Pomiar Tulei do dampera
Pomiar Tulei do dampera
Kupiłem sobie ostatnio nowy damper MANITOU METEL RP 190 , Ale teraz potrzebuje jeszcze do niego Tuleje montażowe , Wyczytałem na forum że firma proshox jest zdecydowanym liderem na rynku , a w dodatku maja siedzibe koło mnie. Pytanie zostaje co do wymiarów , Czy dali byście rade coś doradzić
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 31.05.2011 21:34:31
- Kontakt:
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Musisz zmierzyć szerokość główek dampera i szerokość w miejscu mocowania dampera.
Dodatkowo podajesz mu rozmiar śrub mocujących.
Dodatkowo podajesz mu rozmiar śrub mocujących.
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
Hehehehe. Dużo powiedziane. Dostać tuleje to dostaniesz. Ale czy lider? Wątpię. Raczej jedyny serwis który pośredniczy w kontakcie z jakąś firmą(tj. zamawiają sobie te tuleje). Zwykle ludzie dorabiają sobie u tokarzy.Gelenda pisze:Wyczytałem na forum że firma proshox jest zdecydowanym liderem na rynku
u tokarzy -wymiar na oko,albo z gównianego alu..
a koszt niewiele mniejszy.
możesz kupić oryginalne manitou w plusie na ursynowie- też z gównianego alu, albo zamówić stalowe w proshox..
najlepiej udać się tam z damperkiem,bo maniciaki mają słabe pasowanie w oczkach i często trzeba robić o 0.1mm więcej lub mniej..
a koszt niewiele mniejszy.
możesz kupić oryginalne manitou w plusie na ursynowie- też z gównianego alu, albo zamówić stalowe w proshox..
najlepiej udać się tam z damperkiem,bo maniciaki mają słabe pasowanie w oczkach i często trzeba robić o 0.1mm więcej lub mniej..
Tuleje dampera nie bez powodu robi się z "gównianego alu", tj. miękkiego materiału. Jeżeli zamontujesz dużo twardszą stal, wytrzesz warstewkę teflonu z ucha i wówczas jeszcze szybciej złapiesz luzy.
Są też dłuższe tuleje stalowe, które wchodzą na przelot przez ucho, ale one w uchu się nie obracają i do nich nie odnosi się moja uwaga
Są też dłuższe tuleje stalowe, które wchodzą na przelot przez ucho, ale one w uchu się nie obracają i do nich nie odnosi się moja uwaga

jest wiele ram-które są seryjnie poskładane wyłącznie na stalowych tulejach.
drugą sprawą jest to, że alu jest bardziej chropowate od stali,i to raczej alu szybciej wyciera ślizgi- poza tym ślizg jest znacznie,znacznie tańszy od tulejek. więc wolę wymieniać ślizgi za 7pln niż całe tuleje.
poza tym alu często łapie luz,nie na ślizgach- tylko na śrubie.
drugą sprawą jest to, że alu jest bardziej chropowate od stali,i to raczej alu szybciej wyciera ślizgi- poza tym ślizg jest znacznie,znacznie tańszy od tulejek. więc wolę wymieniać ślizgi za 7pln niż całe tuleje.
poza tym alu często łapie luz,nie na ślizgach- tylko na śrubie.
po co masz dorabiać śruby??
jaki miałeś wcześniej damper??
zmierz tylko szerokość tulejek ze starego dampera (nie pojedyńczo,tylko zainstalowane w oczku starego dampera/ całkowita szerokość ,możesz też zmierzyć rozstaw w ramie,w miejscu mocowania -oraz średnicę sruby.
i poprostu kup/zamów tulejki do manitou o tej samej szerokości i srednicy śruby.
proste, jak wycieranie dupy
jaki miałeś wcześniej damper??
zmierz tylko szerokość tulejek ze starego dampera (nie pojedyńczo,tylko zainstalowane w oczku starego dampera/ całkowita szerokość ,możesz też zmierzyć rozstaw w ramie,w miejscu mocowania -oraz średnicę sruby.
i poprostu kup/zamów tulejki do manitou o tej samej szerokości i srednicy śruby.
proste, jak wycieranie dupy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość