Banshee
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
szakal
moja Banshee (zresztą jak wszystkie) to krótka rama jak na DH ale nie jak NS, więc ze zwrotnością i zwinnością jest wzorowo. Co do zawieszenia zaś to też liksusik, bo komputerowo liczony cztero zawias zrzuca temat na amora a tu masz możliwość wymiany 5 element albo Fox. Moje wersja jeżdzi na Fox bez żadnych zboczeń typu "pro-pedal" - bo od czego jest czerozawias (pro-pedal jest dla zawieszenia jak w Orange) sprężynę też mam stalową z liniową charakterystyką, oczywiście dobraną do mojej wagi.
Co do wagi, to sama rama (z amorem) to około 5,9kg (M) ale dla Kanadyjczyków wytrzymałość przede wszystkim a póżniej waga. Pamiętaj że Banshee jako jedno z niewielu stosuje profile z podwujnym żebrowaniem wewnątrz - czyli nie tylko prostokątna rurka ale z poprzeczką w środku i dlatego tyle wytrzymuje (zobacz na stronie producenta powiększenie profilu wachacza).
moja Banshee (zresztą jak wszystkie) to krótka rama jak na DH ale nie jak NS, więc ze zwrotnością i zwinnością jest wzorowo. Co do zawieszenia zaś to też liksusik, bo komputerowo liczony cztero zawias zrzuca temat na amora a tu masz możliwość wymiany 5 element albo Fox. Moje wersja jeżdzi na Fox bez żadnych zboczeń typu "pro-pedal" - bo od czego jest czerozawias (pro-pedal jest dla zawieszenia jak w Orange) sprężynę też mam stalową z liniową charakterystyką, oczywiście dobraną do mojej wagi.
Co do wagi, to sama rama (z amorem) to około 5,9kg (M) ale dla Kanadyjczyków wytrzymałość przede wszystkim a póżniej waga. Pamiętaj że Banshee jako jedno z niewielu stosuje profile z podwujnym żebrowaniem wewnątrz - czyli nie tylko prostokątna rurka ale z poprzeczką w środku i dlatego tyle wytrzymuje (zobacz na stronie producenta powiększenie profilu wachacza).
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
-
- Posty: 3577
- Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ciamek, bad mają rację.
czterozawias jest skonstruowany w taki sposób, że jeden punkt obrotu znajduje się pomiędzy osią koła, a głównym punktem zawieszenia. dzięki temu koło nie porusza się dokładnie dookoła głównego punktu, nieco się od niego oddala przy ugięciu i chodzi właśnie o to, a nie o liczbę łożysk.
czterozawiasami są np: univega ram dh, norco vps, spec big hit i demo 9, azonic recoil, intense m1, iron horse sgs.
czterozawiasami nie są: banshee scream, azonic eliminator.
w banshee i azonicu dodatkowe elementy(wymagające niestety więcej łożysk) służą po to, by zoptymalizować charakterystykę ugięcia ramy...
ramol - ta cena bedzie obowiazywać tylko w przedsprzedaży, w przyszłym roku już koniec, zacznie sie zdzierstwo...
czterozawias jest skonstruowany w taki sposób, że jeden punkt obrotu znajduje się pomiędzy osią koła, a głównym punktem zawieszenia. dzięki temu koło nie porusza się dokładnie dookoła głównego punktu, nieco się od niego oddala przy ugięciu i chodzi właśnie o to, a nie o liczbę łożysk.
czterozawiasami są np: univega ram dh, norco vps, spec big hit i demo 9, azonic recoil, intense m1, iron horse sgs.
czterozawiasami nie są: banshee scream, azonic eliminator.
w banshee i azonicu dodatkowe elementy(wymagające niestety więcej łożysk) służą po to, by zoptymalizować charakterystykę ugięcia ramy...
ramol - ta cena bedzie obowiazywać tylko w przedsprzedaży, w przyszłym roku już koniec, zacznie sie zdzierstwo...
Jako, że już wstałem, to mogę odpowiedzieć. Całkowicie się zgodzę z ciamkiem, bad i Jacą. Tak jak napisałem 4 zawias ma punkt obrotiu między osią obrotu a kołem.
Dodam, do wypowiedzi Jacy: Służą równiż po to by zmienić siły przenoszone na dampera. Dlatego pytałem o przełożenie w screamie. Interesuje mnie jakiej twardości sprężynę bym potrzebował ( ale nie na oko, bo chciałbym sobie policzyć )
Dodam, do wypowiedzi Jacy: Służą równiż po to by zmienić siły przenoszone na dampera. Dlatego pytałem o przełożenie w screamie. Interesuje mnie jakiej twardości sprężynę bym potrzebował ( ale nie na oko, bo chciałbym sobie policzyć )
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=340174
wyjasnijmy raz i ostatecznie- kona i banshee sa systemami 4-ro zawiasowymi opracowanymi w 1995- 1996 r, jest to "podstaowa" wersja systemu , kolo chodzi po luku jak w 1-zawiasie lecz sily kinematyczne "ciagnace lancuch" sa powstrzymywane przez pozostale ogniwa, w 1999 pan HORST wynalazl swoje ogniwo i od tego czasu mamy systemy 4-ro zawiasowe z ogniwem horsta , nie rozumiem skad biora sie podzialy zawieszenia poprzez luk podruzy kola, pamietajcie ze pierdolenie - prawdziwe 4-ro zawiasy sa z ogniwem horsta- jest tylko chwytem reklamowym, popatrzcie ile czolowych firm nie stosuje ogniwa horsta- prawda jest taka ze ono nie daje tyle na ile jest reklamowane
Local Swinga-Swinga
"nie rozumiem skad biora sie podzialy zawieszenia poprzez luk podruzy kola"
-otóż tak niestety jest... A do tych "4 zawiasów" w stylu kona możesz równie dobrze wsadzić damper tak jak jest wmontowany w cliff cat'cie, lub rb(w pewnym stopniu)...
"pamietajcie ze pierdolenie - prawdziwe 4-ro zawiasy sa z ogniwem horsta- jest tylko chwytem reklamowym, popatrzcie ile czolowych firm nie stosuje ogniwa horsta"
-mógłby to być chwyt reklamowy, ale firmy go nie stosują, bo nie stać ich na wykupienie patentu od specializeda
"prawda jest taka ze ono nie daje tyle na ile jest reklamowane"
-tak się składa, że byś się zdziwił - sam nie dowierzałem w tą gadkę, ale od sierpnia jestem posiadaczem norco dh z dokładnym odwzorowaniem 4 bar'a
ze speca. Na biku mimo braku dupereli w stylu pro pedal kręci się jak na sztywniaku, jak nie wierzysz, to wpadaj do Tychów...
jak chcesz się dowiedzieć wszystkiego, dlaczego jest tak, a nie inaczej, to poczytaj sobie pierwszy katalog rowerowy"magazynu rowerowego" (chyba 2002 rok)
-otóż tak niestety jest... A do tych "4 zawiasów" w stylu kona możesz równie dobrze wsadzić damper tak jak jest wmontowany w cliff cat'cie, lub rb(w pewnym stopniu)...
"pamietajcie ze pierdolenie - prawdziwe 4-ro zawiasy sa z ogniwem horsta- jest tylko chwytem reklamowym, popatrzcie ile czolowych firm nie stosuje ogniwa horsta"
-mógłby to być chwyt reklamowy, ale firmy go nie stosują, bo nie stać ich na wykupienie patentu od specializeda
"prawda jest taka ze ono nie daje tyle na ile jest reklamowane"
-tak się składa, że byś się zdziwił - sam nie dowierzałem w tą gadkę, ale od sierpnia jestem posiadaczem norco dh z dokładnym odwzorowaniem 4 bar'a
ze speca. Na biku mimo braku dupereli w stylu pro pedal kręci się jak na sztywniaku, jak nie wierzysz, to wpadaj do Tychów...
jak chcesz się dowiedzieć wszystkiego, dlaczego jest tak, a nie inaczej, to poczytaj sobie pierwszy katalog rowerowy"magazynu rowerowego" (chyba 2002 rok)
Stinky! Horst to zaden chwyt reklamowy, to poprostu bardziej efektywne zawieszenie!! Jego zaleta jest glownie to, ze nie usztywnia sie przy hamowaniu. Dlatego np inne firmy stosuja plywajace zaciski, zapobiegajace temu zjawisku.
Nie wszytkie stosuja Horsta bo nie wszyskie robia rowery do scigania. System, w którym jest ogniwo Horsta jest poprostu mniej sztywny, a konstruktorzy Banshhe postawili na wytrzmalosc i sztywnosc a nie na lykanie dziurek. Ten rower byl projektowany w Kanadzie i z mysla o NS czyli o drabinkach i lomotaniu wielkich dropow!! To mialo byc przedewszystkim wytrzymale a nie wybierac kazdy szczebelek na drabince.
I nikt mi nie wmowi ze system z horstem i bez horsta niczym sie kinetycznie nie rózni... swoje na fullach juz wyjexdzilem i zapewanim, ze ta roznice CZUC przy pedalowaniu. A podzial na sciezke po ktorej podrozuje kolo jest jak najbardziej uzasadniony - zwracam uwage na zawieszenie Elsworth'ow i Schwinn'ów Straight 8 oraz Yeti czy ram Astrix!! - bedace kolejna modyfikacja patentu Horsta
Skibi przelozenie jest raczej podobne do Kony, ale jego progresywnosc mozna regulowac 3 pozycjami tylnego kola (poziome haki)
Nie wszytkie stosuja Horsta bo nie wszyskie robia rowery do scigania. System, w którym jest ogniwo Horsta jest poprostu mniej sztywny, a konstruktorzy Banshhe postawili na wytrzmalosc i sztywnosc a nie na lykanie dziurek. Ten rower byl projektowany w Kanadzie i z mysla o NS czyli o drabinkach i lomotaniu wielkich dropow!! To mialo byc przedewszystkim wytrzymale a nie wybierac kazdy szczebelek na drabince.
I nikt mi nie wmowi ze system z horstem i bez horsta niczym sie kinetycznie nie rózni... swoje na fullach juz wyjexdzilem i zapewanim, ze ta roznice CZUC przy pedalowaniu. A podzial na sciezke po ktorej podrozuje kolo jest jak najbardziej uzasadniony - zwracam uwage na zawieszenie Elsworth'ow i Schwinn'ów Straight 8 oraz Yeti czy ram Astrix!! - bedace kolejna modyfikacja patentu Horsta
Skibi przelozenie jest raczej podobne do Kony, ale jego progresywnosc mozna regulowac 3 pozycjami tylnego kola (poziome haki)
no dobra , jezdilem tylko na radonie(cube) z horstem i nie zrobil na mnie lepszego wrazenia, jestem w stanie sie zgodzic ze w wykonaniu speca jest on pewnie 100x lepszy (sam choruje na demo) ale wy nie macie racji nazywajac kony i banchee jednozwiasowcami, a co do magazynow rowerowych (bike action hehe) to treaktuje wszystko co tam pisza z duzym dystansem, polegam bardziej na info tech producentow i na opiniach z forum, i nie powiedzialem ze kinematyka horsta nie rozni sie niczym od standardowero 4-ro zawiasa, poprostu jest 4-ro zawias i 4-ro zawias z ogniwem horsta, chodzilo mi w sumie o podzial tylko nie o dzilalanie
Local Swinga-Swinga
hehe i wszytko jasne, topic nie rozszerzy sie do 7 stron i nie bedzie rzucania miechem
Szkoda:P:P:P:P
Podsumowuj
mamy 4 zawiasy z Horstem (np Spec, Elsworth, Schwinn, Intens, Astrix)
mamy 4 zawiasy bez Horsta (Banshee, Kona i inne), które dzialaja jak 1 zawiasy, ale maja ukierunkowane sily na damper (chodzi o lepsza mozliwosc ustawinia progresji, z tego co wiem ma sie to nijak do pedalowania)
i jedno zaiwasy (Orange, Bullit i inne)
Szkoda:P:P:P:P
Podsumowuj
mamy 4 zawiasy z Horstem (np Spec, Elsworth, Schwinn, Intens, Astrix)
mamy 4 zawiasy bez Horsta (Banshee, Kona i inne), które dzialaja jak 1 zawiasy, ale maja ukierunkowane sily na damper (chodzi o lepsza mozliwosc ustawinia progresji, z tego co wiem ma sie to nijak do pedalowania)
i jedno zaiwasy (Orange, Bullit i inne)
no dobra, wielozawias, wytlumacz wiec dlaczego na stronach z polowy lat 90 nazywalo sie go wlasnie 4-ro zawiasem a nie wielozawiase?
o ile sie orientuje, wielozawiasowymi nazywalo sie systemy obiegajace konstrukcja od konstrukcji standardowych- roznily sie najczesciej "dodatkowym" elementem
o ile sie orientuje, wielozawiasowymi nazywalo sie systemy obiegajace konstrukcja od konstrukcji standardowych- roznily sie najczesciej "dodatkowym" elementem
Local Swinga-Swinga
Stinky nie pierdziel ze "jezdziles" na Radonie - to ze wsiadles i zrobiles 10 metrów na nim to zapewniam cię ze nie wytarcza do przekonania sie o zaletach lub wadach sys Horsta. Zapewniam cie ze moja wczesniejsza znana ci Kona bardziej pływała tyłem chociaz była do XC - ale sys ten sam co w Stinkim -, który nomen omen buja sie przesadnie - i nie jest to tylko jak twierdzisz wina spreżyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości