
Pomoc w wyborze kasety , przeżutki oraz manetki .
No okładnie jeśli bębenek masz pod 8-9 to 10 już nie wciśniesz.
I także sens tego typu napędu widze w xc czy am ale do zjazdówki nie jest zupełnie potrzebny i nie wyobażam sobie jak taki napęd miałby współpracować z jednym blatem z przodu??
A moze się nie znam i takie rozwiązanie będzie ok...
Co do przerzytki to sam posiadam x7 a mantkę x5 i powiem szczerze że o ile przerzutka jest precyzyjna i działa bardzo dobrze to manetka się czasem przytnie ale pewnie jest to spowodowane biegiem lat bo przelatała już trzy sezony niemniej jednak po zakupie byłem z niej bardzo zdowolony a działanie określam na wzorowe.
Na koniec dodam iż ważniejsza jest dobra, precyzyjnie działająca manetka niż przerzutka i jest to uzasadnione ekonomicznie, doradził mi to kiedyś zaprzyjaźniony serwisant.
I także sens tego typu napędu widze w xc czy am ale do zjazdówki nie jest zupełnie potrzebny i nie wyobażam sobie jak taki napęd miałby współpracować z jednym blatem z przodu??
A moze się nie znam i takie rozwiązanie będzie ok...
Co do przerzytki to sam posiadam x7 a mantkę x5 i powiem szczerze że o ile przerzutka jest precyzyjna i działa bardzo dobrze to manetka się czasem przytnie ale pewnie jest to spowodowane biegiem lat bo przelatała już trzy sezony niemniej jednak po zakupie byłem z niej bardzo zdowolony a działanie określam na wzorowe.
Na koniec dodam iż ważniejsza jest dobra, precyzyjnie działająca manetka niż przerzutka i jest to uzasadnione ekonomicznie, doradził mi to kiedyś zaprzyjaźniony serwisant.
Te sensacje co tu Panowie wypisują mają jakieś poparcie doświadczalne, albo chociaż opierają się na "doczytanych" informacjach z internetu/katalogów?
1. Bębenki 8/9sp są takie same jak do kaset 10sp.
2. "Skrzynia biegów" 10x... nie działa precyzyjniej niż 9 czy 8sp, Shimano czy SRAM chcą by ludzie w to uwierzyli.
1. Bębenki 8/9sp są takie same jak do kaset 10sp.
2. "Skrzynia biegów" 10x... nie działa precyzyjniej niż 9 czy 8sp, Shimano czy SRAM chcą by ludzie w to uwierzyli.

-
- Posty: 9
- Rejestracja: 05.01.2013 14:46:30
- Kontakt:
I tu Ci powiem, że nie koniecznie tak jest, że jak masz kasetę 10 rzędową to nie wejdzie na bębenek i sam znam takie przypadki. Weź również pod uwagę, że nie musieli poszerzać kasety tylko po to żeby było 10 biegów, wystarczy, że posadzą wszystko obok siebie i to o kilka dziesiątych milimetra bliżej i jest ok i uzyskują niemal tą samą szerokość co w 9 rzędówce. Łatwo to widać po łańcuchu o ile cieńszy jest na 10 rzędów niż na 9.diskordia pisze:może rozwieje twoje wątpliwości - żaden z tych mądrali nie sprawdził podstawowej informacji.
NIE - BĘBENEK 8/9T NIE PRZYJMUJE KASET 10 RZĘDOWYCH.
A TAKI WŁAŚNIE MASZ W PIAŚCIE DEEMAX.
ręce opadają jak niektóre głąby zaczną doradzać.
Jedynym wyjątkiem jest to, że jak by miał piastę przystosowana na 10 przełożeń to nie mógłby zamontować na niej 7,8 i 9.
PS: Jeśli nie masz sprawdzonej informacji oraz troszkę kultury osobistej to nie ogłaszaj ludzi "głąbami" bo sprawa może się tak obrócić, że Ty możesz się nim stać.
tobo - a ty masz jakieś poparcie?? może zamiast popisywać się zajrzyj do katalogu mavica- i sam sprawdzisz czym się różnią bębenki 8/9 od 10t
a zapewniam cię że się różnią i to w widoczny na 1 rzut oka sposób.
BO O TYM KONKRETNYM KOLE ROZMAWIAMY - CHYBA ŻE NIE ZAUWAŻYŁEŚ TEJ SUBTELNEJ KWESTI???
następny wszystkowiedzący mistrz mydlenia oczu???
a zapewniam cię że się różnią i to w widoczny na 1 rzut oka sposób.
BO O TYM KONKRETNYM KOLE ROZMAWIAMY - CHYBA ŻE NIE ZAUWAŻYŁEŚ TEJ SUBTELNEJ KWESTI???
następny wszystkowiedzący mistrz mydlenia oczu???
Dlaczego kasety przystosowanej do większej ilości przełożeń nie da się zamontować kasety z mniejszą ilością rzędów?
Proszę o jakieś namacalne dowody.
W tej chwili praktycznie nie ma już na rynku piast przystosowanych do montażu kasety, które to piasty były dedykowane do kaset 7sp. Jeśli posiadacz roweru ma go w stanie dobrym, a rower wymaga tylko wymiany koła to montuje się koło przystosowane do kaset 8/9/10sp i w miejsce największej zębatki kasety daje się pierścień dystansowy.

W tej chwili praktycznie nie ma już na rynku piast przystosowanych do montażu kasety, które to piasty były dedykowane do kaset 7sp. Jeśli posiadacz roweru ma go w stanie dobrym, a rower wymaga tylko wymiany koła to montuje się koło przystosowane do kaset 8/9/10sp i w miejsce największej zębatki kasety daje się pierścień dystansowy.
http://www.mavic.com/en/product/wheels/ ... x-Ultimate
Jak już korzystamy z danych producenta - gdzie jest napisane że bębenek deemaxa nie przyjmie kasety 10sp?
Jak już korzystamy z danych producenta - gdzie jest napisane że bębenek deemaxa nie przyjmie kasety 10sp?
nie wiem jak jest z sorą i shitmano.
rozmowa jest o deemax'ie - bębenki są wymienne, z jednym nacięciem na 8/9 i 2 nacieciami na 10 biegów.
to że wydaje ci się że na rynku nie ma takich piast - mija się z prawdą.
w mavicach z 2007 jest ten sam system bębenka który był w 2002r
nazywa się to fts-l i nie założysz tam kasety 10t
dopiero w nowszych piastach jest bębenek its-4 który przyjmie taką kasetę.
domniemanie że wszystkie są takie same,bo ja tak mam - to najgłupszy sposób dowodzenia prawdy.
rozmowa jest o deemax'ie - bębenki są wymienne, z jednym nacięciem na 8/9 i 2 nacieciami na 10 biegów.
to że wydaje ci się że na rynku nie ma takich piast - mija się z prawdą.
w mavicach z 2007 jest ten sam system bębenka który był w 2002r
nazywa się to fts-l i nie założysz tam kasety 10t
dopiero w nowszych piastach jest bębenek its-4 który przyjmie taką kasetę.
domniemanie że wszystkie są takie same,bo ja tak mam - to najgłupszy sposób dowodzenia prawdy.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 05.01.2013 14:46:30
- Kontakt:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 05.01.2013 14:46:30
- Kontakt:
elton29 owszem w specyfikacji jest 8-9 rzędów bo wtedy nikt nie słyszał o 10 rzędówce.
Polecam lekturke : http://uzurpator.com.pl/?7-8-9-10-11-12-13,25
Polecam lekturke : http://uzurpator.com.pl/?7-8-9-10-11-12-13,25
uzurpator prawdę ci powie...............powinienes zmienić sobie nicka,przy kazji sprawdzić w słowniku co oznacza słowo uzurpator.
nikt nie słyszał o 10 - ale gdy uslyszał- to zmienił właśnie bębenek/cała piastę na kompatybilny. dokładnie w roku 2009.
nie muszę chodzić do sklepu,wystarczy że sprawdzę to na swoich kołach.
nie sprzeczał bym się gdybym tego nie wiedział,albo nie byl posiadaczem
w przeciwieństwie do ciebie..-nie muszę szukać info w jakichś pseudo naukowych artykułach.
nikt nie słyszał o 10 - ale gdy uslyszał- to zmienił właśnie bębenek/cała piastę na kompatybilny. dokładnie w roku 2009.
nie muszę chodzić do sklepu,wystarczy że sprawdzę to na swoich kołach.
nie sprzeczał bym się gdybym tego nie wiedział,albo nie byl posiadaczem
w przeciwieństwie do ciebie..-nie muszę szukać info w jakichś pseudo naukowych artykułach.
Kasety 8/9/10 sp są przystosowane do tych samych piast/bębenków.
Niektóre kasety szosowe np ultegra 10sp wymaga założenia na bębenek pierścienia dystansującego by nie była luźna po dokręceniu.
Bębenki mavica posiadają w zestawie pierścień dystansujący o grubości prawie 2mm, gdyż szerokość roboczej powierzchni pod kasetę jest szersza niż innych piast i bez tego pierścienia kaseta bedzie luźna.
System fts różni się co do wersji od wersji L konstrukcją mechanizmu zapadkowego.
Niektóre kasety szosowe np ultegra 10sp wymaga założenia na bębenek pierścienia dystansującego by nie była luźna po dokręceniu.
Bębenki mavica posiadają w zestawie pierścień dystansujący o grubości prawie 2mm, gdyż szerokość roboczej powierzchni pod kasetę jest szersza niż innych piast i bez tego pierścienia kaseta bedzie luźna.
System fts różni się co do wersji od wersji L konstrukcją mechanizmu zapadkowego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości