Kolejna wylajtowana zjazdówka - '13 V10c - 13,22kg

frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Kolejna wylajtowana zjazdówka - '13 V10c - 13,22kg

Post autor: frango »

Jakiś koleś prezentuje na MTBR swój najnowszy set złożony na V10c z 2013. Całość wyszła mu na poziomie 13,22kg (29,15lbs) a jak patrzę na specyfikację, to nie wydaje mi się, by założył jakieś komponenty do XC.

Obrazek

2013 Santa Cruz V10 Carbon frame.
2013 Boxxer World Cup fork.
Easton Havoc UST 157mm, Schwalbe Fat Albert's 2.4 UST.
Cane Creek Double Barrel Air rear shock.
Sram XO 10 speed shifter.
Avid XO Trail brakes 203mm rotors.
Sram XO Type 2 rear der.
Sram Red cassette.
Raceface SixC cranks, Raceface 36 tooth chainring.
Nukeproof Neutron Mag/Ti pedals.
cSixx carbon chainguide.
Chris King bottom bracket, Chris King 1.5 Headset.
Enve carbon DH bars.
Point One Racing Direct Mount stem.
Deity Classic lock-on grips, Deity end caps.
WTB Devo saddle titanium rails.
Thompson Masterpiece seatpost. Thompson seat collar.

Sam pisze, że jeszcze można byłoby coś urwać.

Wg. mnie można byłoby urwać jeszcze 180-200 zakładając koła Syntace MX35, które ważą 1680g, a są zapleciona na sporo szerszych obręczach :)
pozdro

frango
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Jaram się ! Piękny rower. Trzeba tylko pamiętać o tym,że oponki bardziej enduro niż zjazdowe. No i pewnie bez mleka więc słabo. Na normalnych oponkach do dh + mleko pewnie te 500gram by doszło.
Ride 4 Fun ! Biatch !
CEZAR
Posty: 733
Rejestracja: 01.03.2010 22:00:08
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: CEZAR »

wątpie też, że kaseta 10spd jest mu potrzebna, i tu kolejne gramy do urwania, sztyca w karbonie, leżejsze siodełko i zaś troche lżej jak tak bardzo mu na wadze zależy ;]
http://cezar-mtb.pinkbike.com/
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Hamulce niet. Reszta cacy.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Te Schwalbe UST to jakieś szmaty/półszmaty? Myślałem, że UST to mają dość grube ścianki...?
Ile lżej da się od Thomson Masterpiece?
Te heble to odpowiednik XTR Trail, chyba dają radę ;>
Siodło, faktycznie, ale Devo są bardzo wygodne...

Waga taka, że można enduro jeździć :D To i wygodne siodło potrzebne ;)
pozdro

frango
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Z kasety nie urwie bo to jednoelementowa kaseta, wycinana z jednego klocka. I tak waży tyle co nic. Ogólnie fajny zestaw, szkoda że finansowo na poziomie dobrego samochodu.
k1kaka
Posty: 299
Rejestracja: 01.04.2011 22:09:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: k1kaka »

EZrider pisze:Hamulce niet.
A to niby czemu?
Według mnie jedne z najlepszych hamulców na rynku.
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

Na normalnych oponach to juz ponad 1 kg wiecej bedzie.
Alberciki dobre ale do enduro ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Christian?

Swoją drogą fat alberty? To nie są pełne opony dh


Co do Syntance to są obrecze en/fr nie dh. Co z tego ze szersze. Muszą być też wytrzymałe.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Nie, to nie Christian. Jakiś Fredro.
W zależności od wersji TL ready lub UST ważą 755 lub 995g. Nie wiadomo których gość użył
http://schwalbe.de/gbl/en/produkte/mtb/ ... rodukt=172#
A przepraszam, ZTR Flow to obręcze DH? A jednak akceptowane w zjazdówkach. Jasne, Syntace'y są na tyle nowe, że nie ma oni nich prawie żadnych opinii, ale to nie znaczy, że się nie nadają.
pozdro

frango
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

freed co za k***a mleko?! haha :D
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

k1kaka bo nie. Avidy są ogólnie dobre, ale budżetowe. Jakbym miał coś ładować to Zee/Saint albo Formule/Hope.
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Ramka spoko, nie pogardził bym :D
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

frango pisze:A przepraszam, ZTR Flow to obręcze DH? A jednak akceptowane w zjazdówkach. Jasne, Syntace'y są na tyle nowe, że nie ma oni nich prawie żadnych opinii, ale to nie znaczy, że się nie nadają.
To właśnie znaczy, że się nie nadają. Sprawdzą się to zaczną się nadawać.

I ztry to nie obrecze dh. Na przód można uznać ale na tył to jak pieniędzy nie lubisz i chcesz co sezon 400zł na obręcz dawac.
frango pisze:W zależności od wersji TL ready lub UST ważą 755 lub 995g. Nie wiadomo których gość użył
http://schwalbe.de/gbl/en/produkte/mtb/ ... odukt=172#
Mam muddy marry w tej wersji ~1kg ale nie licze ich do wagi roweru. Byłbym -500g i licząc najlżejsze kombo kół u mnie bym mógł się chwalic, że mam rower dh 16kg ale to troche nie w pożadku bo to opony tylko na rozjeżdżanie się w wiosenna gównianą pogode ;)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Spaced, ja to mam wrażenie, że jak czegoś sam nie sprawdziłeś, to stwierdzasz, że coś się nie nadaje :P
Sam widziałeś na RM czy MTBR mnóstwo zjazdówek na Flowach. Są ludzie, którzy są wstanie zajechać je w tydzień, ale wydaje mi się, że większości starczają na dłużej.
Raidery to też nie obręcze DH, a jednak, przy mojej jeździe dają radę. Ba, Polini też je miał i wytrzymały chyba sezon, a jeździe szybciej i ostrzej ode mnie.
Nie sądzę, by ZTR były słabsze od Raiderów. Myślę, też, że Syntace'y są mocniejsze od ZTRów i Raiderów. Wnioskuję to po tym, jak dopracowane są inne produkty tej marki. Ale czas pokaże. Jeśli będą dobre, to będę je rozpatrywać jako następne koła.

Jeśli chodzi o opony, to zgodzę się, że 1ply się nie nadają. Nawet do mojej jazdy. Sam sprawdziłem to, właśnie na Schwalbe Muddy Marry. 2ply jak chcesz mieć święty spokój. Ale, sam dobrze wiesz, że 1.5ply/Freeride/EXO/czy zwał jak zwał, całkiem nieźle sprawdza się ludziom w wersji UST.
Jasne, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie eksperymentować na zawodach z oponami, które można łatwo zerwać lub, przez które można snake'a złapać.
Ale większość z nas się nie ściga. Jak złapiesz gumę raz na kilka dni, to nie ma dramatu.
Moje Miniony 2,5 EXO dały radę w Szczyrku i Wiśle. Tym bardziej dadzą radę we Francji, bo nie ma tak takiej ilości kamieni. Zobaczymy jak będzie w SR. Nadal mam zamiar na nich jeździć (do tej pory na 2,35), szczególnie, że właśnie pojawiła się ich wersja 42a, czyli w szeroka, lekka opona za rozsądne pieniądze.
pozdro

frango
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

Może jak ważysz 60kg i skaczesz max hopy 2 metry to tak, ja zalatwilem 2 flowy w sezon i wiecej nie kupie, one po prostu pękają przy dziurach na nyple (w tylnej 2-miesiecznej obreczy przy prawie każdym otworze pojawiały się takie pęknięcia)

Obrecz fajna ale do mocnego enduro, jak ktoś jeździ na wyciagach i tyra mocna to odradzam

Dodam, że obrecze byly jezdzone w fullu z ponad 200mm skoku , ja waze 85kg i też nie latam nie wiadomo czego ale cos tam od czasu do czasu pojezdze
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Jak mówię, jednym wystarcza na sezon, innym na tydzień.
Ja ważę 60kg... ale skaczę trochę więcej niż 2m ;) Słowo harcerza :mrgreen:
W ty sezonie mam zamiar wypróbować WTB i23... Jak polegną, to się wejdę pod stół i odszczekam ;)
pozdro

frango
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

frango pisze:Spaced, ja to mam wrażenie, że jak czegoś sam nie sprawdziłeś, to stwierdzasz, że coś się nie nadaje :P
Nie. Patrze po znajomych. Min koledze z Sanoka. Sorry Kacper ale nie mierz wszystkiego swoją miarą bo jesli chodiz o obciążenie sprzętu to jezdzisz na rowerze myśle, że najlżej w tym kraju z ludzmi których poznałem.

I dalej 1 sezon z obreczy za 400zł to gówniana inwestycja.
frango pisze:Sam widziałeś na RM czy MTBR mnóstwo zjazdówek na Flowach. Są ludzie, którzy są wstanie zajechać je w tydzień, ale wydaje mi się, że większości starczają na dłużej.
Widziałem też pickupa na niskoprofilowych oponach i w gazie. To nie znaczy, że to rozwiązanie miało sens.
frango pisze:Raidery to też nie obręcze DH, a jednak, przy mojej jeździe dają radę. Ba, Polini też je miał i wytrzymały chyba sezon, a jeździe szybciej i ostrzej ode mnie.
Ale ja nie mówie o metce tylko o REALNEJ wytrzymałości. Raidery wytrzymują 1-2 sezony. Polini zajechał w półtorej bo zaliczył 2 zjazdy bez opony na nim. Tak by mu do konca sezonu starczyło. Ale dla Ciebie i wielu osób raider jest DZIESIĘĆ RAZY TAŃSZY od Flowa. Na prawde nie widzisz róznicy miedzy 40-50zł po zniżkach, a 400+ zł? Z czego 400+ psuje się szybciej? ;)
frango pisze:Jasne, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie eksperymentować na zawodach z oponami, które można łatwo zerwać lub, przez które można snake'a złapać.
Ale większość z nas się nie ściga. Jak złapiesz gumę raz na kilka dni, to nie ma dramatu.
Moje Miniony 2,5 EXO dały radę w Szczyrku i Wiśle. Tym bardziej dadzą radę we Francji, bo nie ma tak takiej ilości kamieni. Zobaczymy jak będzie w SR. Nadal mam zamiar na nich jeździć (do tej pory na 2,35), szczególnie, że właśnie pojawiła się ich wersja 42a, czyli w szeroka, lekka opona za rozsądne pieniądze.
Zapominasz, że cienkie opony pływają bardziej na niskich cisnieniach. I twoja waga tu nie ma nic do tego bo powinienes do niej dostosować cisnienie. Float będziesz miec większy na cieńszej sciance.

frango pisze:W ty sezonie mam zamiar wypróbować WTB i23... Jak polegną, to się wejdę pod stół i odszczekam
Pewnie nie polegna ale Kacper wiesz dobrze, że masz styl jazdy, który bardzo mało obciąza sprzęt. To co Tobie ujdzie na sucho nie ujdzie w kraju prawie nikomu.



PS. We francji są kamienie, tylko na tych trasach mniej jezdzimy. Crosetes i Chatel ma trasy kamieniste też ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość