Marzocchi Evo 2012 - odbarwienia niklu

HighFly
Posty: 168
Rejestracja: 12.12.2011 17:41:32
Kontakt:

Marzocchi Evo 2012 - odbarwienia niklu

Post autor: HighFly »

Czy ktoś mial kiedyś styczność na odbarwieniach pojawiających się na powłoce z niklu na goleniach górnych w evo ?? Mam coś takiego między półkami - dziwnie to wygląda, jakkby ślady po wodzie ktora zaschła i ciężko schodzą ? czyzby jakaś reakcja niklu z czymś ? poza miejscowymi przebarwieniami cala powłoka wygląda ok.

proban
Posty: 187
Rejestracja: 10.12.2012 18:56:49
Kontakt:

Post autor: proban »

Nikiel się utlenia. To nic strasznego. Sporo 888 rc2x / rc3 tak ma. Nie przejmuj się tym.
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

a przypadkiem DOT ci nie spadł przy odpowietrzaniu hebli na lagi bo on robi takie rzeczy
No ride... No Life...
HighFly
Posty: 168
Rejestracja: 12.12.2011 17:41:32
Kontakt:

Post autor: HighFly »

żaden Dot, nic z tych rzeczy, poza tym jak pisałem jest to zwłaszcza na górnych goleniach pomiedzy półkami i delikatnie pod pierwszą półką. Na skoku na którym pracuje amor nic sie nie dzieje - tylko powierzchnie nie robocze....

boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

mam to samo. Trzeba smatka mocno przecierac
dedekFR1
Posty: 539
Rejestracja: 06.01.2009 22:14:34
Kontakt:

Post autor: dedekFR1 »

Przecież to zmywalne jest normalnie. Nic się nie utlenia. Ludwik albo coś, szmatka i funkiel nówka.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Golenie niklowane np. po deszczu często mają przebarwienia. Zwykle nie powstają one w miejscu aktywnej pracy, ponieważ tam golenie są stale zwilżane olejem.
Jak nie będziesz tego czyścił, to ślady zaczną być coraz bardziej intensywne i pojawi się rdza.

Poza tym zastanawia mnie dlaczego niklowane są najdroższe wersje amorów Marzocchi. Dużo bardziej bezproblemowe i z równie niskim współczynnikiem tarcia są standardowe aluminiowe anodowane na czarno. Poza tym wszelki brud i substancje lepkie mocniej przylegają do niklowanych niż tych czarnych - sprawdzałem to w wielu przypadkach z ciekawości.
Są jakieś istotne przewagi takich goleni względem czarnych? :)
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

=Pietr3k= pisze:Są jakieś istotne przewagi takich goleni względem czarnych?
Tak, są ładne i przypominają Kashime Fox'a :D

HighFly
Posty: 168
Rejestracja: 12.12.2011 17:41:32
Kontakt:

Post autor: HighFly »

Podobno powłoki niklowane mają mniejszy współczynnik tarcia niż powłoki anodowane dzieki ktorym amor powinien płynniej pracować

Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

FRmaniak pisze:
=Pietr3k= pisze:Są jakieś istotne przewagi takich goleni względem czarnych?
Tak, są ładne i przypominają Kashime Fox'a :D
No do Kashimy to ja podobieństwa w nich nie zauważam...
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

FRmaniak pisze:Tak, są ładne i przypominają Kashime Fox'a :D
- niklowane, to są te srebrne-połyskujące niczym felgi w amerykańskich dupowozach z teledysków :D
HighFly
Posty: 168
Rejestracja: 12.12.2011 17:41:32
Kontakt:

Post autor: HighFly »

No i Panowie poszedłem za radą i próbowałem te przebarwienia przeczyścić płynem do naczyń i idzie to jak po grudzie... pół godziny jechania na szmacie a efekty prawie nie zauważalne :evil: . Zastanawia mnie czy jest do tego jakaś pasta?? W jednym miejscu nikiel jest ciemny jak grafit co znaczy ma tendencje do czernienia i zmiany barwy na ciemniejszą? Zastanawia mnie czy wogole jest sens to czyścić ?

P.s. Nikiel podobno nie rdzewieje :)

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

A to nikiel nie ma tendencji do absorpcji czegoś co potem prowadzi do odbarwień? ;>
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Ze wszystkich łatwodostępnych środków czystości najsilniejszy jest Domestos. Odbarwiam nim aluminiowe nakrętki, pozostawiając zanurzone na 10-15min. Nigdy nie stosowałem tego na niklu, więc możesz spróbować na własne ryzyko.

Nikiel jest gówniany w amorach pod każdym względem, chyba tylko dla tego szpanerskiego wyglądu został wykorzystany. Spośród magnezowych Kashimopodobnych, aluminiowych czarnych i stalowych niklowych, te niklowe korodują, zmieniają kolor, najmocniej trzymają wszystko, cokolwiek byś do nich nie przykleił.

Bardzo ciekawy jest też fakt, że nikluje się zupełnie najdroższe EVO Ti, RC2X WC etc... i najbardziej tanie hipermarketowe Suntoury v Zoomy.
Ze średniej półki cenowej mam niklowanego Dirt Jumpera i dzieje się z nim to samo co w Suntourze XC 60 za 45zł.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

=Pietr3k= pisze:Ze wszystkich łatwodostępnych środków czystości najsilniejszy jest Domestos. Odbarwiam nim aluminiowe nakrętki, pozostawiając zanurzone na 10-15min. Nigdy nie stosowałem tego na niklu, więc możesz spróbować na własne ryzyko.
Nie puści. Ani nikiel ani jego tlenki nie działają z zasadami. Natomiast jak podziałasz kwasem, to zeżresz też powłokę. Sam nikiel nie koroduje, myślę, że to od czynników kwasowych właśnie się dzieje, deszcz, DOT, itp itd.
Związki zawierające nadmiar tlenu przyjmują kolor właśnie od szarego do czarnego. Jedyne czym możesz spróbować to wrzący roztwór kwasu solnego, ale nie gwarantuję, że nic nie uszkodzisz...
Z gówna bata nie ukręcisz.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja tam ten nalot wytarłem filcem bez pasty polerskiej. Wcale długo to nie trwało a już wyraźnie się odcinał od czystych fragmentów które przechodzą przez uszczelki, ślizgi i olej.
HighFly
Posty: 168
Rejestracja: 12.12.2011 17:41:32
Kontakt:

Post autor: HighFly »

Najbardziej prawdopodobną teorią wydaje mi się ze nikiel może z czymś tam reagować prowadząc do odbarwien na powierzchi. Jezeli mamy do czynienia z jakąś reakcją i przemianą to może to być ciężko usunąć. Na potwierdzenie tej teorii dodam jeszcze fakt ze pod odbojnikami nikiel jest czyściutki jak łza a nad i pod nimi są delikatne odbarwienia i co ciekawe głownie na stronie tylniej lag, z przodu nic takiego się nie dzieje. Moze ma to jakieś powiązanie z wodą, ktora z na przedniej stronie lag szybciej schnie niż na tylniej.
Muszę zapytać w gregorio jak się oni do tego ustosunkuja bo amor na gwarancji.
Mam jeszcze opcję potraktowania tego jakimś czyściwem - np. takim ktorym czyści sie przyśniedziałe srebro. To może pomoże jako ostatnia deska ratunki bo kwaem raczej traktować nie zamierzam :)

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

HighFly pisze:To może pomoże jako ostatnia deska ratunki bo kwaem raczej traktować nie zamierzam
Takie czyścidełko może być bardziej kwasowe od kwasu solnego ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

=Pietr3k= pisze:Bardzo ciekawy jest też fakt, że nikluje się zupełnie najdroższe EVO Ti, RC2X WC etc... i najbardziej tanie hipermarketowe Suntoury v Zoomy.
Ze średniej półki cenowej mam niklowanego Dirt Jumpera i dzieje się z nim to samo co w Suntourze XC 60 za 45zł.
To o czym mówisz to chrom. Tanie amory, Dirt Jumpery, Domainy - to wszystko chrom. Wysokie modele Marzo - nikiel.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość