Specialized Demo 8 z 2009 zmniejszenie skoku
Specialized Demo 8 z 2009 zmniejszenie skoku
Mam mozliwosc kupienia ramy Demo 8 z 2009 i chcialbym w niej zmniejszyc skok do 180mm.
Zalezy mi na tym, zeby sama rama obnizyla sie po tym zabiegu (tak, zeby kąt glowki byl nadal ok, po wstawieniu w nia 66 z 2009), wiec nie chcialbym wstawiac podkladek pod sprezyne.
Jedyny sposob to prawdopodobnie zmiana dampera na taki ktory ma krotsza dlugosc montazowa i krotszy skok tloka, tylko nie wiem jakie te nowe parametry powinny byc. Moze ktos wie?
Ewentualnie moze da sie ten damper tam jakos przesunac na jakims mocowaniu i wstawic jednak ta podkladke pod sprezyne?
Ps. Nie wiem w tej chwili jaka jest fabryczna dlugosc montazowa i skok tloka w tym Demo.
Zalezy mi na tym, zeby sama rama obnizyla sie po tym zabiegu (tak, zeby kąt glowki byl nadal ok, po wstawieniu w nia 66 z 2009), wiec nie chcialbym wstawiac podkladek pod sprezyne.
Jedyny sposob to prawdopodobnie zmiana dampera na taki ktory ma krotsza dlugosc montazowa i krotszy skok tloka, tylko nie wiem jakie te nowe parametry powinny byc. Moze ktos wie?
Ewentualnie moze da sie ten damper tam jakos przesunac na jakims mocowaniu i wstawic jednak ta podkladke pod sprezyne?
Ps. Nie wiem w tej chwili jaka jest fabryczna dlugosc montazowa i skok tloka w tym Demo.
Skrócić damper możesz. Musisz go rozebrać i wstawić tuleję pomiędzy "backplate" tłoka a ślizg. Ale to skraca bardziej skok niż długość - tzn. skrócony o pół cala 9.5x3" damper będzie miał 2.5" skoku przy długości 9" gdzie normalny damper 9" ma tego skoku 2,75".
Więc bardziej obniżysz rower wsadzając inny damper niż skracając obecny.
Więc bardziej obniżysz rower wsadzając inny damper niż skracając obecny.
Dzieki
Rzeczywiscie lepiej tam wlozyc podkladke, niz pod sprezyne.
Reszte skoku chyba najlepiej urwac dorabiajac krotsze trojkane mocowanie dampera w trojkacie ramy.
Widac je tutaj: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... OqpkmwKUEQ

Rzeczywiscie lepiej tam wlozyc podkladke, niz pod sprezyne.
Reszte skoku chyba najlepiej urwac dorabiajac krotsze trojkane mocowanie dampera w trojkacie ramy.
Widac je tutaj: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... OqpkmwKUEQ
przez chwilę jeżdziłem na demo 2006 z damperem 216mm -zamiast oryginalnego 222. efekt był taki,żę skok zmniejszył się do 178mm, a suport opadł dokladnie 1,5cm.
zainstalowany był WB UD 180,który jest znacznie niższy niż obecne amorki,więc zmiana kąta głowki nie była zauważalna (swoją drogą,ciekaw jestem jaka była rzeczywista zmiana-niestety już tego nie sprawdzę)
nie było żadnych efektów ubocznych.
rowerek stał się nieco bardziej skoczny - to wszystko
zainstalowany był WB UD 180,który jest znacznie niższy niż obecne amorki,więc zmiana kąta głowki nie była zauważalna (swoją drogą,ciekaw jestem jaka była rzeczywista zmiana-niestety już tego nie sprawdzę)
nie było żadnych efektów ubocznych.
rowerek stał się nieco bardziej skoczny - to wszystko
Autorowi chodziło o spłaszczenie kąta główki i obniżenie suportu a nie stricte zmniejszenie skokudiskordia pisze:widzisz tu zasadność zastosowania offsetu??? o ile wiem zmiana tulejek,nie wpływa na skok dampera
Z geometrią wszystko powinno być ok po wsadzeniu 66, one mają 568mm A-C, Fox 40 571mm, a Boxxer 565mm więc nie będzie różnicy.chillyzi pisze:Zalezy mi na tym, zeby sama rama obnizyla sie po tym zabiegu (tak, zeby kąt glowki byl nadal ok, po wstawieniu w nia 66 z 2009)
Hej, chodzilo mi zmniejszenie skoku do 180mm, przy zachowaniu kata glowki jak przy 888, ale nie wiedzialem, ze odleglosc AC jest podobna w 66 i w 2 polkach i dla tego chcialem jeszcze obnizyc go na mocowaniu dampera. W tej chwili patent Pietryny zalatwia mi sprawe calkowicie 
timon92 - dzieki za info.

timon92 - dzieki za info.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości