A wracając do tematu:
Spaced pisze:Czyli w low light dalej słabo
Ja tu widzę, że w niektórych scenach niebo jest nawet lekko "przepalone" więc, na pewno przez większość filmu nie można tu mówić o low light- czyli o gorszych warunkach oświetleniowych. Przyczyn spadku jakości i rozdzielczości raczej doszukiwałbym się w tym:
"Hero 3 Black Edition. Shots mostly at 2k/30fps, 1440p/48fps for the bike shots. ProTune on. I did play around with some of the "Looks" in Cineform prior to going through Final Cut Pro. I'm fairly new when it comes to post production, so I'd imagine in the right hands the footage coming from this little camera is going to be sick!"
Z tego co piszę ten gościu- to jest niezbyt obeznany w postprodukcji. Pierwsza sprawa jest taka, że mógł w dużym stopniu "zepsuć" obraz przez wstępny, nieumiejętnie wykonany grading ( korekcja koloru ) , kolejna sprawa jest taka, że najpewniej spieprzył ustawienia renderingu ( być może pomieszał progressive z przeplotem ) a i być może na koniec zapisał wszystko w niskim bitrate np. 8mbit/s - strata na jakości względem surowego materiału w tym przypadku byłaby ogromna. A GP3 będzie można coś powiedzieć dopiero wtedy, gdy ktoś udostępni do ściągnięcia surowy materiał z puchy.
Przy porównywaniu obrazka z kamer istnieje niepisana zasada, że ocen dokonuje się na surowym, precyzyjnie opisanym materiale, prosto z kamery- gdzie opisane są warunki oświetleniowe, to jakie zostały użyte obiektywy ( jeżeli ma wymienną optykę ), poziomy ekspozycji, jak był w danym momencie ustawiony balans bieli, jakie ISO ( GAIN ) i tak dalej...
Więc to co chce wam powiedzieć, brzmi w skrócie: na razie nie ma się podniecać czy diss'ować kamery, dopóki ktoś nie udostępni do ściągnięcia surowego materiału z puchy- wtedy będzie można powiedzieć na pewno czy jest lepsza od Go Pro 2 i w jakich kategoriach.
Pozdrawiam