Scott Voltage FR - geometria

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Scott Voltage FR - geometria

Post autor: MUSZEL »

Hej.

Przymierzam się powoli do zmiany z ciężkiego klocka na coś mniejszego. Jeździłem troche na Bitchu z Pike i ten rowerek mnie troche nauczył i nakierował na czym najlepiej się czuje. Chciałbym rower fr w miare lekki, zwinny, raczej skoczniejszy jak klejący się, raczej krótszy niż dłuższy, 160-180 skoku pod podobnego amora jedno pułkowego, pod moje 178cm wzrostu. Chciałbym by rama też dawała możliwość (po zmianie opon i władowaniu długiej sztycy) przejażdżki rekreacyjnej np z dziewczyną, czy pojeździć w xc/enduro.
Narazie moim faworytem jest popularny Scott Voltage FR - zapewne rozmiar S pod mój wzrost, lecz w razie co, proszę sugerować czy S czy L lepsze.

Narazie chciałbym zapytać co mi chodzi po głowie...
1. Czy w ogóle ramka spełnia moje wymagania zwłaszcza pod kątem jazdy rekreacyjnej (moje BH nie jest zbyt wygodne pod tym względem).
2. Jaka jest wysokość suportu powiedzmy na oryginalnym secie?
3. Sprawa ustawień zawieszenia. Wiem że w głównym linku są 2 ustawienia skoku. Czy zmiana między tymi ustawieniami skoku zmienia też geo roweru czy ustawione są w takiej lini że zmienia się tylko skok?
Podobnie, można zmienić łącznik dampera do ramy, ten z przodu w celu zmiany skoku. Czy po zmianie łącznika i dampera na odpowiednio krótszy, zmieniamy geo, czy długość łącznika nowego plus nowy damper=długość łącznika starego plus stary damper i geo i tak pozostaje bez zmiany?

Ustawienia w ramie: http://www.pinkbike.com/photo/8858273/
Możliwe "łączniki" : http://www.pinkbike.com/photo/8858272/

Byłbym wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości :)
Pzdr.
xazax
Posty: 87
Rejestracja: 05.06.2012 18:12:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: xazax »

Cześc.
Ramka ma bardzo fajną geometrię,nadaje się do fr jak i dh (wkońcu to Scott,kultowa firma :D) wydaje mi się że,wsadzenie np.66 do takiego cacka,to żaden problem.A co do jazdy relaksującej spokojnie sie nada :D.
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Również przymierzam się do tej ramki i chciałbym się dowiedzieć jak z wybieraniem szybko powtarzających się po sobie nierówności typu korzenie, kamienie? Jednym słowem dobrze "ogarnia" czy raczej nie ma się co spodziewać jakiejś super pracy w takich przypadkach od ramy fr?
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Dwóch moich kumpli miało/ma voltage-a w rozmiarach S i L. S-ka jest jak dirtowa rama,z hakami slopstyle przy skoku 135mm to idealny rower do latania hopek. L-ka jest bardziej freeridowa,nadaje się na zjazdy,ma całkiem fajną geometrię i bazę kół. Ale jest jedno ale. Ani xc ani enduro nie pośmigasz,sprawa z podsiodłówką wyklucza Ci taką możliwość. Jest za krótka a jej kąt jest nieodpowiedni. Jeżeli chcesz taki rower to podpasuje Ci bh z lat 09-11 w jakimś przyjemnym konfigu z amorem 160/180mm, lapierre froggy, do tego dorzucę sx traila starsze jak i nowsze roczniki,rewelacyjne ramy i tą na której teraz śmigam ; specialized enduro 011.
Ride 4 Fun ! Biatch !
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

moim zdaniem voltage to ciężki kloc. ani nie jest skoczny,ani nie nadaje się na wycieczki.
miałem okazję pojeżdzić na wersji long. z boxxem,domainem i agrylem 140mm.
jeśli ktoś chce tanią ramę do zabawy w górach? jest o.k.
na warunki miejsko/nizinno/wycieczkowe - są dziesiątki bardziej udanych modeli.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Jakież epickie pyerdolenie...

Rama nigdy nie była projektowana pod wycieczki nizinne czy wycieczkowe miejskie (wtf? to jest rama do slope->fr). Także "śmiechłem".

Geometrie zmienia się za pomocą tulejek offsetowych, anglesetów (po to jest główka 1,5"), koła 24/26 i wysokości widelca. Do ramy można dokupić różnej długości haki i krzywki, gdzie przy każdym dowolnym skoku jest taka sama geometria.

Dla Domaina 180mm i średniej wysokości opon DH specyfikacja na stronie Scotta jest prawdziwa. Pierwszy rocznik był nieco wyższy na BB i nieco bardziej stromy kąt główki, następne to jeden stopień w dół z HA i ileś tam z BB nie pamiętam.

Rama ma wagę luźną FRową, co znaczy że nie jest piórkową ścigałką, ale też nie jest klocem. To prosta i dość przemyślana konstrukcja, nie zaskakuje negatywnie ani pozytywnie. Wytrzymuje widły od 140mm do niskich dwupółek.

Dość stabilna nie przelatuje przez skok, nie grzeszy sztywnością na dupie, zwrotna, skoczna. BARDZO DUŻO zależy od dampera w tej ramie, radzę wystrzegać się FoxSux. ;)

Jak chcesz przewieźć tyłek wygodnie i pewnie, ze sporym zapasem to z długą sztycą, widelcem powietrznym 140mm i damperem z blokadą też powietrznym dasz radę pojeździć z przyjemnością nawet po płaskim. Tylko nogi Ci wejdą do dupy. ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Voltage podoba mi się ze względu na wiele możliwości regulacyjnych. Bardzo odpowiada mi regulacja 160/180 na tyle i możliwość zmiany haków.

Czy inne ramki w tym przedziale cenowym mają takie ustawienia, głównie chodzi o skok? Bo z tego co się orientuje to np SX od Speca ma tylko jedno ustawienie skoku na 180 - nie jestem pewien.

Waga nie jest priorytetem, aczkolwiek chciałbym złożyć rower w granicach 17-17.5kg max. (teraz mam 21.5kg).

Tak z ciekawości, ile waży sama ramka Voltage, ew. z damperem czy czymś tam?

Ramka nie musi mieć kątów typowych do xc/enduro, chce po prostu by było mi lżej jak na BH z Monsterem i z 8.1" skoku z tyłu. Za duża waga i za duży skok. Nawet tutaj jak dać długą sztyce to nie jest źle jechać, nie przeszkadza mi sylwetka. Siedziałem na Voltage FR S i wydawała mi się ok. Musze przymierzyć się jeszcze raz i podwyżyć sobię sztyce w sklepie i tak się przymierzyć do niej.
MUSZEL pisze:Tylko nogi Ci wejdą do dupy.
przywykłem już, nie jeździłeś na moim BH ;p
KFP
Posty: 1725
Rejestracja: 19.04.2004 13:11:46
Lokalizacja: Warszawa / Mokotów
Kontakt:

Post autor: KFP »

Gadacie glupoty, ja robilem na swoim voltage fr (L) wycieczki xc po lesie po 40kilometrow! Wystarczy kompresje w boxxerz skrecic i kompresje w damperze (jak sie ją ma) i ustawic na mniejszy skok (bardziej progressywna praca) sztyca w gore i mozna jezdzic.

Problem sztycy mozna rozwiazac na 2 sposoby, pierwszy druga duzo dluzsza sztyca tylko do wycieczek, drugi sztyca z manetka - jezdzilem jakis czas z taka i rozwiazanie idealne w sam raz do tej ramki ;)

Jesli jednak chcesz ramke typowo pod DH, plynnej i szybkiej pracy to odpusc sobie voltage fr. To rama typowo freeridowa z opcja slope(135-140mm) na duze hopy, oczywiscie mozna jej smialo uzywac w DH, sam uzywalem przez 2 sezony tego roweru zarowno do DH, latalem na nim duze dirty, jezdzilem FR i XC po lasach, ale jednak w dh czuc ze odstaje sporo od innych ramek..

Pozdro i najlepszego w '13 ;)
troy lee designs
Posty: 108
Rejestracja: 03.12.2012 22:36:32
Kontakt:

Post autor: troy lee designs »

MUSZEL jest taki scott fr w gold sport na kopernika w łodzi, ale to pojawi się chyba na wiosne , rower jest wyprzedaż
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

KFP pisze:Jesli jednak chcesz ramke typowo pod DH, plynnej i szybkiej pracy to odpusc sobie voltage fr
właśnie nie :)
troy lee designs pisze: MUSZEL jest taki scott fr w gold sport na kopernika w łodzi, ale to pojawi się chyba na wiosne , rower jest wyprzedaż
właśnie tam się przymierzałem i muszę to zrobić jeszcze raz :)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

to jak, mógłby ktoś podać podobne uniwersalne ramy (ale nie do podjeżdżania) z regulowanym skokiem itp? :) może jakiś Canyon, nie wiem, nigdy nie interesowałem się tego typu ramkami...
troy lee designs
Posty: 108
Rejestracja: 03.12.2012 22:36:32
Kontakt:

Post autor: troy lee designs »

do ilu chcesz rower wogóle.
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

Ja smigam teraz na secie Wish + Lyrik 170mm, calosc wyszla 13.7 kg, fakt ze nie ma regulowanego skoku, ale secik naprawde swietnie sie spisuje. Nigdy nie bylem tak zadowolony.
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

MUSZEL pisze:to jak, mógłby ktoś podać podobne uniwersalne ramy (ale nie do podjeżdżania) z regulowanym skokiem itp? :) może jakiś Canyon, nie wiem, nigdy nie interesowałem się tego typu ramkami...
Jest jeszcze kurewnie droga soda NS'a
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

troy lee designs pisze:do ilu chcesz rower wogóle.
chce rame, nie wiem dokładnie do ilu, rozważę co się da, ale nie więcej jak 2.5k
troy lee designs
Posty: 108
Rejestracja: 03.12.2012 22:36:32
Kontakt:

Post autor: troy lee designs »

w gold sport nie sprzedadzą ci samej ramy , no chyba ze pójdziesz tam i przejedziesz się z ciekawośći.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

troy lee designs pisze:w gold sport nie sprzedadzą ci samej ramy , no chyba ze pójdziesz tam i przejedziesz się z ciekawośći.
o to mi chodzi, wiem że samej ramy mi nie sprzedadzą. Temat jest o ramie, nie o rowerze.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

rzeczywiscie w Voltage troche za krotka jest podsiodlowka na wycieczki, ale mam dluga sztyce i daje rade. Roznica pomiedzy L a S to baza kol, glownie dlugosc tylnego trojkata i TT. podsiodlowka w obu wersjach ma 14,4 cala. fajnie sie na tym jezdzi, jest rzeczywiscie zwinny i skoczny, przy ustawieniu 180 na damperze 222 ladnie zbiera, ale jeszcze nie bylem na niej w gorach zeby konkretnie ja przetestowac. ustawienie 160 jest dobre do latania bo jest twardy, nie bardziej progresywny ale po prostu twardy, od samego poczatku skoku i tutaj juz nie ma fajnej pracy, ale za to nada sie tez na wycieczki z dziewczyna do lasu :lol:
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

AdiFreerider pisze:przy ustawieniu 180 na damperze 222 ladnie zbiera
ale przecież nie masz w takim wypadku 180 skoku, bo tyle jest możliwe tylko na 241...
AdiFreerider pisze:ustawienie 160 jest dobre do latania bo jest twardy, nie bardziej progresywny ale po prostu twardy, od samego poczatku skoku
bo rośnie średnie przełożenie, mniejszy skok ramy z tego samego skoku dampera, więc tak powinno być :)
generalnie dzięki za opinie, o opinie jeżdżących na tej ramie właśnie mi chodzi.
Ile masz wzrostu i jaki masz rozmiar ramki?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość