5th Element cieknie

Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

5th Element cieknie

Post autor: Gromciu »

Witam, mam taki problem z damperem 5th Element ze cieknie spod regulacji jak jest odkrecowa, jak sie ja dokręci to nie cieknie bo nie ma czym ( mysle że wiecie o co mi chodzi )
Co tam sie moglo roz ... i jak to naprawic?
Wyczytałem że to uszczelka iglicy ale nie mam pojęcia ( tylko to wyczytałem )
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Żadnego łożyska tam nie ma, po prostu musisz rozebrać go i wymienić oring który kupisz w hydraulicznym lub jakimś innym sklepie za 50 gr :).
Powodzenia
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Łożysko iglicy? WTF? chyba uszczelka na iglicy miała być. Jak czytasz do ze zrozumieniem ;)

Uszczelka na iglicy, cza rozebrac i wymienić.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Jakies wymiary tej uszczelki/oringa?
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Nie wiem o którą regulację Ci chodzi bo masz tam również od kompresji jeśli cieknie z powrotu rozebrać całe tłoczysko i wymienić znajdujący się na iglicy oring, jeśli od kompresji to wykręcić pokrętła tam też są i również wymienić

Co do wymiarów jak rozbierzesz to zabierz starą do sklepu i dopasujecie bez problemowo tak jak już wspomniano koszt 50gr
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

crossfader18 pisze:Co do wymiarów jak rozbierzesz to zabierz starą do sklepu i dopasujecie bez problemowo
To wcale nie takie proste... Trafisz na calowe i będzie problem.
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Kurdes, i jak to rozebrac? :p
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

pietryna pisze:Trafisz na calowe i będzie problem.
Ale czekaj o czym ty mówisz oringi sa od 0,2 do hoho wiec nie wiem o co chodzi

Rozebrać ;
-Spuścić powietrze
-Odkręć pierw nakrętkę z zaworem powietrza (jak to zrobisz zmierz linijką głębokość ifp)
-później odkreć cale tłoczysko od korpusu
-odkręć tłok z wszystkim co na nim jest
-kolejne etapy to zlapać pień ( ta rurka srebna ) w coś gumowego i odkrcić od niego górne oczko ( może nie być latwo bo znajduje się tam locktite)
-Wypchnij iglicę
- jeśli z regulacji kompresji odkreć srubki w pokrętłach i je zdejmij, następnie usuń segery i wykręć zawory na nich sa oringi.

Ale monolog :lol:
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Da się wymienić oring na iglicy bez odkręcania oczka od tłoka. Trzeba tylko sposobu ;) Oring jest w standardowym rozmiarze. Problem o którym piszesz bardzo często spotykałem i zawsze wymiana a nawet oczyszczenie i przesmarowanie pomagało. Jeśli temu twojemu piątemu przydał by się serwis warto zmienić od razu wszystkie uszczelki i miec spokój. Jak ten damper jest na chwile to nie ma co sie babrać tylko jeździc bo wiem ze nic sie z tym nie będzie działo i po wkręceniu pol obrotu będzie sucho. Zaktualizuj aby cisnienie w zbiorniczku.
NorekO
Posty: 228
Rejestracja: 14.02.2011 18:40:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: NorekO »

Rozumiem że cieknie spod regulacji tłumienia powrotu. Zasadniczo to tak jak pisali poprzednicy rozbierasz i wędrujesz z uszczelką do sklepu.
Jako że jesteś z Warszawy to mogę Ci polecić sklep Alfa bodajże Białostocka 24
Ja tam kupuje wszystkie uszczelki i w zasadzie do każdego amortyzatora/dampera coś mi panowie dobierają. Do 5th elementa pamiętam że też mi dobrali. Napisz PW to wyślę Ci troche rzeczy odnośnie dampera jak chcesz
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Alfe mogę polecić w 100%. Mają generalnie wszystkie typy uszczelnienia wystepujące na rynku i tylko dobrych firm. Chinoli tam nie znajdziesz. Przy okazji cała oferta loktajta itd.
dyabeu
Posty: 102
Rejestracja: 30.01.2011 21:12:41
Lokalizacja: rzeszów
Kontakt:

Post autor: dyabeu »

Ja sie podłącze do Tematu....
Jestem w troszke innej sytuacji, bo mój 5th element w prawdzie też ciekł z regulacji powrotu tylko że ja wszystko ładnie rozebrałem, wyciągnąłem tą iglice na której jest ten nieszczęsny oring, a teraz niech ktoś ogarnięty w temacie powie mi jak tą iglice z założonym oringiem wsadzić spowrotem??
Przy każdej próbie iglica blokuje sie na gwincie w który wkręca sie tą srube z tymi wszystkimi podkładkami, a jak wepchne troche głębiej to sie oring przecina i jest o d*** rozbic... Może jest jakiś inny sposób na założenie tego oringa ?
Myśle że dość jasno to opisałem i mi pomożecie :)
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

dyabeu pisze:dyabeu
Dziwne powinna ładnie pasownie się wsunąć może za gruby oring masz
dyabeu
Posty: 102
Rejestracja: 30.01.2011 21:12:41
Lokalizacja: rzeszów
Kontakt:

Post autor: dyabeu »

wlaśnie jest taki sam jak oryginalny ...:/
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

dyabeu pisze:Przy każdej próbie iglica blokuje sie na gwincie w który wkręca sie tą srube z tymi wszystkimi podkładkami, a jak wepchne troche głębiej to sie oring przecina i jest o d*** rozbic... Może jest jakiś inny sposób na założenie tego oringa ?
mnie to nie dziwi :) tylko mnie dziwi sposoby jakie polecacie do wymiany tegoż też oringa :) każdy damper i iglice tłumienia powrotu montuje sie ZAWSZE ! od strony regulatora. jak to rozebrać ? pozostawię tą oto ciekawą kwestie dla siebie.... ( nie będe sobie odbierać chleba :) )
rowerek PB Spider Suspensions boss!
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

kubuspunxdh pisze:iglice tłumienia powrotu montuje sie ZAWSZE ! od strony regulatora
Tylko nie w roco... W sensie w roco można z obu stron.
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

W sumie w każdym damperze można poleciłem mu taką metodę bo wydaje mi się prosta dla kogoś kto nie ma wprawy, osobiście znam dwa sposoby wyciągania od strony tłoczyska :D
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Rozmawiałem z autorem tematu :) Gość pakował od strony pistona... a nie od strony oczka montażowego ;)
Tak to jest jak sie coś od dupy strony chce robić hehe.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

pietryna pisze:kubuspunxdh napisał(a):
"iglice tłumienia powrotu montuje sie ZAWSZE ! od strony regulatora"

Tylko nie w roco... W sensie w roco można z obu stron.
jak kiedyś sobie rozbierzesz roco z strony oczka i strony pistona przyj żyj sie dokładnie gdzie masz sfazowane wejście :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości