Serwis Drop off triple

Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Serwis Drop off triple

Post autor: Czerwu »

Mam zamiar przeserwisować mojego drop offa triple. Nigdzie nie mogę znaleźć jak go rozebrać. Niby tak samo jak juniora ale tu jest powietrze i tłumiki inaczej się wyciąga. Jak go rozebrać?
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

1. Spuszczasz powietrze z obu komór .
2. Odkręcasz prawy korek górny wyciągasz sprężyne (chyba że masz w lewej) , zlewasz olej . poruszaj amortyzatorem żeby szybciej zleciał . Jak olej zleci lekko zakręć korek .
3. Odkrecasz lewy i zlewasz olej .
4. Od dołu odkręcasz regulacje jak masz , jeżeli nie to poprostu nasadką 13' odkręcasz śruby z dwóch stron , możliwe że będzie Ci się kręcił tłumik w środku to wkładasz coś aby go zablokować tylko tak żeby go nie uszkodzić .
5. Jeżeli masz już wykręcone górne korki i dolne śruby to rozciągasz dziada (rozłaczasz dolne lagi z górnymi )
6. Musisz mieć sczypce segera żeby wyciągnąć tłumiki bo na końcu górnych lag czyli w sumie na dole masz taki o ring który trzyma tłumiki .
7.Składasz tak jak rozkręcałeś .
Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: Czerwu »

O to mi chodziło :) Dzięki
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

i jak , dałeś radę ?
teperkov
Posty: 19
Rejestracja: 22.02.2011 15:12:52
Kontakt:

Post autor: teperkov »

<ironia>a to te juniory i dropoffy sie serwisuje? </ironia> ;)
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

teperkov pisze:teperkov
tak , i przez takie osoby jak Ty są zajechane amortyzatory :)
teperkov
Posty: 19
Rejestracja: 22.02.2011 15:12:52
Kontakt:

Post autor: teperkov »

akurat ja to skupuje takie padliny co od nowosci na jednym oleju jezdzily, i hobbystycznie je restauruje :D
Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: Czerwu »

Korki odkręciłem, olej wylałem ale gdy chce odkręcić śruby trzymające to tłumik mi się kręci ;/ Czym mam go zablokować?
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Sprężyne wsadź i dociśnij ją, powinno się zablokowac na tyle, że dało się będzie odkręcic ;)
teperkov
Posty: 19
Rejestracja: 22.02.2011 15:12:52
Kontakt:

Post autor: teperkov »

w zasadzie jak juz olej wylales, to wloz sprezyne, przykrec korki rekoma, do pierwszego oporu , odwroc amora, i sprobuj go wcisnac.wtedy sprezyna oprze sie o tlumik i go zablokuje, i bedziesz mogl odkrecic sruby trzymajace tlumik
Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: Czerwu »

Próbowałem i nie szło niestety ;/
jakubas101
Posty: 171
Rejestracja: 04.05.2012 13:03:24
Kontakt:

Post autor: jakubas101 »

Możesz jeszcze założyć dolną półkę [o ile masz zdjętą], odwrócić wideł i zaprzeć się nogą o półkę. Tak jakbyś chciał wyciągnąć golenie. O ile jest tam taka sama konstrukcja co w Juniorze to na końcu górnej goleni tłumik jest zabezpieczony segerem, żeby nie wysunęły się golenie.
DeStRoY
Kondi_GK
Posty: 119
Rejestracja: 16.12.2006 19:35:44
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: Kondi_GK »

Jak odkręcisz korek i zajrzysz do lagi (latarka będzie potrzebna) to zobaczysz że tłumik ma nacięcie, tak jak śruba na płaski śrubokręt. Jak już je zobaczysz to będziesz miał wyobrażenie jakie ma wymiary. Wtedy idziesz do sklepu budowlanego kupujesz kawałek płaskownika lub czegoś podobnego za grosze i nim można wtedy przytrzymać tłumik. Równie dobrze sprawdza się przecinak o ile jest odpowiednio długi a zarazem cienki żeby wszedł w lagę, może też być wiertło do betonu 12 lub 14 mm już nie pamiętam tylko musi być długie żebyś sięgnął tłumika. Podsumowując szukaj płaskiej blaszki którą będziesz mógł się posłużyć jak śrubokrętem.
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

Ja używam długiego wiertła do przytrzymania tłumika , tylko na końcówke daje troche materiału żeby nic nie uszkodzić :)
Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: Czerwu »

Jedna laga wyszła. Ale w drugiej śrubie od tłumika zepsuł się gwint i nasadka na tym się ślizga ;/ Ma ktoś pomysł jak to wykręcić?
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

ojojoj ,pewnie dlatego że twoja nasadka ma grube ścianki i do końca nie dochodzi czyż nie ? musiałbyć spiłować lekko nasadke i dopiero odkręcać .
Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: Czerwu »

Nasadka była dobra. Z jednej strony się odkręciło, a w drugiej popsuła śruba ;/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość