[ =Pietr3k= ] KONA Stinky Primo 06 + 888 RC2X VA

=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ =Pietr3k= ] KONA Stinky Primo 06 + 888 RC2X VA

Post autor: =Pietr3k= »

Chwila dla oldschool'u, czyli nawiązanie do czasów, w których dużo większy nacisk kładziono na precyzję i jakość pracy każdego podzespołu, niż obecnie. Śmiały kolorystycznie projekt KONY Stinky - jednego z najbardziej rozpoznawalnych modeli FR/DH na trasach całego świata.
Specyfikacja sprzętowa w 90% pokrywa się z katalogową z 2006 roku.
K3.JPG
Osobiście używam rower niezgodnie z przeznaczeniem :wink: Dwa blaty z przodu, opony nabite na wysokie ciśnienie (4,2 bar), uniesiona, niezbyt długa kierownica, względnie wysoko podniesione siodełko i bardzo lekkie koła uczyniły z niego najbardziej przyjazną mojemu stylowi jazdy maszynę Enduro.
Obecnie staram się lekko obniżać wagę. Zapraszam do wyrażania swoich spostrzeżeń, zadawania pytań związanych z eksploatacją części lub sugestii odnośnie zmiany osprzętu :) Pozdrawiam!


Rama: KONA Stinky Primo 06 AL-7005 M 178mm 3395g => Mosty Rocker Arms z usztywnieniem poprzecznym + ok. 100g)
Widelec: Marzocchi 888 RC2X 06 170mm, sprężyny szare M 3485g => 888 RC2X VA 07 200mm
(w planach sprężyny Ti - ok. 150g)
Damper: FOX DHX 5.0 06 216x63mm + sprężyna 500x2.80" + tuleje 402g+382g+46g=830g

Kierownica: RaceFace Diabolus DH 710mm 361g => FSA Gravity Carbon 220g
Mostek: RaceFace Evolve DH 50mm 314g
Gripy: Vincere piankowe 67g
(w planach Crank Brothers Cobalt 130mm 65g)
Barendy: KONA 6g
Stery: FSA Pig DH 1 1/8" 186g
(w planach Cane Creek VP-A69AC 118g lub KCNC Cadac K1 164g)

Siodło: WTB Pure V 275g => WTB Rocket V Race 249g => WTB Laser V 295g
Sztyca: RaceFace Diabolus 293g
(w planach RS Reverb Stealth 150mm)
Zacisk: KCNC Screw Clamp 12g

Korby: RaceFace Diabolus + Bash Race Face 946g+171g=1117g
(w planach rockring Dartmoor Conquest CNC 75g lub Race Face 100g)
Support: RaceFace X-Type 68mm 112g
Zębatka: RaceFace 26T/36T 43/65g
Łańcuch: Shimano HG93 282g => Wippermann CONNEX 9SG 288g
Pedały: Dartmoor Moondust 08 (Wellgo B064) 322g
(w planach HT-MN14TI 301g)

Napinacz: E13 DRS Silver + dodatkowa osłona pod przerzutkę 147g+30g=177g
Przerzutki: Shimano Deore XT FD/RD-M751 137g/248g
(w planach Shimano Saint RD-M810 GS 248g)
Manetki: Shimano Deore XT SL-M751 Silver 122/125g
(w planach Shimano Deore XT SL-M760 Silver)
Kaseta: Shimano Deore XT CS-M760 11-32T 257g

Koło przód: Mavic DeeMAX UST 06 1124g
Obręcz: DeeMAX 28H Presta 26"
Szprychy: DeeMAX 28H
Piasta: DeeMAX
Opona: MAXXIS Ardent 2,25x26" 625g
(w planach Ardent 2,4x26")
Dętka: MAXXIS Ultralight 124g

Koło tył: Mavic DeeMAX UST 06 1320g
Obręcz: DeeMAX 28H Presta 26"
Szprychy: DeeMAX 28H
Piasta: DeeMAX
(w planach Hope Pro 2EVO Straight Pull v DT Swiss 440 v Easton Havoc SP v FSA Gravity)
Opona: MAXXIS Ardent 2,25x26" 625g
Dętka: MAXXIS Ultralight 124g

Hamulec przód, klamka: Hayes MAG HD + klamka BFL 276g => Zacisk Avid Code 2010 Ti
Hamulec tył, klamka: Hayes MAG HD + klamka BFL 298g
(w planach zmiana zacisku na Stroker ACE v Avid Code)
Tarcza przód: Hayes V8 202g => Baradine DB-06 203mm 198g
Tarcza tył: Hayes V7 152g => Baradine DB-06 180mm 155g
Adapter przód: Avid 203 40g
Adapter tył: Hayes 180 22g

Punkty dodatkowe:
Modyfikacje:
- Kilka śrub alu,
- czarne linki XTR (174+110cm - 26g)+ pancerze SIS SP-41 (185cm - 65g) + końcówki alu złote (6g),
- karbonowe podkładki pod mostek (25mm - 16g).
(w planach stożkowy Controltech 25mm)
Waga: 17,160kg > > (planowane wg. punktów 17,278kg)
F4rr3ll
Posty: 882
Rejestracja: 21.08.2009 12:35:22
Lokalizacja: Bielsko Biała / Gliwice
Kontakt:

Post autor: F4rr3ll »

=Pietr3k= pisze:precyzję i jakość pracy każdego podzespołu, niż obecnie
no ja bym nie porównywał pod wzgledem pracy sprzętu obecnego i sprzed kilku lat ;)
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

=Pietr3k= pisze:Chwila dla oldschool'u - nawiązanie do czasów, w których dużo większy nacisk kładziono na precyzję i jakość pracy każdego podzespołu, niż obecnie.
Ani to oldsqul ani precyzja , rzekłbym wręcz , że w porównaniu do nowszych bajków to mało wysublimowany toporek ;) , ale rowerek fajny i dość uniwersalny. :)
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

F4rr3ll, naturalnie myślę o porównaniu sprzętu tej samej klasy. Pod tym względem stare RC2X v DHX wciąż trzymają wysoki poziom i są praktycznie bezobsługowe na długie lata :)

Wiadomo, że hamulce są teraz zwykle mocniejsze (choć Magi z metalikami pod 69kg hamują super), amortyzatory i ramy lżejsze, manetki i przerzutki otrzymały kilka ciekawych patentów, ale moim zdaniem jest coś jeszcze ważniejszego w tym porównaniu...
Obecnie mamy do czynienia z masową produkcją nawet w wysokiej klasy sprzęcie. Mam na myśli przeniesienie większości produkcji na Tajwan i do Chin, celowe postarzanie produktów i dużo większą awaryjność.

ravfr - dlaczego napisałem oldschool?... bo takiego egzemplarza w stanie jak z pudełka po 6-7 latach już się nie spotyka, chyba że na obrazku :wink:
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

=Pietr3k= pisze:ravfr - dlaczego napisałem oldschool?... bo takiego egzemplarza w stanie jak z pudełka po 6-7 latach już się nie spotyka, chyba że na obrazku
nie przepadam za Konami, ale w pełni sie z Tobą zgadzam, pięknie zachowany sprzęt ;) żałuje że moje BH (również z nutką oldshool'u -zapraszam do linku poniżej) nie ma fabrycznego malowania, ahh ten piękny ciemny niebieski metalik :D
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

MUSZEL, w pierwszej kolejności do tego linka zajrzałem :D Z ciekawości zaglądam na czym jeżdżą komentujący ten temat, bo to trochę tłumaczy takie, a nie inne podejście do nowych vs starszych zabawek.

Na tych fotkach z marca 2010 BH wygląda jak nówka. Aż miło się patrzy na tak zadbany rower. Szacun! ;)
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

=Pietr3k= pisze:MUSZEL, w pierwszej kolejności do tego linka zajrzałem :D Z ciekawości zaglądam na czym jeżdżą komentujący ten temat, bo to trochę tłumaczy takie, a nie inne podejście do nowych vs starszych zabawek.
Jak kulą w płot ;) , miałem Stinkacza 05 , wymienionego na gwarancji na 06 , miałem RC2X wprawdzie z 07, Z1 ' 89 itd , itp..... :)
=Pietr3k= rzeczywiście stan igiełka :) .
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

ravfr - no nie kulą w płot, bo skąd ja mam wiedzieć na czym Ty jeździłeś, skoro pierwszy link z Twojego podpisu nie działa, a na drugim nie mam możliwości zidentyfikować Twoich maszyn? :D ;)

Na gwarze wymienili Ci na takiego z ażurowymi mostami czy już z pełnymi?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

=Pietr3k= pisze:Na tych fotkach z marca 2010 BH wygląda jak nówka. Aż miło się patrzy na tak zadbany rower. Szacun!
a dzięki dzięki :) ale wydaje mi sie że na nowszych (2011) również 8-)
P.S. Co to za wersje opon że ważą tak mało...? Zwijki?
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Co to za wersje opon że ważą tak mało...? Zwijki?

Tak, są zwijane. Jeżdżą tak samo szybko jak Racing Ralph na podobnym ciśnieniu (RR jest chyba do 4,0atm), a można na nich ostrzej poszaleć w terenie :) Dla mnie idealne oponki!
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Nie warto ufać wadze łazienkowej. Poprzedni odczyt 18,05kg po dokładnym zweryfikowaniu każdej części z osobna na wadze elektronicznej dał łącznie 17,08kg :D Nie wiem czy to dobry wynik jak na tego typu starego grata, ale już korci mnie, aby było tam 16,??kg :)
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Muszę Cię zmartwić, ale widziałem gdzieś w pełni oryginalny set (w tej najdroższej opcji) i rower wyglądał jak by praktycznie nigdy nie jeździł. Moje pierwsze pytanie do właściciela brzmiało: nie chcesz sprzedać? Muszę się wreszcie zebrać i poprawić swój rower bo rok na nim przejeździłem, a na dhz jest nadal poprzedni. Również z podobnych lat co Twój.
.
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

o kona od Tojota:)
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

tomek059 - wszystko jest możliwe i mnie to nie martwi ;) Mój set robi się coraz mniej oryginalny, bo przez te 6-7lat wyszło parę patentów lub lżejszych części, na które ciężko się nie skusić.

SkowronWro - Tojot ma bardziej wyeksploatowanego i widziałem go niedawno na Allegro. Mój był nówka po 200km :)
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Pietrek oni tak pierdu pierdu a rower chcą Ci skroić także uważaj.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

EZrider - jeden już mi go skroił w tamtym roku, to miał ostro skrojone dupsko na komisariacie i teraz siedzi - także nie polecam ;)
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Wygląd odświeżony z pomocą kilku naklejek i nowej kiery:)
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [ =Pietr3k= ] KONA Stinky Primo 06 + 888 RC2X

Post autor: =Pietr3k= »

Z okazji Świąt Wielkanocnych, wyskrobałem coś specjalnego dla wszystkich rowerzystów i rowerzystek :) :)

Wesołych Świąt!
eggz.JPG
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości