5th Element cieknie
5th Element cieknie
Witam, mam taki problem z damperem 5th Element ze cieknie spod regulacji jak jest odkrecowa, jak sie ja dokręci to nie cieknie bo nie ma czym ( mysle że wiecie o co mi chodzi )
Co tam sie moglo roz ... i jak to naprawic?
Wyczytałem że to uszczelka iglicy ale nie mam pojęcia ( tylko to wyczytałem )
Co tam sie moglo roz ... i jak to naprawic?
Wyczytałem że to uszczelka iglicy ale nie mam pojęcia ( tylko to wyczytałem )
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Żadnego łożyska tam nie ma, po prostu musisz rozebrać go i wymienić oring który kupisz w hydraulicznym lub jakimś innym sklepie za 50 gr
.
Powodzenia

Powodzenia
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem o którą regulację Ci chodzi bo masz tam również od kompresji jeśli cieknie z powrotu rozebrać całe tłoczysko i wymienić znajdujący się na iglicy oring, jeśli od kompresji to wykręcić pokrętła tam też są i również wymienić
Co do wymiarów jak rozbierzesz to zabierz starą do sklepu i dopasujecie bez problemowo tak jak już wspomniano koszt 50gr
Co do wymiarów jak rozbierzesz to zabierz starą do sklepu i dopasujecie bez problemowo tak jak już wspomniano koszt 50gr
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ale czekaj o czym ty mówisz oringi sa od 0,2 do hoho wiec nie wiem o co chodzipietryna pisze:Trafisz na calowe i będzie problem.
Rozebrać ;
-Spuścić powietrze
-Odkręć pierw nakrętkę z zaworem powietrza (jak to zrobisz zmierz linijką głębokość ifp)
-później odkreć cale tłoczysko od korpusu
-odkręć tłok z wszystkim co na nim jest
-kolejne etapy to zlapać pień ( ta rurka srebna ) w coś gumowego i odkrcić od niego górne oczko ( może nie być latwo bo znajduje się tam locktite)
-Wypchnij iglicę
- jeśli z regulacji kompresji odkreć srubki w pokrętłach i je zdejmij, następnie usuń segery i wykręć zawory na nich sa oringi.
Ale monolog

-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Da się wymienić oring na iglicy bez odkręcania oczka od tłoka. Trzeba tylko sposobu
Oring jest w standardowym rozmiarze. Problem o którym piszesz bardzo często spotykałem i zawsze wymiana a nawet oczyszczenie i przesmarowanie pomagało. Jeśli temu twojemu piątemu przydał by się serwis warto zmienić od razu wszystkie uszczelki i miec spokój. Jak ten damper jest na chwile to nie ma co sie babrać tylko jeździc bo wiem ze nic sie z tym nie będzie działo i po wkręceniu pol obrotu będzie sucho. Zaktualizuj aby cisnienie w zbiorniczku.

Rozumiem że cieknie spod regulacji tłumienia powrotu. Zasadniczo to tak jak pisali poprzednicy rozbierasz i wędrujesz z uszczelką do sklepu.
Jako że jesteś z Warszawy to mogę Ci polecić sklep Alfa bodajże Białostocka 24
Ja tam kupuje wszystkie uszczelki i w zasadzie do każdego amortyzatora/dampera coś mi panowie dobierają. Do 5th elementa pamiętam że też mi dobrali. Napisz PW to wyślę Ci troche rzeczy odnośnie dampera jak chcesz
Jako że jesteś z Warszawy to mogę Ci polecić sklep Alfa bodajże Białostocka 24
Ja tam kupuje wszystkie uszczelki i w zasadzie do każdego amortyzatora/dampera coś mi panowie dobierają. Do 5th elementa pamiętam że też mi dobrali. Napisz PW to wyślę Ci troche rzeczy odnośnie dampera jak chcesz
http://www.pinkbike.com/photo/9231318/ <--- Mój Bike
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Ja sie podłącze do Tematu....
Jestem w troszke innej sytuacji, bo mój 5th element w prawdzie też ciekł z regulacji powrotu tylko że ja wszystko ładnie rozebrałem, wyciągnąłem tą iglice na której jest ten nieszczęsny oring, a teraz niech ktoś ogarnięty w temacie powie mi jak tą iglice z założonym oringiem wsadzić spowrotem??
Przy każdej próbie iglica blokuje sie na gwincie w który wkręca sie tą srube z tymi wszystkimi podkładkami, a jak wepchne troche głębiej to sie oring przecina i jest o d*** rozbic... Może jest jakiś inny sposób na założenie tego oringa ?
Myśle że dość jasno to opisałem i mi pomożecie
Jestem w troszke innej sytuacji, bo mój 5th element w prawdzie też ciekł z regulacji powrotu tylko że ja wszystko ładnie rozebrałem, wyciągnąłem tą iglice na której jest ten nieszczęsny oring, a teraz niech ktoś ogarnięty w temacie powie mi jak tą iglice z założonym oringiem wsadzić spowrotem??
Przy każdej próbie iglica blokuje sie na gwincie w który wkręca sie tą srube z tymi wszystkimi podkładkami, a jak wepchne troche głębiej to sie oring przecina i jest o d*** rozbic... Może jest jakiś inny sposób na założenie tego oringa ?
Myśle że dość jasno to opisałem i mi pomożecie

-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
mnie to nie dziwidyabeu pisze:Przy każdej próbie iglica blokuje sie na gwincie w który wkręca sie tą srube z tymi wszystkimi podkładkami, a jak wepchne troche głębiej to sie oring przecina i jest o d*** rozbic... Może jest jakiś inny sposób na założenie tego oringa ?



rowerek PB Spider Suspensions boss!
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
jak kiedyś sobie rozbierzesz roco z strony oczka i strony pistona przyj żyj sie dokładnie gdzie masz sfazowane wejściepietryna pisze:kubuspunxdh napisał(a):
"iglice tłumienia powrotu montuje sie ZAWSZE ! od strony regulatora"
Tylko nie w roco... W sensie w roco można z obu stron.

rowerek PB Spider Suspensions boss!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości