Witam, nadszedł już czas na wymianę łożysk w moim specu i mam parę technicznych pytań dotyczących wymiany.
1. Jak wybić stare łożyska z ramy, w którą stronę? Próbowałem wycisnąć imadłem i końcówkami od kluczy nasadowych, ale całość ani drgnie.
2. Jak wybić łożyska przy wahaczu(są po 2 w jednym gnieździe)?
3. Jak wprasować nowe łożyska? Dawać na nie jakiś smar?
Z góry dzięki za pomoc.
Wymiana łożysk sx trail
1. robiłem tak samo. Co prawda w BH, no ale łożyska to łożyska. Pójdzie, musi. Jest zapieczone, więc jak już strzeli to wyjdzie jak masło. Ważne by ułożyć nasadke prosto żeby równomiernie wypychało.
2. na wahaczu między oboma łożyskami jest tulejka zmniejszająca średnice otworu w łożyskach z wypustem na środku (którego narazie nie widzisz, jest między łożyskami) pozycjonującym łożyska w danej odległości między sobą. Musisz najpierw napierać na te tulejke (ok 1.5-2mm grubości ścianki), ona wypchnie jedno łożysko, potem drugie jak reszta.
3. smar obowiązkowo. Rękami ile sie da (jakieś 2mm powiedzmy), a potem znowu imadło, przez jakieś deseczki, byle równo wchodziło, a z tym na początku może być problem. Jak już połowa łożyska wejdzie, to potem z górki.
Dodaje jeszcze szybki rysunek, jak u mnie wyglądało wybijanie.
2. na wahaczu między oboma łożyskami jest tulejka zmniejszająca średnice otworu w łożyskach z wypustem na środku (którego narazie nie widzisz, jest między łożyskami) pozycjonującym łożyska w danej odległości między sobą. Musisz najpierw napierać na te tulejke (ok 1.5-2mm grubości ścianki), ona wypchnie jedno łożysko, potem drugie jak reszta.
3. smar obowiązkowo. Rękami ile sie da (jakieś 2mm powiedzmy), a potem znowu imadło, przez jakieś deseczki, byle równo wchodziło, a z tym na początku może być problem. Jak już połowa łożyska wejdzie, to potem z górki.
Dodaje jeszcze szybki rysunek, jak u mnie wyglądało wybijanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości