Avid Elixir Luzy

Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Avid Elixir Luzy

Post autor: Dylski_ »

Siema!
Macie jakies sposoby jak usunąć luzy z klamki w avid elixir 5 ?
Six Six One
Posty: 40
Rejestracja: 16.01.2013 20:16:12
Kontakt:

Post autor: Six Six One »

nie da się avid tak ma ja miałem cr i tez tak było ,i sprzedałem heble i kupiłem formule.
Jestem w teamie KONA FACTORY TEAM !!!
Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Post autor: Dylski_ »

Jak sie nie da ? :D napewno jest jakiś sposób :p
zawada1200
Posty: 374
Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: zawada1200 »

Przecież podał, sprzedać je, mam elixiry i jest to samo, ale idzie się przyzwyczaić.
Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Post autor: Dylski_ »

Dobra takie rady to dziękuje. Podejrzewam, że przyczyną jest wyrobiony sworzeń mocujący klamkę. Myślicie, że można go dorobic np z jakiegoś normlanego alu jakies 6061 czy cos takiego czy raczej szukac orginalu ?
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

W ogóle nie pojmuję tych ciągłych, powtarzających się przy każdym temacie o hamulcach, narzekań na luzy w klamce :roll:
Rozumiem, że luzy na sworzniu klamki dotyczą jej minimalnego ruchu góra - dół, tak?
Bo jeśli o to chodzi, to w czym Wam coś takiego może przeszkadzać?
Na trasie luz 1,5mm = "O nie!.. tracę kontrolę nad hamowaniem!" :lol:
Sprzedawanie hampla z tego powodu to już tak kosmiczny absurd, że (L O L)^infinity
Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Post autor: Dylski_ »

Chodzi o to ze klamka lata,przod tyl a nie gora dol.
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Doprecyzuj. Jedni mają ustawione klamki prawie pionowo w dół, inni wręcz poziomo... Góra - dół, przód - tył będzie znaczyło to samo...

Jak to jest luz w "martwym skoku" to faktycznie może przeszkadzać i zestaw naprawczy klamki rozwiąże Twój problem. To się samo z siebie tak od razu nie wyrabia. Albo pracowało w mega syfie albo za dużo się z klameczką brandzlowałeś dla zabicia czasu... ;)

http://rowerowy.com/narzedzia_serwis/se ... elixir5rcr
Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Post autor: Dylski_ »

Kupilem w dobrej cenie komplet :D i w jedenj klamce jest wlasnie luz w 'martwym skoku' ze klamka wysuwa się praktycznie az do tego polozenia serwisowego. Czyli wyrobione jest gniazdo tłoka czy ta kulka na popychaczu ?
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Musisz to rozebrać żeby ocenić... Jak popychacz wyleci z gniazda tłoka to wymieniaj wszystko.

Wymiana całego zestawu moim zdaniem jest najbardziej opłacalna - masz nowy tłoczek, uszczelki. Można kupić ten popychacz razem z gniazdem dźwigni - pewnie tam jest luz, ale to jest czterdzieści parę złotych...
Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Post autor: Dylski_ »

Mi sie wydaje, że luz jest miedzy popychaczem a tłoczkiem.. Ciezko mi to dostrzec ale jak to jest wykonane ? Ta kulka na popychaczu blokuje się gdzies w tłoczku czy jak to działa ?
miechooo
Posty: 250
Rejestracja: 08.03.2010 19:15:06
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: miechooo »

Miałem taki problem w swoich elixirach CR. Same wypadały w pozycję bezpieczną, czyli wysuwały się do przodu. Wysłałem to do naprawy do byłego użytkownika forum,jego nick to ak47 bodajże. Jeśli chcesz to wal na PW to podam ci namiary na niego.
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Dylski_ pisze: Mi sie wydaje, że luz jest miedzy popychaczem a tłoczkiem..
Kulka na popychaczu od strony tłoczka ma wchodzić na wcisk, z drugiej strony - od strony dzwigni, pomiędzy nią a kulką popychacza jest taki kapturek, który jak jest "zdrowy" to trzyma popychacz w dźwigni bez luzu.

Jak wypada to coś się musiało wytrzeć, albo pęknąć (gniazdo popychacza)

Kosmicznej technologi tam nie znajdziesz... Mam Cody i Elixiry, konstrukcje podobne. Jak się fest ubłoci to rozkręcam, czyszczę i daję pół kropli rohloffa na przeguby. Klameczki działają jak złoto...
Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Post autor: Dylski_ »

Bede musial pokombinowac z tym :d a wiecie gdzie mozna dostac te czesci ? bo na rowerowym sa niedostepne
BlackForest
Posty: 505
Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
Lokalizacja: Czarny Bór
Kontakt:

Post autor: BlackForest »

ja tam zakładałem gumkę recepturkę na klamke i kierownice i nic już nie latało :D
Dylski_
Posty: 456
Rejestracja: 22.01.2008 07:51:11
Kontakt:

Post autor: Dylski_ »

Juz to ogarnalem :d luzy gora dol przez nowe sworznie a przod tyl to tajemnica :d
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

W porządku. Nie mów nam :) Otwórz własny serwis i zgarniaj hajs od tych, którzy nie wiedzą, a chcieliby wiedzieć jak to naprawić :D
michumaka

Post autor: michumaka »

przód tył ? sprężynka lub blaszka z otworkami na srubkę, między samą klamką a otwór gwintowany voila
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Jeśli chodzi o wypadanie w pozycję "serwisową" (czy jak tam się ją zwie) - miałem podobnie w Juicy 7. Bardzo denerwujące, bo jedziesz na tarce, szukasz hamulca, a go nie ma bo klamka się wychyliła. Ja tego nigdy nie rozwiązałem, bo zmieniłem hamulce, ale raczej trzeba wymienić wnętrzności klamki (wątpię, byś kupił jeden poszczególny element).
=Pietr3k= pisze:W ogóle nie pojmuję tych ciągłych, powtarzających się przy każdym temacie o hamulcach, narzekań na luzy w klamce :roll:
Rozumiem, że luzy na sworzniu klamki dotyczą jej minimalnego ruchu góra - dół, tak?
Bo jeśli o to chodzi, to w czym Wam coś takiego może przeszkadzać?
Na trasie luz 1,5mm = "O nie!.. tracę kontrolę nad hamowaniem!" :lol:
Sprzedawanie hampla z tego powodu to już tak kosmiczny absurd, że (L O L)^infinity
Kup samochód. Niech ma rozklekocone zawieszenie, rozstrojony gaźnik, a co tam... jak jedziesz z punktu A do B to nie przeszkadza, nie? Chodzi o fakt, że coś takiego występuje, a nie powinno. Rozwiązaniem jest wymiana sworznia, ale problem bardzo szybko powróci. Jedyna klamka, jaka nie ma tych problemów, to Code (nie wiem jak najnowsze Guide'y).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość