Boxxer 2011 RC CL 196 mm

Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Post autor: Dylski_ »

Nie da się tego naprawić bo to nie jest usterka
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Lagi? Wysunąłeś 2 lagi czy jedną? Obniżyłeś półkę czy co zrobiłeś? Wysuń tylko lagę z tłumikiem, czyli tam gdzie masz te 2 regulacje, wysuń jeszcze wyżej, jeżeli nic nie da to obniż trochę bo to nie będzie miało sensu. Później spróbuj jeszcze z tymi podkładkami, ja kupiłem w castoramie i zapłaciłem za nie 55 groszy. Jeżeli to nie rozwiąże problemu to może po prostu poczekaj z tym z tydzień czasu, zamontuj do ramy, pojeździj troszkę.
wasall
Posty: 261
Rejestracja: 07.02.2011 14:21:38
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wasall »

Dokładnie jak mówi Dylski
U mnie załatwiła sprawe sprężynka negatywna o innej twardości.
A i tak mam 4mm mniej i nie płacze.
I nie mów że 3-4 mm uratuje Ci życie bo w to nie uwierzę..
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

1 Obie lagi powinny buc ustawione na jednakowej wysokości
2. sprezyna pozytywna po wkrecniu korka powinna lekko dociskac sprezyne negatywna. Jeśli wystepuje luźny skok (lagi sobie lataja bez oporu) to cos jest nie tak, ale generalnie ciezko to wyczuc gdyz poczatek skoku jest i tak miekki.
3. Box ma pod koniec skoku mocna poduszke powietrzna co sprawia ze wykorzystuje on 100% skoku i dobija do odbijnika dopiero przy konkretnym strzale. Jeśli chcesz sprawdzić realny skok przesun czerwonego oringa do dołu. Odkręć korek lewej lagi ugnij amortyzator az dobije odbojnikami (sprezyna wyjdzie do góry) Skręć wszystko spowrotem i zmierz odleglosc od uszczelki do oringa. Pamietaj ze odbojniki nie sa wliczone w całkowity skok i tak na prawde jest go odrobine mniej bo nie scisna sie one do zera. Powinno wyjść pare mm mniej niż 200mm czyli tak jak podales w temacie.
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Ok juz ogarnąlem co i jak, lewą lage dalem do dolu, i teraz jest 201mm normalnie a jak wyciagne troche kiere i przytrzymam kola to jakies 209mm.
Dzięki za pomoc
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Jaja z tego wyjdą jak jedna laga będzie wyżej niż druga.
Przez takie coś się biorą pęknięte lagi

Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Po zrobieniu ich na rowno wyszlo 193mm a jak wyciagne to 198mm okolo
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Koledzy wyżej wytłumaczyli ci czemu tak jest, jeśli producent skręcił to równo to tak powinno być. Tak swoją drogą sporo Boxxerów jeździ i jeszcze nie widziałem żeby ktoś miał krzywo lagi skręcone

enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Kilka dni temu miałem ten problem, że gdy lagi miałem równo to mi lekko zapadał się ten amorek, czyli jak wciskałem go i wychodził to ciągnąłem do góry i wychodziło jeszcze około 1cm. Mało tego, gdy odkręciłem korek z lewej goleni to nie dobijał mi pełnym skokiem, 196mm - 198mm tylko. Po wyciągnięciu lagi tam gdzie masz kompresję i tłumik 2 problemy zniknęły, pracuje skokiem 200mm. oraz już się nie zapada tylko jak wciskam to całkiem wychodzi do końca. Fakt faktem, że do tego zamontowałem 3 dodatkowe podkładki nad sprężynę. Zrób sobie tak. ustaw lagi na równo, wsadź dolną półkę w lagi i weź jakąś miarkę i wymierz sobie. Od uszczelek do półki masz mieć 200mm, ustaw sobie tak, albo 203 sobie ustaw. Następnie dokręć śruby w półce, wszystkie 4, żeby był porządek. Następnie odkręć trochę śruby po stronie motion controll i wysuń tylko tą lagę do góry na około 1 cm wyżej albo pół, na oko. Zakręć i teraz tak. Po tym sprawdź czy Ci odbija do końca amortyzator, czy nie zostaje parę milimetrów w dolnych goleniach, jeżeli nie to jest dobrze. Kolejną rzeczą jest sprawdzenie czy pracuje Ci pełnym skokiem, odkręć korek lewej lagi i kompresję ustaw na minimum, czyli żeby był "miękki". Wciśnij amortyzator do końca w dół, i powinieneś nawet słychać jak Ci dobije, a czerwony oring powinieneś mieć przylegający do dolnej półki.
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

FRManiak tutaj nie ma żadnych krzywo skręconych lag.. Jedna jest po prostu wyżej, znajomy też ma boxxera ale z 2008r i ma to samo, jedną lagę ma wyżej, ten sam problem miałem ja i prawdopodobnie tutaj też chodzi o ten problem, a zauważ, że tą lagę da się jeszcze wyciągnąć dużo wyżej także ten max 1cm nic raczej nie powinien zmienić..
Sorry za double posta.
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Dobra, tylko treaz powiedzcie mi gdzie moge dostać takie podkładki
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Castorama

enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

ja kupiłem w Castoramie, i były bardzo, bardzo identycznych wymiarów do tej czarnej, kup sobie 5, będziesz miał 2 na zapas, i rób metodą prób i błędów. Ale nie sądzę, że będą Ci potrzebne te podkładki w tym momencie, najpierw zrób to z tą półką i lagą jak napisałem, ponieważ podkładki się daje jak sprężyn jest już troszkę zbita a Ty masz nowy amorek więc... Chyba, że to jakaś wada fabryczna, nie wiem. Tak jak mówiłem, idziesz do castoramy i kupujesz 5 podkładek, wsadzasz jedną, patrzysz czy jest okej, później drugą - metoda prób i błędów.
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Ok dzięki, po świetach bede to ogarnial :)
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Ja na Twoim miejscu zrobiłbym to teraz, 15 minut roboty i byłoby wiadomo czy problem rozwiązany czy nie.
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Po wyciągnieciu prawej lagi o jakies 1,5 cm problem dalej istnieje ...
Nic to nie dalo, przy wbiciu maja 192mm a jak wyciagne to 200mm
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

No to podkładki trzeba dokupić, może to coś wtedy zmieni. W każdym bądź razie mi pomogło wyciągnięcie lagi, kolega miał tak samo.
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Ale kolega tez wczesniej dawal podkladki?
enyoui
Posty: 126
Rejestracja: 27.07.2012 02:27:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: enyoui »

Generalnie to podkładki powinno się dawać kiedy sprężyna jest już trochę zbita, a on ma sprężynę powietrzną więc raczej nie dawał. Ale problem z tym rozwiązał poprzez wysunięcie jednej lagi trochę wyżej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości