Problem z kupującym

robert93
Posty: 78
Rejestracja: 31.07.2011 22:19:33
Kontakt:

Problem z kupującym

Post autor: robert93 »

Witam
na początku sierpnia sprzedałem sprawny rower z amortyzatorem RST R1. Po tygodniu gościu dzwoni, że mu się amortyzator rozwalił (niby tylko go podniósł i mu górne golenie wypadły :shock: ). Poszedł do serwisu, w którym wymienili mu tłumiki, uszczelki, olej i całe bebechy. Rzekomo twierdzi, że to ja mu sprzedałem uszkodzony amortyzator i przysłał mi rachunek na prawie 400zł, który mam zapłacić. Wcześniej używałem rower w lekkim enduro i wiem, że był w 100% sprawny. Co w tym wypadku robić :?:
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

W tydzień da sie zniszczyć świat a co dopiero amortyzator ;)
Pytanie jak go przeniosił w ciągu tygodnia, że mu wczesniej nie wypadły? :D
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
robert93
Posty: 78
Rejestracja: 31.07.2011 22:19:33
Kontakt:

Post autor: robert93 »

Też mnie to zdziwiło.
Ale najlepszy tekst usłyszałem od mamy kupującego:
- "A co jakby syn jechał i w czasie jazdy by mu to się stało? Wiesz, że mogłabym Cie podać do sądu"
a ja odpowiedziałem: -"Chyba Pani syn nie jeździ bez kasku i odpowiednich ochraniaczy?" od razu zmieniła temat.
Wydaje mi się, że on sam go zepsuł, a teraz chce wyłudzić kasę.
jestem12314
Posty: 138
Rejestracja: 21.04.2009 22:02:32
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: jestem12314 »

Moim zdaniem koleś go rozwalił i chce Cię naciągnąć na naprawę tego..
Na Twoim miejscu olałbym tą sprawę
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Ciężka sprawa... Generalnie w sądzie, to Ty musiałbyś udowodnić, że to on zepsuł a nie on, że dostał zepsuty. Ciężki orzech do zgryzienia.
Swoją drogą, bardzo ciekawe, skąd mieli uszczelki do R1. Ja z Velo czekałem pół roku, żeby przyszły jakiekolwiek do Polski...
Skontaktuj się z velo za jaki czas i ile kosztują wymienione na rachunku części...
Z gówna bata nie ukręcisz.
robert93
Posty: 78
Rejestracja: 31.07.2011 22:19:33
Kontakt:

Re: Problem z kupującym

Post autor: robert93 »

Tylko, że on dał go do serwisu w swoim mieście i oni dopiero wysłali go do zewnętrznego serwisu. W pliku załączam to, co wysłał mi kupujący.
Na kartce ze sklepu jest pieczątka, na której jest adres www tego sklepu. Zapytałem więc, co było robione i dostałem odpowiedź: "tłumik, uszczelki, olej, regulacja tłumienia i całe bebechy w środku. Cena 380żł.
proszę o kontakt do serwisu w którym Pan go wcześniej naprawiał gdyż wspólnie z dystrybutorem RST postanowimy wyciągnąć konsekwencje wobec tego serwisu gdyż amortyzator był żle zrobiony i zostały w nim zastosowane nie oryginalne części."

Amortyzator kupiłem od pierwszego właściciela w zeszłym roku. W amortyzatorze była tylko jedna nieoryginalna śrubka (trzymająca od spodu tłumik).
Załączniki
Bez tytułu.png
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

To jest zlecenie serwisowe. Poproś o rachunek/fakturę. Tym się można podetrzeć.
Z gówna bata nie ukręcisz.
wojtek94
Posty: 55
Rejestracja: 28.03.2012 18:20:47
Kontakt:

Post autor: wojtek94 »

Jeśli były wymienione całe tłumiki to po co była robiona regulacja oraz całe bebechy w środku czyli według mnie tłumiki?
robert93
Posty: 78
Rejestracja: 31.07.2011 22:19:33
Kontakt:

Post autor: robert93 »

KubaLaPL pisze: Generalnie w sądzie, to Ty musiałbyś udowodnić, że to on zepsuł a nie on, że dostał zepsuty.
Tak samo on by musiał udowodnić, że to ja wysłałem mu zepsuty a nie, że on go popsuł, tym bardziej, że stało się to dopiero po tygodniu jeżdżenia, a nie po 1 - 2 dniach.
I jeszcze jedno. Kupujący był osobom nieletnią i jego matka coś mówiła, że nieletnim nie można takich drogich rzeczy sprzedawać czy coś. Tylko skąd ja mam wiedzieć, czy kupujący jest pełnoletni czy nie. I ciekawe czemu jego mama zadzwoniła, że "coś się popsuło" a nie ten małolat. Bo popsuł i nie wiedział co powiedzieć przez tel ? dziwne..

Poprosiłem o wysłanie paragonu lub faktury za naprawę. Od 2 dni nie otrzymałem odpowiedzi.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

robert93 pisze:Tak samo on by musiał udowodnić, że to ja wysłałem mu zepsuty a nie, że on go popsuł, tym bardziej, że stało się to dopiero po tygodniu jeżdżenia, a nie po 1 - 2 dniach.
Niestety nie. Skoro on jest powodem z prawie a Ty pozwanym, to Ty musisz udowodnić, że on Cię niesłusznie pozywa. To niestety tak działa.
robert93 pisze:Kupujący był osobom nieletnią
Allegro? Czy jak? Przez konto matki?
robert93 pisze:Poprosiłem o wysłanie paragonu lub faktury za naprawę. Od 2 dni nie otrzymałem odpowiedzi.
No to daje do myślenia.
Z gówna bata nie ukręcisz.
robert93
Posty: 78
Rejestracja: 31.07.2011 22:19:33
Kontakt:

Post autor: robert93 »

KubaLaPL pisze:Allegro? Czy jak? Przez konto matki?
Miałem wystawioną aukcję na allegro i ogłoszenie na dh-zone. On nie licytował na allegro, tylko napisał kilka razy na gg i wysłałem mu rower za poraniem.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Wyje*bane. Nie ma między wami żadnej formalnej umowy.
Z gówna bata nie ukręcisz.
robert93
Posty: 78
Rejestracja: 31.07.2011 22:19:33
Kontakt:

Post autor: robert93 »

Wydaje mi się, że ten dzieciak albo w coś przywalił albo chciał rozkręcić amora i coś rozj***ł, a teraz chce wyciągnąć kasę za swoją głupotę.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Ciekawa sytuacja, ale kupujący zabrnął już za daleko... szkoda, że nie wyserwisował sobie jeszcze przerzutek i hamulców na Twój koszt -.-

Kupujący niezwłocznie po wystąpieniu usterki powinien Cię o niej poinformować, przedstawić dowody uszkodzeń (np. w formie zdjęć) i wspólnie ustalić warunki naprawy i sposób jej finansowania.

Jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o rowerze i amortyzatorach, to chyba sam zauważyłeś, że wypadające golenie (może jeszcze Ci powiedział, że dwie lagi na raz się odkręciły lub wypadły? :lol: :lol: ) to kompletna bzdura.

To tak samo irracjonalne, jak powiedzieć, że kupiło się samochód terenowy, który podczas parkowania na krawężniku złamał się w pół ;)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Jest to pewna linia obrony. Rękojmi udzielasz Ty i to na Tobie spoczywa obowiązek jej przestrzegania. A że kupujący zrobił coś na własną rękę to już jego sprawa.
Z gówna bata nie ukręcisz.
robert93
Posty: 78
Rejestracja: 31.07.2011 22:19:33
Kontakt:

Post autor: robert93 »

=Pietr3k= pisze:Kupujący niezwłocznie po wystąpieniu usterki powinien Cię o niej poinformować, przedstawić dowody uszkodzeń (np. w formie zdjęć) i wspólnie ustalić warunki naprawy i sposób jej finansowania.
W rozmowie telefonicznej powiedziałem, żeby przysłał zdjęcia, ale na tym się skończyło i zdjęć nie otrzymałem. A ten z serwisu to mógł być jego znajomym.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

robert93 pisze:W rozmowie telefonicznej powiedziałem, żeby przysłał zdjęcia, ale na tym się skończyło i zdjęć nie otrzymałem. A ten z serwisu to mógł być jego znajomym.
Dokładnie. Bez faktury to nie masz żadnej gwarancji, że tyle (o ile cokolwiek) zapłacił.
Z gówna bata nie ukręcisz.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Jeżeli to będzie wał, a na to wygląda, to "Dobre Sklepy Rowerowe" będą miały wspaniałą reklamę w oczach niemałej ilości użytkowników DHZ ;)
robert93
Posty: 78
Rejestracja: 31.07.2011 22:19:33
Kontakt:

Post autor: robert93 »

=Pietr3k= pisze:Jeżeli to będzie wał, a na to wygląda, to "Dobre Sklepy Rowerowe" będą miały wspaniałą reklamę w oczach niemałej ilości użytkowników DHZ
Nie wyciągajmy pochopnych wniosków. Łatwiej zrobić komuś złą reklamę, niż później to naprawić.
Jeżeli nie dostanę paragonu od kupującego i odpowiedzi od sklepu wtedy można sądzić, że coś jest nie tak.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości