Lozyska,oznaczenia,wymiana
Lozyska,oznaczenia,wymiana
Witam mam pytanie odnośnie oznaczeń lozysk czy lozyska z oznaczeniu "c3 luz większy jak normalny" znajdują zastosowanie jako zamienniki do ram rowerowych?
uzzi+totem
Ja bym się zastanawiał. W ramach amortyzowanych kąt obrotu jest mały (90st max?), przez co wg mnie smar słabo się rozprowadza po bieżni.
Kumpel właśnie kupił takie łożyska do swojego Gianta DH Team i po miesiącu łożysko wypluło kulki wraz z koszykami. Dał za sztukę 2.50.
Ja bym się w to nie bawił.
Takie łożyska można kupić do napinacza lub do innych delikatniejszych rzeczy, gdzie są przenoszone małe siły.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=23684
Z tej stronki można wyczytać, że łożyska o większym parametrze "C", są przeznaczone do wysokoobrotowych maszyn, np.:
"Obroty łożysk np. 6204 P63 sięgają do 25000 obr/min i są bardzo wytrzymałe.
Klasy Dokładności:
P5 - Dokładność wymiarowa i dokładność obrotu zgodne z 5 klasą tolerancji ISO
P6 - Dokładność wymiarowa i dokładność obrotu zgodne z 6 klasą tolerancji ISO
P52 - P5 + C2
P62 - P6 + C2
P63 - P6 + C3"
Kumpel właśnie kupił takie łożyska do swojego Gianta DH Team i po miesiącu łożysko wypluło kulki wraz z koszykami. Dał za sztukę 2.50.
Ja bym się w to nie bawił.
Takie łożyska można kupić do napinacza lub do innych delikatniejszych rzeczy, gdzie są przenoszone małe siły.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=23684
Z tej stronki można wyczytać, że łożyska o większym parametrze "C", są przeznaczone do wysokoobrotowych maszyn, np.:
"Obroty łożysk np. 6204 P63 sięgają do 25000 obr/min i są bardzo wytrzymałe.
Klasy Dokładności:
P5 - Dokładność wymiarowa i dokładność obrotu zgodne z 5 klasą tolerancji ISO
P6 - Dokładność wymiarowa i dokładność obrotu zgodne z 6 klasą tolerancji ISO
P52 - P5 + C2
P62 - P6 + C2
P63 - P6 + C3"
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Od siebie polece też firmę FAG.
Od kilku lat korzystam z łożysk tej firmy nie tylko do roweru ale też do samochodów czy motocykla. Jest naprawdę spory wybór łożysk i uszczelniaczy
Od kilku lat korzystam z łożysk tej firmy nie tylko do roweru ale też do samochodów czy motocykla. Jest naprawdę spory wybór łożysk i uszczelniaczy

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
hehe myśle że to nie luz roboczy spowodował usterkę a klasa łożysk, bo to fenie craft albo accor byłari4 pisze:Kumpel właśnie kupił takie łożyska do swojego Gianta DH Team i po miesiącu łożysko wypluło kulki wraz z koszykami. Dał za sztukę 2.50.

Sam mam 4 tanie łożyska w ramie (ale nie aż tak tanie) ale kupiłem bo chciałem coś "na już", wątpie aby wytrzymały cały przyszły sezon.
mam takie łożyska chyba w piaście z przodu, dobre są, kręcą się już 3 rok.karkov pisze:kf ich cena to 80 zł za 4 szt chce je kupić bo są uszczelnione 2srh jak pisze producent są lepiej uszczelnione przed woda pod ciśnieniem i kurzem
Większość łożysk w rowerze mam c3 bo to najczęściej jest dostępne od ręki.
Ale co do uszczelnienia- wg mnie marketing, łożyska prawie połowe tańsze - ezo, mają praktycznie takie samo uszczelnienie i tam nazywa się to zwykłe 2rs. Również są szczelnie i nawet karchera wytrzymują ( myje tylko karcherem

Bardzo możliwe, ale zauważ, że łożyska w kołach cały czas się kręcą i równomiernie się smar rozprowadza.SeraaX pisze:hehe myśle że to nie luz roboczy spowodował usterkę a klasa łożysk, bo to fenie craft albo accor byłSzajs.
Sam mam 4 tanie łożyska w ramie (ale nie aż tak tanie) ale kupiłem bo chciałem coś "na już", wątpie aby wytrzymały cały przyszły sezon.
W wahaczach jest mały kąt obrotu. Np w moim BH 2005 na łączeniu dolnego wahacza z górnym (nad tylną piastą) łożyska obracają się znikomo - 5-10st i wg mnie przy tak małym kącie obrotu im mniejszy luz w łożysku, tym lepiej.
Dokładnie - 2RS są najczęściej stosowane. Do samochodów, elektronarzędzi i itp.SeraaX pisze:Ale co do uszczelnienia- wg mnie marketing, łożyska prawie połowe tańsze - ezo, mają praktycznie takie samo uszczelnienie i tam nazywa się to zwykłe 2rs. Również są szczelnie i nawet karchera wytrzymują ( myje tylko karcherem), choć wiadomo że z tym trzeba ostrożnie się obchodzić przy myciu
Najważniejsze, żeby uszczelnienie było gumowe RS lub 2RS, a nie zakrycie blaszką, bo to nie chroni przed syfem.
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Weź od SKF'a lub z Fag'a takie oznaczenie jak ci potrzeba z uszczelnieniem 2RS
Na przyszłość
http://www.pkm.edu.pl/index.php/compone ... 1-03010107
Na przyszłość

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Zbawienie?? Jakim problemem jest wyjęcie starych łożysk i kupienie jakichś odpowiednich dobrej japońskiej firmy? Dodam jeszcze że łożyska KOYO są wyje**ne i szczerze je polecam, SKF to samo.
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość