej) i nic nie pomogło.


wojtasu - ja już go z 3 razy rozkładałam - za każdym razem nowy smarek, więc to nie to.
Poza tym chodzi płynnie aż do tych ostatnich 3-4cm gdzie jest po prostu kamień. :)
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

1. za duzo oleju w tlumiku
2. zakrecony bottom out

ew zły olej w tlumiku, ja motorex'a nie leje. wole albo rs'a olej albo motul'a
Fonika

Post autor: Fonika »

Mój zalany motulem i twardy jest nawet z obiema kompresjami na 0 skreconymi, wyjętymi podkładkami od naprężenia wstępnego i dobiciem na 0. Za dużo oleju też nie ma, wszystko tak jak w manualu...
ballantines
Posty: 129
Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
Kontakt:

Post autor: ballantines »

Wyjmij sprężynę i ugnij go do samego końca, wtedy zobaczysz gdzie leży problem.
Fonika

Post autor: Fonika »

w spręzynie i w elastomerze... dlatego na początku pytałam czy ktoś już próbował go ucinać
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

Sram podaje zle ilosci oleju w ml ( oczywiscie chodzi o olej w tlumiku ). Mialem ten sam problem, pozniej zauwazylem ze zalewajac wedlug mm ( glebokosc lustra oleju od krawedzi goleni ) oleju jest mniej i problem zniknal.

BTW. wyciagnij ten elastomer, po coz Ci on :wink:
Fonika

Post autor: Fonika »

ja nalałam tak jak rs przykazał i tłumik ugina się cały...
No cóż, spróbuję bez elastomera i we will see
k1kaka
Posty: 299
Rejestracja: 01.04.2011 22:09:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: k1kaka »

Ja waże 68 kg i teama na srebrnej sprężynie dobijam w miejscu więc coś jest nie tak na pewno.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Fonika pisze:w spręzynie i w elastomerze... dlatego na początku pytałam czy ktoś już próbował go ucinać
w 2010 ucinali w teamach elastomery ale myslalem, że ktoś każdą zakupioną część po chwili rozbiera powinien to wiedzieć. Chociaż ja z Korean_boy sie zgadzam - za duzo oleju da taki efekt. Chociaz szczerze jak jest przyczepnosc, a amor jest twardszy to super, jak jest przyczepnosc a amor jest bardziej progresywny to do dupy.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

ciecie elastomera dawało efekty... w duro :)
Fonika pisze:motorex jest dość gęsty
parametrem który nas interesuje przy porównywaniu olejów jest lepkość a nie gęstość. Znacznie mniejszą lepkość przy podanych 5W ma od moterexa np castol, motul z olejów w przyzwoitej cenie.
opul
Posty: 20
Rejestracja: 17.08.2005 05:09:34
Kontakt:

Post autor: opul »

Na mój gust nie jest to kwestia oleju ani smarowania. Przy wyciągniętej sprężynie amor wykorzystuje pełen skok. Więc być może jest to kwestia elastomera.
Fonika i jak? Poradziałaś?
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

te ostatnie 3 cm to na wypadek gdyby ktoś chciał załadować 10 metrów dropa. lepiej ciesz się z tych pierwszych siedemnastu.
DcMonsterfelt
Posty: 104
Rejestracja: 04.03.2012 17:11:05
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: DcMonsterfelt »

agressor pisze:te ostatnie 3 cm to na wypadek gdyby ktoś chciał załadować 10 metrów dropa. lepiej ciesz się z tych pierwszych siedemnastu.
Dokładnie ugnie się po pod sporym obciążeniem . Gdy go dobijasz to też jest nie dobrze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości