Pomoc Elka stage
Pomoc Elka stage
Mam taką rozterke, od jakiegoś czasu głowię się nad ustawieniem jej idealnej pracy, niby jest ok, ale jednak to nie jest to co może być.. Damper ten mam w ramie Intense m6 2009 Prośba się moja tyczy osób, które mają większe doświadczenie w tym, oraz miały styczność z podobnym setem, jak wy macie ustawione na który klik obie kompresje, tłumienie i czy bardzo skręcona sprężyna? ważę około 67kg a springa mam 350tke.. Prosze doradzcie cos może się odwzorowuje czy pokieruje;)
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
oFca pisze: Mam taką rozterke, od jakiegoś czasu głowię się nad ustawieniem jej idealnej pracy, niby jest ok, ale jednak to nie jest to co może być.. Damper ten mam w ramie Intense m6 2009 Prośba się moja tyczy osób, które mają większe doświadczenie w tym, oraz miały styczność z podobnym setem, jak wy macie ustawione na który klik obie kompresje, tłumienie i czy bardzo skręcona sprężyna? ważę około 67kg a springa mam 350tke.. Prosze doradzcie cos może się odwzorowuje czy pokieruje;)
1. Napisz do elki. Centrala jest bardzo kontaktowa i chętnie poda ci bazowe ustawienia
2. Poczytaj co które pokrętło robi.
3. Upewnij się, że masz poprawnie dobraną spreżyne.
4. Kręć pokrętłami od ustawien bazowych by było idealnie.
Po pierwsze primo to masz za twardego springa. Pod twoją wagę 250/300 lbs max. Jak dobierzesz springa, to tłumienie odpowiednio gdzieś pewnie w środek, i od rozkręconych kompresji po kliku do przodu zależnie jak to bedzie pod tobą się uginało wstępnie. Elka w m6 pracuje super, jak jest zaworowana dodatkowo. Ja pod 80kg miałem 350 lbs sprężyne i było ok.
Robisz tak:
1. ustawiasz prawidłowy sag (kolega wyżej juz Ci ocenił, ze spring za twardy)
2. wszystkie regulatory na 50%
3. jazda testowa:
- w zakrętach nadsterowność/podsterowność
- dobijanie na lądowaniach
- dobijanie na tarce
- ogólna stabilność
- prowadzenie za raz po wylądowaniu np gapa
punktów na które zwraca się uwagę jest więcej a każdy odpowiada za konkretny regulator. Bardzo fajnie chłopaki to opisali na stronie DVO
4. Zapisujesz co jest ok a co nie jest ok.
5. Zmieniasz tylko jeden regulator w przeciągu jednej sesji, nigdy ale to prze nigdy nie zmieniaj paru rzeczy jednocześnie. Chyba, ze jesteś pro i dokładnie wiesz co masz zrobić. Ale po temacie raczej ten punkt odpada.
Jak np dobija na tarce to masz za duzo HSR lub LSR w elce tylko LSR, odkrecasz minimalnie
Jak dobija na dropach dorzucasz HSC
Jak jest za mało stabilny na tarce dokładasz LSR
itd
instrukcja nie koniecznie pod elkę
1. ustawiasz prawidłowy sag (kolega wyżej juz Ci ocenił, ze spring za twardy)
2. wszystkie regulatory na 50%
3. jazda testowa:
- w zakrętach nadsterowność/podsterowność
- dobijanie na lądowaniach
- dobijanie na tarce
- ogólna stabilność
- prowadzenie za raz po wylądowaniu np gapa
punktów na które zwraca się uwagę jest więcej a każdy odpowiada za konkretny regulator. Bardzo fajnie chłopaki to opisali na stronie DVO

4. Zapisujesz co jest ok a co nie jest ok.
5. Zmieniasz tylko jeden regulator w przeciągu jednej sesji, nigdy ale to prze nigdy nie zmieniaj paru rzeczy jednocześnie. Chyba, ze jesteś pro i dokładnie wiesz co masz zrobić. Ale po temacie raczej ten punkt odpada.
Jak np dobija na tarce to masz za duzo HSR lub LSR w elce tylko LSR, odkrecasz minimalnie
Jak dobija na dropach dorzucasz HSC
Jak jest za mało stabilny na tarce dokładasz LSR
itd

instrukcja nie koniecznie pod elkę

albo za mało hsc.off_road pisze:Jak np dobija na tarce to masz za duzo powrotu
Dropy to LSC. HSC to moze jak na flat walisz.off_road pisze:Jak dobija na dropach dorzucasz HSC
Mówisz o samym powrocie, a potem o LSC? To nieprecyzyjne. No i elka ma tylko jedno pokrętło powrotowe.off_road pisze:Jak jest za mało stabilny na tarce dokładasz LSR
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Odbicie łatwo wstępnie ustawić tak aby po klapnieciu dupa na siodlo amor wrocil do sagu bez dodatkowych bujnięć. Generalnie takie ustawienie jest optymalne i mozna ewentualnie skorygować w obrebie kilku klików.
Co do elki w reginie to oczywiście damper nie musi byc zaworowany pod rame. Jeśli zakres regulacji jest wystarczajacy aby poprawnie ustawic zawieche to będzie to dzialac ok, ale oczywiście najlepsze rezultaty osiaga sie poprzez zaworowanie pod kinematyke ramy. Możliwe, że robiłem ten twój damper, nie wiem czy przypadkiem nie było tam cross-overa.
Co do elki w reginie to oczywiście damper nie musi byc zaworowany pod rame. Jeśli zakres regulacji jest wystarczajacy aby poprawnie ustawic zawieche to będzie to dzialac ok, ale oczywiście najlepsze rezultaty osiaga sie poprzez zaworowanie pod kinematyke ramy. Możliwe, że robiłem ten twój damper, nie wiem czy przypadkiem nie było tam cross-overa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość