Ukosująca się oś koła w Junior T
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
- Kontakt:
Ukosująca się oś koła w Junior T
Witam. Problem dotyczy przesuwającęj się osi koła po stronie hamulca. Koło mocowane jest szybkozamykaczem i po pewnym czasie oś wysuwa się z amortyzatora. Szybkozamykacz jest dociśnięty bardzo mocno lecz mimo tego oś wysuwa się. Moim zdaniem to wina zacisku, który wyrywa oś. Mam Elixir 3 180 mm lecz adapter to tylny BB5 pod 160 mm. Pytanie czy to jego wina? Czy adaptery od Elixir'ów mają ten sam kształt co BB5? Dodam, że powierzchnia robocza jest prawidłowa. Mogę zrobić zdjęcie aby przybliżyć sytuację.
DeStRoY
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
- Kontakt:
Racja, ta szpilka od zacisku mnie nie przekonuje. Miałem luźny kapsel dystansowy. Dokręciłem i może problem zniknie. Przejeżdzę jeszcze ten sezon do końca i zmienię na normalną oś. Jakby mi gwint poszedł w tej śmiesznej szpilce i bym nie zauważył to amor na hopce pewnie by pękł ciągnąc za sobą wygięcie tarczy i może uszkodzenie zacisku. Pomyślę i może jeszcze z tyłu wymienię.diskordia pisze:kup sobie normalną ośkę na nakrętki - całe 9pln.
http://ww2.bikekatalog.pl/2012//kompone ... NT-D041SB/
http://www.bikekatalog.pl/2010/komponen ... NT-D042SB/
To są moje piasty.
Problem tkwi teraz w średnicy osi. Łożysko w pieście to 6001 czyli oś 12mm. Ale średnica montażu w Marcoku i wahaczu to 9mm. Nie chodzi mi o osie gwintowane na całej długości bo pewnie złapią luz na łożyskach ale o gwintowane tylko na końcach.
1. Jakie osie wybrać? Mógłby ktoś rzucić jakimś przykładem?
2. Długości osi to 150 i ~200mm przód/tył?
DeStRoY
diskordia - zaciski shimano, to najmocniejsze zaciski z zacisków, wielu moich kolegów miało podobny problem i po zmianie na zacisk shimano problem znikał
"a adaptery,nie sa dedykowane pod konkretny model zacisku.
avid-to avid." większego kretynizmu nie słyszałem.
"a adaptery,nie sa dedykowane pod konkretny model zacisku.
avid-to avid." większego kretynizmu nie słyszałem.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
najmocniejsze są nakrętki- i żaden z twoich wielu kolegów ,tego nie zmieni.
jeśli nie znajdziesz takiej osi- to albo tokarz,pewnie ze 25pln by skasował.
albo możesz dopasować łożyska ze sr wew na 10mm - a takie osie dostaniesz oryginalne novateca po 25pln.
w każdym razie przód powinien ci się udać bez problemu.
jeśli nie znajdziesz takiej osi- to albo tokarz,pewnie ze 25pln by skasował.
albo możesz dopasować łożyska ze sr wew na 10mm - a takie osie dostaniesz oryginalne novateca po 25pln.
w każdym razie przód powinien ci się udać bez problemu.
diskordia - ale przecież chodzi o to by wyeliminować to, że przesuwa sie koło, prościej jest wymienić zacisk (można pożyczyć i sprawdzić, czasem taki zacisk po prostu się ma z starej piasty) niż zmieniać oś...a tak szczerze to oś na zacisk jest mocniejsza niż oś skręcana bo jest sprężana zaciskiem, podobny patent robiła firma Tune w śr suportu gdy jedynym rozwiązaniem był kwadrat i oś była stosunkowo małej średnicy...ale co ja tam mogę wiedzieć...
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
ja wiem że szpilki to się nadają do krawiectwa, można też kolegę w tyłek kolnąć dla zabawy.
a firma tune ,zdaje się poza piastami nie ma w ofercie nic związanego z fr i dh.
jeżeli rajcuje cię ryzyko latania na szosowych patentach- to powodzenia.
ja radzę jak rozwiążać problem definitywnie + uzyskać więksżą sztywność.
ty radzisz ,jak obejść problem - a i tak przy jakimś,kamieniu/korzeniu koło się przestawi albo i wypadnie, i będzie dzwooon
a firma tune ,zdaje się poza piastami nie ma w ofercie nic związanego z fr i dh.
jeżeli rajcuje cię ryzyko latania na szosowych patentach- to powodzenia.
ja radzę jak rozwiążać problem definitywnie + uzyskać więksżą sztywność.
ty radzisz ,jak obejść problem - a i tak przy jakimś,kamieniu/korzeniu koło się przestawi albo i wypadnie, i będzie dzwooon
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
- Kontakt:
Szybkozamykacz raczej odpada bo oś bardzo małą powierzchnią dolega do amortyzatora czy wahacza. Oś na nakrętkę przechodzi przez całe "ucho" montażowe. Szybkozamykacz to wygoda ale wolę dodatkowy klucz w plecaku niż niepewność czy wytrzyma czy nie. Gdyby szpilka była bardziej spasowana w otworze osi pewnie nie byłoby problemu. Pozostają jeszcze pytania z mojego poprzedniego postu. Rzecz pewnie dla wielu banalna ale będę wdzięczny za wytłumaczenie 
Tokarkę mam więc nie ma problemu. Mógłbym zrobić to z nierdzewki lub znajomemu tokarzowi powiem o co chodzi to jakiś materiał znajdzie.

Tokarkę mam więc nie ma problemu. Mógłbym zrobić to z nierdzewki lub znajomemu tokarzowi powiem o co chodzi to jakiś materiał znajdzie.
DeStRoY
Ale oś to nigdy zbytnio nie dotyka haków. Piasty trzymają się głównie na konusach które są dociskane do haków.jakubas101 pisze:Szybkozamykacz raczej odpada bo oś bardzo małą powierzchnią dolega do amortyzatora czy wahacza
Poza tym nie do końca chyba rozumiem problem. Haki 9mm i koło wysuwa się na dół? Ja bym spróbował zębatych podkładek na oś jeśli konusy jakimś cudem są gładkie.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
- Kontakt:
Dokładnie tak jak mówisz. Koło po stronie hampla wysuwa się z haka. Pierścienie które dolegają do wewnętrznej części widelca i nakrętki z zewnątrz mają dość wyraźną fakturę. Jeśli będzie to tak ciągle pracowało to wkońcu wytrze hak. Na próbę wytoczę oś i zobaczę czy problem zniknie. Mogłem wziąć wideł na QR20 i nie byłoby problemu.
DeStRoY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości