Sram XX1

ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Korn_8 pisze:Może przeoczyłem, ale chyba nie napisali nic o lini łańcucha. Ciekawe jak rozwiązali problem ze skrajnymi położeniami na kasecie. Mam 8rz i na najniższym przełożeniu, bez napinacza, słychać lekkie ocieranie łańcucha o przedni blat. To co dopiero 11?
Dokładnie też o to się pytałem. Łańcuch pewnie ogarnie, ale co kilka miesięcy będzie go trzeba chyba wymieniać... :roll:
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Wypowiem się jako nakurwiacz enduro... :)

Napęd:
Dwa blaty na przodzie: 26 i 36T,
z tyłu kaseta 9rz. 11-32T + napinacz E13 DRS.
wszystko ze sprawdzonej i trwałej grupy XT na 2006r.

Po 1. W nagłej potrzebie przednimi blatami mogę szybko zredukować obciążenie przed podjazdem lub zatrzymaniem, albo je zwiększyć gdy nagle droga idzie ostro w dół, zamiast klikać ze 4 razy po 2-3 ząbki...
Dużo zależy od tego ile na raz ząbków da się przeskoczyć w tym XX1 - ale to i tak jest mniej wygodne po doświadczeniach z 1x10rz. napędem.

Po 2. W kasecie i osprzęcie z wyższej półki przełożenia wchodzą na tyle mięciutko i pewnie, że dalsze poprawianie stopniowania kadencji, bynajmniej w moim odczuciu, byłoby bardziej odczuwalne w głowie, niż w nogach.
BTW stopniowanie tej kasety 10-42 i mojej 11-32, pomijając brak dwóch najwyższych zębatek, różni się tylko w 3 miejscach tylko o 1 ząbek.

Po 3. Dziewiątka na 2 blatach przy stosowaniu zasady: duży blat z przodu i małe zębatki z tyłu / mały blat z przodu i duże z tyłu, daje minimalny skos łańcucha, jeszcze mniejszy niż w konfiguracji 1x9. Pod względem mechanicznym, skos łańcucha ma największy wpływ na jego żywotność.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

=Pietr3k= pisze:Pod względem mechanicznym, skos łańcucha ma największy wpływ na jego żywotność.
I właśnie o to mi chodzi. Nie widzę sensu stosowania XX1
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

ari4 pisze:I właśnie o to mi chodzi. Nie widzę sensu stosowania XX1
Raczej słaby argument dla zawodników mających jeden łańcuch na jeden wyścig. Jest to sprzęt specjalistyczni, nie na wszystkie trasy i dla ludzi, którzy łydę mają silniejszą od słonia. Na tyle hi-endowy produkt, że wydaje mi się skierowany tylko do zawodników.
Z gówna bata nie ukręcisz.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Niech będzie sprzęt hi-endowy... ale czy ma on jakieś zalety w stosunku do sprawdzonych i niezawodnych 2x9 XT lub XTR-a? Ciekaw jestem czy znajdą się 1-2 zauważalne zalety napędu 1x11, pomijając ten marketingowy bełkot w artykule? :)
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Jaki xtr/xt... tylko sram. Po przesiadce z xt shadow ( kompletna grupa ) na x.0 tył w secie z manetkami x.9 jestem bardzo zadowolony. Mi osobiście dwa blaty z przodu ( 24/36T ) do tego kaseta 11-34T 9 przełożeń wystarczają w zupełności.
Ride 4 Fun ! Biatch !
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

=Pietr3k= pisze: Ciekaw jestem czy znajdą się 1-2 zauważalne zalety napędu
Masa i 'niespadalność' łańcucha.
Z gówna bata nie ukręcisz.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Masę podali nawet sami autorzy w porównaniu z grupą XX:
+ Korba XX1 ok. 50g lżejsza od 2-rzędowej,
- przerzutka XX1 cięższa o: 220-181=39g,
+ brak lewej manetki: 91g (również z grupy XX),
+ brak przedniej przerzutki: 118g,
- kaseta XX1 cięższa o: 260-208=52g.

Sumarycznie 1x11-rz. 10-42 jest lżejsza o 168g od 2x10-rz. 11-36.

Gdy weźmiemy pod uwagę 2x9-rz. 11-32 z grupy X0, mamy dodatkowo lżejszą przerzutkę tylną o 24g i lżejszą kasetę bez jednej największej tarczy o około 70g.

Dlatego autentyczny zysk wagowy 1x11 w porównaniu z 2x9 wynosi w tych grupach około 74g. To jest nic przy takiej ilości wad, które powyżej wymienili pozostali komentujący.

'Niespadalność' łańcucha :?: - przy większych nierównościach i nierównych lądowaniach, nawet z małej wysokości, łańcuch będzie i tak spadał, bo nie jest to fizycznie NICZYM ograniczone. Na dodatek przy tak mizernym naciągu łańcucha jak na filmiku, to jest wręcz kpina...

W napędzie 2x9 przednia przerzutka w wystarczającym stopniu spełnia rolę napinacza i daje to dużo większą pewność działania :)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Nie wiem, tak mi się wydawało Myślę, że nie bez przyczyny ten system staje się coraz bardziej popularny ;)
Ale wydaje mi się też, że dla takich odbiorców jak my, czyli amatorów lub półprofesjonalistów jest kompletnym nieporozumieniem.
Z gówna bata nie ukręcisz.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

KubaLaPL pisze:Ale wydaje mi się też, że dla takich odbiorców jak my, czyli amatorów lub półprofesjonalistów jest kompletnym nieporozumieniem.
jesli chcesz, to moge zapytac co sadzi o tym patencie kilku moich znajomych plasujcacych sie w scislej czolowce serii ET w naszym kraju...
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

A fajnie by było poznać opinię kogoś pro, szczególnie jeśli ktoś używa tego napędu. Jakiś polski pros używa XX1 w XC, było w bikeboardzie ale nie mogę teraz znaleźć gazety.
Z drugiej strony, Sram dedykuje ten napęd do XC, AM, nie do cięższych zastosowań.
Nie zapominajmy, że jest też gripshift pod 11 biegów, to daje nam możliwość szybkiego "przelecenia" całej kasety.
Z gówna bata nie ukręcisz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość