Witam,jestem szczesliwym posiadaczem travisa w wersji 180,i ostatnio chcialem zabrac sie za jego serwis.Niestety nie moge nigdzie znalezc danych na temat wysokosci i rodzaju oleju w komorze tlumnika tpc+,ma ktos takowe dane? dodam ze amortyzator jest w wersji dwupolkowej,
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Manitou travis 180
Hej,
do tłumika tpc+ wlewasz tyle żeby Ci mierząc od górnej części tłumika ( tj rurki z gwintem ) zostało minimum 110mm wolnej przestrzeni albo maximum 115mm, ( jak wlejesz do odpowiedniej wysokości to poruszaj delikatnie dolnym tłumikiem aby pozbyć się powietrza) co do oleju to Castrol syntetyczny 5W do amortyzatorów byłby dobrym wyborem - takiego używam i pracuje rewelacyjnie.
A jak będziesz odkręcał dolne lagi od górnych to pod nakrętką od regulacji tłumienia jest śruba na klucz imbusowy - pamiętaj aby ją kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara bo inaczej urwiesz gwint ( nic na siłe ;D).
Do dolnych lag wlewasz po 50ml oleju na każdą - 15W lub 20W i żeby się nie pienił.A uszczelki smarujesz np.Juddy butter a pod nimi są gąbeczki - nasącz tym samy co lejesz do 50ml.
Tak wygląda cały serwis .
P.S
Jeżeli masz na sprężynę to też lepiej ją przesmarować jakimś smarem bez litu .
do tłumika tpc+ wlewasz tyle żeby Ci mierząc od górnej części tłumika ( tj rurki z gwintem ) zostało minimum 110mm wolnej przestrzeni albo maximum 115mm, ( jak wlejesz do odpowiedniej wysokości to poruszaj delikatnie dolnym tłumikiem aby pozbyć się powietrza) co do oleju to Castrol syntetyczny 5W do amortyzatorów byłby dobrym wyborem - takiego używam i pracuje rewelacyjnie.
A jak będziesz odkręcał dolne lagi od górnych to pod nakrętką od regulacji tłumienia jest śruba na klucz imbusowy - pamiętaj aby ją kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara bo inaczej urwiesz gwint ( nic na siłe ;D).
Do dolnych lag wlewasz po 50ml oleju na każdą - 15W lub 20W i żeby się nie pienił.A uszczelki smarujesz np.Juddy butter a pod nimi są gąbeczki - nasącz tym samy co lejesz do 50ml.
Tak wygląda cały serwis .
P.S
Jeżeli masz na sprężynę to też lepiej ją przesmarować jakimś smarem bez litu .
Dzieki stary,co do odpowietrzania amora i pozostalych czynosci serwisowych to wiem,tylko nie mialem zielonego pojecia jak jest z tym olejem.Zreszta 90% moich amorow to manciaki i teraz bujam sie na travisie
chodziaz,moze po swietach wpadnie do mnie dorado,ale to zobaczymy 
Jeszcze raz,wielkie dzieki :d


Jeszcze raz,wielkie dzieki :d
Gąbeczki?
Ja nie widziałem u siebie
Tu masz super manuala:
http://www.spoke-n-word-cycles.com/Tech ... Manual.pdf
I oryginalny:
http://www.manitoumtb.com/assets/Owners ... Manual.pdf
Tylko z oryginałem jest problem bo:
OIL HEIGHT:
TRAVIS See Service Manual on Web
Ale po szybkim szukaniu w necie znajdujesz też to:
http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... adid=69008
Z tymi 3ma stronami zrobisz wszystko

Ja nie widziałem u siebie

Tu masz super manuala:
http://www.spoke-n-word-cycles.com/Tech ... Manual.pdf
I oryginalny:
http://www.manitoumtb.com/assets/Owners ... Manual.pdf
Tylko z oryginałem jest problem bo:
OIL HEIGHT:
TRAVIS See Service Manual on Web
Ale po szybkim szukaniu w necie znajdujesz też to:
http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... adid=69008
Z tymi 3ma stronami zrobisz wszystko

Z gówna bata nie ukręcisz.
KubaLaPL ;
Wkleiłeś dokładnie to o czym ja przedtem napisałem .
Co do gąbeczek - nie trzeba ale też nie zaszkodzi ich porządnie nasączyć olejem, albo można po zalaniu amora obrócić go do góry nogami - efekt ten sam ( przesmarowanie góry + nasączenie gąbek pod uszczelkami )
A co do poziomu oleju to w tej instrukcji pod 1-szym linkiem są jeszcze podane ilości oleju do Instrincta.
Także spoko że to wkleiłeś.
Myślę że Twój i mój post przyda się potomnym przy kolejnych nieprzespanych nocach serwisowych amorów . ;D
Cheers...
Wkleiłeś dokładnie to o czym ja przedtem napisałem .
Co do gąbeczek - nie trzeba ale też nie zaszkodzi ich porządnie nasączyć olejem, albo można po zalaniu amora obrócić go do góry nogami - efekt ten sam ( przesmarowanie góry + nasączenie gąbek pod uszczelkami )
A co do poziomu oleju to w tej instrukcji pod 1-szym linkiem są jeszcze podane ilości oleju do Instrincta.
Także spoko że to wkleiłeś.
Myślę że Twój i mój post przyda się potomnym przy kolejnych nieprzespanych nocach serwisowych amorów . ;D
Cheers...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość