Anodowanie lag
Anodowanie lag
Kupiłem ostatnio Juniora z 2006r.
Jego praca na początek bardzo mi się podoba więc postanowiłem go odnowić żeby był jak nowy prosto z fabryki.
Golenie dolne już pomalowane w lakierni samochodowej na kolor biały, półki tak samo tylko że czarny. Wszystkie nakrętki, śruby, korki wymienione na nienaruszone, wyglądające na nowe nigdy nie zakładane. Uszczelki założone nowe oryginalne. Bebechy są zdrowe bo właściwie nie ma się co tam popsuć, tam jest wszystko proste jak konstrukcja cepa. Więc żeby był "nowy" potrzeba tylko zrobić coś z lagami które są dosyć mocno poczochrane.
Teraz moje pytanie,czy anoda wypełni mi ubytki które nie są w anodzie tylko już w materiale z którego zrobiona jest laga? Jest kilka takich miejsc w których jest dziura 1mmX1mm i jakieś 0,3mm głęboka. Jeśli tego nie wypełni to jak to "załatać" żeby można było to potem anodować?
Czy zakład zajmujący się tym sam zdejmie poprzednią warstwę anody czy muszę robić to na własną rękę?
Jego praca na początek bardzo mi się podoba więc postanowiłem go odnowić żeby był jak nowy prosto z fabryki.
Golenie dolne już pomalowane w lakierni samochodowej na kolor biały, półki tak samo tylko że czarny. Wszystkie nakrętki, śruby, korki wymienione na nienaruszone, wyglądające na nowe nigdy nie zakładane. Uszczelki założone nowe oryginalne. Bebechy są zdrowe bo właściwie nie ma się co tam popsuć, tam jest wszystko proste jak konstrukcja cepa. Więc żeby był "nowy" potrzeba tylko zrobić coś z lagami które są dosyć mocno poczochrane.
Teraz moje pytanie,czy anoda wypełni mi ubytki które nie są w anodzie tylko już w materiale z którego zrobiona jest laga? Jest kilka takich miejsc w których jest dziura 1mmX1mm i jakieś 0,3mm głęboka. Jeśli tego nie wypełni to jak to "załatać" żeby można było to potem anodować?
Czy zakład zajmujący się tym sam zdejmie poprzednią warstwę anody czy muszę robić to na własną rękę?
http://www.pinkbike.com/photo/6535272/ Pytaj tutaj.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
http://www.pinkbike.com/photo/7672244/ 170€ za dwie lagi robione w http://www.pepe-tuning.de
Kupowanie nowych goleni do starego juniora też się raczej nie kalkuluje.
Kupowanie nowych goleni do starego juniora też się raczej nie kalkuluje.
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
KubaLaPL
Co do anodowania goleni:
Marzocchi stosuje za materiał nikiel (niklowanie), a nie nakłada anody. Tego typu rozwiązania stosuje suntour i manitou, po jakimś czasie widać efekt takiego zabiegu.
Kiedyś pytałem w gregorio o goleń do moich 888 w odpowiedzi otrzymałem:
"Witam, oczywiście nie ma problemu z dostępnością- koszt 380zł" No spoko to już wole jeździć z obitą lagą po za wizualnym defektem nic sie nie dzieje i amortyzator nie płacze z tego powodu
Poniekąd tak, ale nie do końcaKubaLaPL pisze:crossfader18, anodowanie to jest jeden ze sposobów oksydowania
Co do anodowania goleni:
Marzocchi stosuje za materiał nikiel (niklowanie), a nie nakłada anody. Tego typu rozwiązania stosuje suntour i manitou, po jakimś czasie widać efekt takiego zabiegu.
Kiedyś pytałem w gregorio o goleń do moich 888 w odpowiedzi otrzymałem:
"Witam, oczywiście nie ma problemu z dostępnością- koszt 380zł" No spoko to już wole jeździć z obitą lagą po za wizualnym defektem nic sie nie dzieje i amortyzator nie płacze z tego powodu

W takim razie wyjaśnij mi różnicę...crossfader18 pisze:Poniekąd tak, ale nie do końca
Bo wszystkie książki chemiczne twierdzą, że oksydowanie to pokrycie powierzchni tlenkiem. A anodowanie to elektrolityczne wytworzenie tej powłoki. Inna nazwa to eloksacja- elektrolityczna oksydacja. Przynajmniej tak mówili na wykładach i piszą w książkach. Chyba, ze masz inną wiedzę.

Później tak, w tych starych gdzie była czarna powłoka nie.crossfader18 pisze:Marzocchi stosuje za materiał nikiel
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
o tą firmę własnie mi chodziło... a jeżeli chcesz poznać skutki ponownej anody na goleniach używanych... pogadaj z http://www.pinkbike.com/photo/7969846/ :] z góry ci powiem ze po paru godzinach jazdy ta anoda zaczęła z chodzić... a anodował w jednej z najlepszych w firm w Polscemiki_ck pisze:http://www.pinkbike.com/photo/7672244/ 170€ za dwie lagi robione w http://www.pepe-tuning.de
Kupowanie nowych goleni do starego juniora też się raczej nie kalkuluje.

rowerek PB Spider Suspensions boss!
Zapomnij o kolorowej. Najtwardsza i najgrubsza jest anoda typu 1. Ale i najtrudniejsza do zrobienia, bo potrzebuje użycia wysokiego napięcia.F4rr3ll pisze:A tak nawiasem to o jaką anode trzeba pytać w zakładzie ? Bo taka z goleni rózni sie nieco od tej z kierownicy przykładowo . Chyba są jakieś typy czy cos :P
Z gówna bata nie ukręcisz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości