Anodowanie obręczy, śrub itp.

Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Anodowanie obręczy, śrub itp.

Post autor: Czerwu »

Witam,
Chciałbym się dowiedzieć gdzie można anodować obręcze, śruby itp. :) Jakaś dobra firma zajmująca się tym :) I żeby tanio było :) Czytałem gdzieś, że cena za anodowanie jednego przedmiotu 5zł albo za 1dm2-2,50zl
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Częci na bank Adrian z Weeze anoduje, nie wiem jak z cena u nich..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Czerwu pisze:ena za anodowanie jednego przedmiotu 5zł
To gdzie ty to wyczytałeś?
Ja chce anodować lagi od juniora i nawet by mi do głowy nie przyszło że to tak tanio, nawet jakby mi kazali zapłacić 30zł za tą robote to bym się cieszył, ale jeśli piszecie takie rzeczy to ile to może kosztować?

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Weeze juz nie anoduje złomu ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: Czerwu »

Ktoś u kogoś już anodował? :) Jakieś efekty, ceny czy coś? :)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

www.tadgen.pl
najlepiej bezpośrednio do anodowni uderzyć.
Rzeczywiście małe elementy tanio wychodzą.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

FRmaniak pisze:Ja chce anodować lagi od juniora
One są z aluminium?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

No skoro są fabrycznie anodowane to chyba tak.
A tak poza tym wie ktoś jak to jest z usuwaniem starej anody i nakładaniem na to nowej? Jak to sie dzieje, podobno anoda w 67% wchodzi w materiał a wystaje ponad niego w 33%. Jeśli chcemy usunąć tą anode to usuwamy tylko te 33% czy wszystko?

luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

anoda wchodzi w połowie w materiał, w połowie jest "na" materiale.
Usuwając anodę, usuwasz wszystko.
Na górnych goleniach jest najczęściej anoda twarda. Jest dużo trwalsza i mocniejsza, ale jest problem z kolorowaniem.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
Czerwu
Posty: 111
Rejestracja: 08.04.2012 17:56:33
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: Czerwu »

Nie warto anodować lag. Szybko się ściera i jest duże prawdopodobieństwo że wygną się :) Widziałem przypadek, że gość anodował lagi w Foxie 40 i wygięły się;/
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Aa, ja od razu pomyślałem że chodzi o dół. Co do posta nade mna - dlaczego wiażesz skrzywienie lag z anoda? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Czerwu pisze:Nie warto anodować lag. Szybko się ściera i jest duże prawdopodobieństwo że wygną się :) Widziałem przypadek, że gość anodował lagi w Foxie 40 i wygięły się;/
Chodzi o Piotrka Gaika z Gravity? Czy to czasem teflon nie był?
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

nhp890 pisze:Aa, ja od razu pomyślałem że chodzi o dół. Co do posta nade mna - dlaczego wiażesz skrzywienie lag z anoda? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego
Nie ma na to szansy.
Ani nie ma tempertury, ani obciążeń...
FRmaniak pisze:anoda w 67% wchodzi w materiał a wystaje ponad niego w 33%. J
luke_ pisze:anoda wchodzi w połowie w materiał, w połowie jest "na" materiale.
Ani to, ani to. To wszystko zależy od czasu anodowania, natężenia i napięcia prądu użytego w czasie procesu. Nie da się tak jednoznacznie określić.
To co podaliście to są teoretyczne, laboratoryjne wartości. W sumie obj macie rację. Tylko FRmaniak mówi o anodowaniu II typu, czyli tym kolorowym, co mamy na mostkach, piastach obręczach itp itd a luke_ o anodowaniu III typu które np. jest stosowanie na broni lub właśnie na lagach amorów. Jest znacznie twardsze (porównywalna do twardości hartowanej stali węglowej). Różna jest też grubość tych powłok. Typu II 2-30 um a III 15-112 um. Wątpię by miało to wpływ na jakiekolwiek luzy.
Z gówna bata nie ukręcisz.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Miałem namyśli zwykłą czarną anode, taką jak jest oryginalnie na ladze, na stronie w/w firmy było tylko wspomniane o anodowaniu kolorowym i kolory do wyboru w tym czarny i inne oraz jakieś anodowanie zwykłe, myślałem że to zwykłe to będzie jakieś przeźroczyste czy coś, ale ono jest właśnie czarne? tak?

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Nie wiem co to jest 'zwykłe'. Anodowanie III typu jest najbardziej trwałe ale i najtrudniejsze do uzyskania z powodu temperatury elektrolitu w procesie 0-3*C i dużego prądu o wysokim, zmiennym napięciu.
Z gówna bata nie ukręcisz.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Ta firma ma w ofercie 3 rodzaje

Anodowanie aluminium:
http://www.tadgen.pl/index.php?id=podst ... _aluminium

Anodowanie z barwieniem:
http://www.tadgen.pl/index.php?id=podst ... _aluminium

Anodowanie techniczne:
http://www.tadgen.pl/index.php?id=podst ... nie_twarde

Wydaje mi się że tu nadałoby się to techniczne anodowanie, tylko nie wiem czy wtedy to będzie czarne?

I trzeba podać pewne dane które nie mam pojęcia z kąt wziąć i jeszcze takie że nie wiem o co chodzi kompletnie
W celu realizacji TWARDEGO ANODOWANIA istotną sprawą jest podanie:

stopu materiału
miejsca styku
detal -zawieszka
grubosc powłoki

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

FRmaniak pisze:Wydaje mi się że tu nadałoby się to techniczne anodowanie, tylko nie wiem czy wtedy to będzie czarne?
Czarne, ale nie do końca... Takie jak to było np w Z150FR lub Duro.
FRmaniak pisze:z kąt
skąd....
Z gówna bata nie ukręcisz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość