[Hamulec] Formula oro k24

dominanalog
Posty: 58
Rejestracja: 27.03.2012 21:04:43
Kontakt:

[Hamulec] Formula oro k24

Post autor: dominanalog »

Witam
Problem polega po zalaniu i odpowietrzeniu klamka jest miękka i strasznie duży jest skok jałowy. Nie pomaga dolewanie dot'a. Widać na fotkach jaki jest problem.
Z góry dzieki:)
Załączniki
lewa.JPG
prawa.JPG
JakubRudy
Posty: 289
Rejestracja: 22.07.2012 20:12:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JakubRudy »

Klocki masz w jakim stanie ?
Tłoczki może się zapiekły ?
Naprawdę dobrze je przelałeś ?
Rower:
http://tiny.pl/q97gw - pinkbike
Sell:
http://tiny.pl/h4vx4 - allegro
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Są źle zalane. Zwykłe przelewanie tak jak w shimano czy hayesach doprowadzi właśnie do takiego stanu. Musisz zalać je tak jak avidy czyli "wyciągając" płyn z powietrzem z zacisku i klamki. Tu masz film jak to zrobić: http://www.youtube.com/watch?v=GzZkEIrCBJ0 Masz zestaw do odpowietrzania który nie będzie puszczał powietrza na gwintach?
.
dominanalog
Posty: 58
Rejestracja: 27.03.2012 21:04:43
Kontakt:

Post autor: dominanalog »

Kupiłem taki zestaw
http://allegro.pl/avid-zestaw-do-odpowi ... 59820.html
Wszystko robię według instrukcji. Coś może być uszkodzone?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

A w którą stronę masz pokrętła regulacyjne ustawione? Bo te klamki są takie same. Tj. jak po prawej dźwigienka jest maksymalnie do góry to z lewej powinna być maksymalnie w dół.
dominanalog
Posty: 58
Rejestracja: 27.03.2012 21:04:43
Kontakt:

Post autor: dominanalog »

Jest roznica w sile po regulacji ale to jeszcze nie to:(
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Jeżeli hamulec się nigdzie nie poci to przyczyna musi być w odpowietrzeniu. Dużo zostało Ci klocków? Jeśli masz mało to watro najpierw "wysunąć" tłoczki, a dopiero potem odpowietrzać. Jak ustawiasz klamkę podczas odwietrzania? Wiesz że dźwignia musi być pionowo do góry? Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=HekVarmHS2w Przy praktycznie identycznym zestawie miałem za długi gwint wkręcany w zacisk. Dostawało się powietrze i dopiero po jego skróceniu dało się dobrze odpowietrzać.
.
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

a ja mam pytanko jak CI chodzi dzwignia, płynnie i szybkko odbija czy minimalnie muli, (mam powrowanie do avida i hayes) i tam klamka odbija troszkę szybciej, zaznaczam ze hamulec hamuje świetnie, czy moze być to wina tego, że uszczelka na cylindrze nie ma smarowanie i jest sucha, miałem już taki problem w avidach i hayes, trzeba było kapnąć płynu do cylindra gdy klamka była zaciśnięta. bo po prostu ta uszczelka wyżej na tłoku chodziła już na sucho
dominanalog
Posty: 58
Rejestracja: 27.03.2012 21:04:43
Kontakt:

Post autor: dominanalog »

Klocków jeszcze zostało. Robiłem dokładnie tym filmem co podałeś. Przy opowietrzaniu robić to na tarczy i klockach?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jak zrobisz to ostrożnie to tarcza z klockami może zostać. Jak widzisz że ci cieknie to zmierz lepiej grubość tarczy oraz klocków i wsadź w zacisk coś o tej grubości. Przy czym jeśli wystaje z tłoczka jakiś dzyndzel trzymający klocki(ja nie wiem bo nie miałem tam okazji zaglądać jeszcze) tak jak u avida to musisz zrobić tak żeby ten wkładany element albo był pomniejszony o wysokość dzyndzla albo zrobić tam dziurę aby dzyndzel się schował.

Na pewno musisz przeprowadzić procedurę z czymś w zacisku. Nie może być tak że wyjmiesz wszystko i tak sobie luzem to będzie działać.
dominanalog
Posty: 58
Rejestracja: 27.03.2012 21:04:43
Kontakt:

Post autor: dominanalog »

Zacisk był na maxa rozepchany i włożony był klocek. Wtedy było twardo i spoko. Po założeniu klocków klamka zrobiła sie miekka skok strasznie się zwiększył:(
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Czyli wygląda na to że po prostu musisz przybliżyć klocki do tarczy. Skok się zmniejszy. Naciskaj delikatnie klamkę gdy tarczy nie ma między klockami. Tylko ostrożnie żeby nic nie wypadło.
.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dominanalog pisze:Wszystko robię według instrukcji. Coś może być uszkodzone?
Te hamulce są BARDZO wrażliwe na dobre odpowietrzenie. Chyba, że masz stare uszczelki i gdzies rzeczywiscie powietrze łapie ale w 90% przypadków to odpowietrzenie.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

dominanalog pisze:Zacisk był na maxa rozepchany i włożony był klocek. Wtedy było twardo i spoko. Po założeniu klocków klamka zrobiła sie miekka skok strasznie się zwiększył:(
No to się nie dziw że tak jest. Zrób to z tarczą najlepiej. Tylko ostrożnie żeby nie ulać nic bez sensu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości