Elka Stage5 / CCDB różnice/wady/zalety
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Elka Stage5 / CCDB różnice/wady/zalety
Witam, potrzebuję konkretnej oceny ww damperów. Chodzi mi przedewszystkim o :
-zakres regulacji i mozliwosc dostrojenia do ramy
-mozliwosc serwisu w Polsce ( elke mogę sam , gorzej z ccdb ale wiem ze kilka serwisów w Polsce to robi )
-czy dampery posiadają jakies wady ''wrodzone'' zalezne od roczników modeli itp ? Jakies przetłumienia , pekanie , wypadanie korków itp....
Ktory lepiej bedzie pasował do Legenda '10 ? Z tego co iwem to jest ramą progresywną i ni lubi takich damperów .
Dzieki za odpowiedz.
PS. Przez jakis czas miałem Elke ale na tyle krótko ze dostrzegłem jedynie zalety jej uzywania.
-zakres regulacji i mozliwosc dostrojenia do ramy
-mozliwosc serwisu w Polsce ( elke mogę sam , gorzej z ccdb ale wiem ze kilka serwisów w Polsce to robi )
-czy dampery posiadają jakies wady ''wrodzone'' zalezne od roczników modeli itp ? Jakies przetłumienia , pekanie , wypadanie korków itp....
Ktory lepiej bedzie pasował do Legenda '10 ? Z tego co iwem to jest ramą progresywną i ni lubi takich damperów .
Dzieki za odpowiedz.
PS. Przez jakis czas miałem Elke ale na tyle krótko ze dostrzegłem jedynie zalety jej uzywania.
Moje YT też jest mocno progresywną ramą i jak zastępczo wsadziłem elke zamiast ccdb to była kupa, na tym samym springu. A Elka w m6 zaś pracowała super - chyba że to była aż taka kwestia zaworowania. CCDB serwisuje np serwis od nas z dhshop.pl za małe pieniądze, a robi to dobrze bo już swojego serwis robiłem. Ccdb rządzi i nie ma na rynku na pewno nic lepszego. W mojej ramie początek skoku jest niesamowicie delikatny/miękki, a dobić jest go bardzo ciężko, a już na pewno tego się nie czuje.
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Nowe CCDB nie mają już możliwości instalacji łożysk sferycznych...
Zmieniono średnicę oczek montażowych z 16mm na standard znany z FOX-ów itp.
Więc zostaje Ci opcja polimerowych tulejek. No chyba, że dorwałes poprzednią generację z oczkami 16mm wtedy warto zainstalować sferyczne łożyska w cenie ok 45zł sztuka + tulejki.
Generalnie na CCDB sie nie zawiedziesz
ze względu na liniową pracę ale użycie HSC do zapobiegania dobiciom 
W skrócie jest tak samo czuły na początku jak i na końcu skoku.
Zmieniono średnicę oczek montażowych z 16mm na standard znany z FOX-ów itp.
Więc zostaje Ci opcja polimerowych tulejek. No chyba, że dorwałes poprzednią generację z oczkami 16mm wtedy warto zainstalować sferyczne łożyska w cenie ok 45zł sztuka + tulejki.
Generalnie na CCDB sie nie zawiedziesz

CCDB jest stworzony do ram progresywnychbalfa2step pisze:Z tego co iwem to jest ramą progresywną i ni lubi takich damperów


W skrócie jest tak samo czuły na początku jak i na końcu skoku.
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Legend nie jest ramą progresywną. Legend jest zaczynającą się progresywnie, a kończącą liniowo i dlatego wymaga progresywnego dampera. Dlatego spręzynowy CCDB tutaj odpada. Jak chcesz CCDB to tylko powietrze. ELKA I RC4 ze sprężyn bo są progresywne właśnie.balfa2step pisze:Ktory lepiej bedzie pasował do Legenda '10 ? Z tego co iwem to jest ramą progresywną i ni lubi takich damperów .
do 2009 rocznika (nie wiem czy włącznie) CCDB były przetłumione na większość ram z przełożeniem <3.0balfa2step pisze:-czy dampery posiadają jakies wady ''wrodzone'' zalezne od roczników modeli itp ? Jakies przetłumienia , pekanie , wypadanie korków itp....
Realnie jak nie była ustawiana pod kosmiczną rame to tez nie ma problemu.off_road pisze:Poza tym ccdb jest fajne, ponieważ nie trzeba sie martwić o to jaki setup ma "wgrany" w przeciwieństwie do Elki
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Skoro od 2010 były ccdb w ofercie to znaczy ze nie były gorsze od rc4 czy revoxa ?
CCDB maja wiele regulacj , wiec chyba nie powinno byc problemu z ustawieniem pod rame , jedynie to przetłumienie o ktorym piszesz mi się nie podoba . Niebardzo wiem jak rozróznić ccdb , maja jakies oznaczenia rocznika ?
CCDB maja wiele regulacj , wiec chyba nie powinno byc problemu z ustawieniem pod rame , jedynie to przetłumienie o ktorym piszesz mi się nie podoba . Niebardzo wiem jak rozróznić ccdb , maja jakies oznaczenia rocznika ?
Dla potomności:
1. CCDB czarny to seryjny set, że tak powiem
2. złoty z regulacjami pod płaski śrubokręt to powiększony zakres regulacji 2010
3. złoty z regulacjami pod krzyżakowy śrubokręt kolejny raz powiększony zakres regulacji. 2011->
Jakby ktoś chciał wykresy z wszystkich typów zaworowań TTX-a
2010:
http://www.motorsportsspares.com/files/2010_ttx25_e.pdf
2011:
http://www.motorsportsspares.com/files/ ... mkii_e.pdf
1. CCDB czarny to seryjny set, że tak powiem
2. złoty z regulacjami pod płaski śrubokręt to powiększony zakres regulacji 2010
3. złoty z regulacjami pod krzyżakowy śrubokręt kolejny raz powiększony zakres regulacji. 2011->
Jakby ktoś chciał wykresy z wszystkich typów zaworowań TTX-a
2010:
http://www.motorsportsspares.com/files/2010_ttx25_e.pdf
2011:
http://www.motorsportsspares.com/files/ ... mkii_e.pdf
CCDB to damper 100% speed sensitive. Nie mozna ustawić nic zależnego od pozycji dampera więc niestety masz tu problem. Wiem bo sam o CCDB myslałem ale jak sam próbowałem ziomkowi z legendem dać namiary na customową sprezyne progresywną to wiem, ze nie kazdy był idealnie zadowolony (nie mysl nawet o tym, za droga)balfa2step pisze:CCDB maja wiele regulacj , wiec chyba nie powinno byc problemu z ustawieniem pod rame , jedynie to przetłumienie o ktorym piszesz mi się nie podoba . Niebardzo wiem jak rozróznić ccdb , maja jakies oznaczenia rocznika ?
W lapierre moim starym bazowo były dhx air i był to gówniany wybór. Takie rozumowanie nie zawsze sie sprawdza. Chociaz CCDB nie jest złe, po prostu łatwiej je dobić bedzie.balfa2step pisze:Skoro od 2010 były ccdb w ofercie to znaczy ze nie były gorsze od rc4 czy revoxa ?
Jesteś tego pewien? Bo ja od pół roku staram się wydobyć info od CC nt. CBAir z oczkiem 15mm do Glory. Niestety w ich cenniku 2013 nie ma na temat takiego dampera ani słowa. Więc, wkrótce zamawiam najnowszy w takiej wersji jak jest dostępny. Najwyżej będę dorabiać cieniutką tulejkę.off_road pisze:Zmieniono średnicę oczek montażowych z 16mm na standard znany z FOX-ów itp.
pozdro
frango
frango
Cytat z CC:frango pisze:Jesteś tego pewien?
"The inner diameter of the bushings is the same for all Double Barrels, however the eyelet inside diameter can vary from model to model. The shock shown on the right with the older graphics has a 16.0mm eyelet bore. Shock on the left is a newer model with a 14.7mm eyelet bore. We have DU bushings available for both. The same bushing assembly tool will install and remove both sizes."
Łatwo wyczaic ktory jest który:
2010 i starsze to 16mm
2011 złote regulacje ale czarna pokrywa zbiornika wyrównawczego to 16mm
2012 złote regulacje ale złota pokrywa i nowe grafiki to oczka 14.7mm
Wewnątrz brak zmian.
oczywiściefrango pisze:Mogę prosić o link

http://www.canecreek.com/tech-center/suspension/faq
pytanie: What size DU bushings does my shock need?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości