Uchwyt rowerowy bagażnika dachowego.
Uchwyt rowerowy bagażnika dachowego.
Witam,
Po dlugich poszukiwaniach znalazłem używany bagażnik Thule na dach mojego samochodu, ale do wpełni szczęścia będzie mi jeszcze brakować uchwyt. Z racji że jestem w temacie zupełnie zielonym uprzejmie proszę o podpowiedź czym się kierować przy zakupie, może macie jakieś propozycje? mocowania są uniwersalne? Znajomoy podpowiedział mi żebym spróbował wyżeźbić mocowanie na QR20, ale ten plan będzie można realizować dopiero po zakupie uchwytu.
Po dlugich poszukiwaniach znalazłem używany bagażnik Thule na dach mojego samochodu, ale do wpełni szczęścia będzie mi jeszcze brakować uchwyt. Z racji że jestem w temacie zupełnie zielonym uprzejmie proszę o podpowiedź czym się kierować przy zakupie, może macie jakieś propozycje? mocowania są uniwersalne? Znajomoy podpowiedział mi żebym spróbował wyżeźbić mocowanie na QR20, ale ten plan będzie można realizować dopiero po zakupie uchwytu.
Trochę poczytać możesz tutaj:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=76535
Wydaje mi się, że do bagaja Thule tylko podpasują uchwyty Thule.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=76535
Wydaje mi się, że do bagaja Thule tylko podpasują uchwyty Thule.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Jeśli masz bazy aluminiowe, to powinieneś mieć uchwyty ze śróbami do tych rynienek, jeśli masz zwykłe belki stalowe (czarne prostokątne) to podejdzie ci każda przystawka. Ja od siebie polecę Thule 591, zajebiście sztywny i wytrzymały, ale jak sam się przekonałem nie pasuje do każdej ramy, Mnie teraz podeszła poprzednia generacja 532 taki czarny. Ogólnie jak dla mnie thule robi najpewniejsze i najlepsze bagażniki na rowery, może nie są tanie ale super wykonane.
KubaLaPL z tematu do którego mnie odesłałeś nie dowiedziałem się niczego nowego właściwie. Zdaje sobie sprawe że bagaje dachowe to raczej słaba opcja ze względu na dodtakowe opory, oraz wzrost spalania. Niestety z obecnym autem niemam innej opcji. Zastanawiam się czy faktycznie samochód zachowuje się dużo gorzej i jakiego wzrostu spalania należy się spodziewać?
misiuk666
belki są stalowe 761. Jeśli chodzi o uchwyt to może być ciężko z zamocowaniem mojej ramy (mondraker kaiser - dosyć spory owal).
Wozisz rower z założonym przednim kołem? Pomysł mocowania do sztywnej osi QR wydaje się być całkiem sensowny, bo jakoś nie potrafie sobie wyobrazić pewnie zamocowanego za koła roweru.
misiuk666
belki są stalowe 761. Jeśli chodzi o uchwyt to może być ciężko z zamocowaniem mojej ramy (mondraker kaiser - dosyć spory owal).
Wozisz rower z założonym przednim kołem? Pomysł mocowania do sztywnej osi QR wydaje się być całkiem sensowny, bo jakoś nie potrafie sobie wyobrazić pewnie zamocowanego za koła roweru.
wiekszej bzdury nie slyszalem juz dawno. od lat woze rower na dachu i nie zauwazylem wiekszego spalania z rowerem. jestem pewien ze spalanie rosnie wiecej przy bagazniku na klape, gdzie rower jest mocowany w poprzek do kierunku jazdy. dodatkowo, jesli ktos wjedzie ci na skrzyzowaniu w dupe, to masz po rowerze. ja z rowerem na dachu jezdze do max 160 km/h i problemu nie ma.skow pisze: Zdaje sobie sprawe że bagaje dachowe to raczej słaba opcja ze względu na dodtakowe opory, oraz wzrost spalania
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
wiadomo, na zakretach jezdzi sie ostroznie, ale samo zachowanie samochodu pozostaje bez zmian. w przypadku wiekszego auta (odnosnie seicento), 2 zjazdowki na dachu nie robia roznicy, spalanie jest takie samo, kilka kilogramow nie robi roznicy przy samochodzie wazacym grubo ponad tone
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Już dawno takich bzdur nie czytałem. Spalanie z rowerami na dachu jest zawsze większe, bo rowery stawiają opór.Szakall pisze:spalanie jest takie samo
Jak na przykład mijasz się z tirem, dostajesz boczny podmuch wiatru, to samochód zachowuje się tak samo jak bez rowerów? Ciekawe.Szakall pisze:ale samo zachowanie samochodu pozostaje bez zmian.
Bzdury zaraz…
Dużo zależy od prędkości. Jak dojeżdża drogami „krajowymi”, względnie powoli i do tego w ciągu samochodów – jeszcze lepiej za ciężarówką… to można uwierzyć w „żaden” wzrost spalania.
Dwa rowery na dachu i prędkości w okolicach 140km/h to jest spory opór i na spalaniu musi się odbić. W moim przypadku to ok. 20% większe spalanie.
Kolego Skow:
Od siebie polecam Thule 591. Powinieneś Kaisera nim obiąć zaraz przy suporcie. Ja tak wożę Big Hita 2008 który jest konstrukcyjnie podobny. Uchwyt przyjmie owal max. 80x100mm. Big Hit to jakies 50x70mm i jest sporo luzu.
Ale podstawa to sobie go dobrze wyregulować, wyjęty prosto z pudełka, przynajmniej do Big Hita nie pasował wcale. Trzeba mocowanie łapy przykręcić do rynienki na inne wolne otwory i sporo przesunąć do tyłu. Najprościej dopasować to na rowerze stojącym do góry kołami na ziemi.
Potem to już sama przyjemność montaż/demontaż to dosłownie sekundy.
Dużo zależy od prędkości. Jak dojeżdża drogami „krajowymi”, względnie powoli i do tego w ciągu samochodów – jeszcze lepiej za ciężarówką… to można uwierzyć w „żaden” wzrost spalania.
Dwa rowery na dachu i prędkości w okolicach 140km/h to jest spory opór i na spalaniu musi się odbić. W moim przypadku to ok. 20% większe spalanie.
Kolego Skow:
Od siebie polecam Thule 591. Powinieneś Kaisera nim obiąć zaraz przy suporcie. Ja tak wożę Big Hita 2008 który jest konstrukcyjnie podobny. Uchwyt przyjmie owal max. 80x100mm. Big Hit to jakies 50x70mm i jest sporo luzu.
Ale podstawa to sobie go dobrze wyregulować, wyjęty prosto z pudełka, przynajmniej do Big Hita nie pasował wcale. Trzeba mocowanie łapy przykręcić do rynienki na inne wolne otwory i sporo przesunąć do tyłu. Najprościej dopasować to na rowerze stojącym do góry kołami na ziemi.
Potem to już sama przyjemność montaż/demontaż to dosłownie sekundy.
Coś jest w tym, co piszesz. Jednak na przeciętnej trasie da się jednak odczuć wzrost spalania. Piszę to jako użytkownik zarówno bagażników na dach, jak i platformy.
Dla tych, co zastanawiają się w jaki sposób wozić swoje rowery, na tej stronie w miarę dobrze jest napisany poradnik:
http://boxcars.pl/webpage/poradnik-lato.html
btw. marudny, popraw tego orta, bo zaraz dorwie Cie jakieś językowe-gestapo ;)
Dla tych, co zastanawiają się w jaki sposób wozić swoje rowery, na tej stronie w miarę dobrze jest napisany poradnik:
http://boxcars.pl/webpage/poradnik-lato.html
btw. marudny, popraw tego orta, bo zaraz dorwie Cie jakieś językowe-gestapo ;)
, rowery ustawione na wprost do kierunku jazdy stawiaja duzo mniejszy opor niz jesli sa ustawione w poprzek (np na bagazniku na klapie). ze swojego doswiadczenia moge stwierdzic ze wzorst spalania jest znikomy, a w zasadzie to zadenpolok03 pisze:Już dawno takich bzdur nie czytałem. Spalanie z rowerami na dachu jest zawsze większe, bo rowery stawiają opór.
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Ja polecam bagażniki chwytające za OŚ. Od tego sezonu używam takiego rozwiązania.
Bagażniki zaliczyły wyjazd do Livigno 3 rowery na dachu. Bez żadnych problemów.
Do tego sztywność jest naprawdę duża. Kolega też ma takie same i jak jadę za nim
to rowery praktycznie się nie ruszają, nawet przy dynamiczniejszej jeździe.
Co do spalania to bardzo dużo zależy od tego jakie masz auto. Im większy silnik
i auto tym pewnie wzrost spalania będzie % mniejszy.
Jeżeli chodzi o mnie to na trasie do Livigno spalanie wyniosło około 7,5L ON.
Gdzie przy pustym aucie wychodzi około 6,5-7l w zależności od jazdy.
Bagażniki zaliczyły wyjazd do Livigno 3 rowery na dachu. Bez żadnych problemów.
Do tego sztywność jest naprawdę duża. Kolega też ma takie same i jak jadę za nim
to rowery praktycznie się nie ruszają, nawet przy dynamiczniejszej jeździe.
Co do spalania to bardzo dużo zależy od tego jakie masz auto. Im większy silnik
i auto tym pewnie wzrost spalania będzie % mniejszy.
Jeżeli chodzi o mnie to na trasie do Livigno spalanie wyniosło około 7,5L ON.
Gdzie przy pustym aucie wychodzi około 6,5-7l w zależności od jazdy.
http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
http://www.innoracks.com/details/ina388/
bardzo polecam, montaż błyskawiczny i trzymanie perfekcyjne
bardzo polecam, montaż błyskawiczny i trzymanie perfekcyjne
http://www.m-c-m.pl/uchwyty-rowerowe-na-dach.html
Jest to model Bike Pro Alu
Jedynym problemem z jakim trzeba się zmierzyć przy tym bagażniku, to to, że
adaptery do osi QR20 nie pasują obwodem do wszystkich widelców i trzeba je
trochę spiłować.
Jest to model Bike Pro Alu
Jedynym problemem z jakim trzeba się zmierzyć przy tym bagażniku, to to, że
adaptery do osi QR20 nie pasują obwodem do wszystkich widelców i trzeba je
trochę spiłować.
http://www.pinkbike.com/u/gajosae/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości