Drop off III regulacja tlumienia powrotu

kacper92
Posty: 6
Rejestracja: 24.01.2013 15:31:51
Kontakt:

Drop off III regulacja tlumienia powrotu

Post autor: kacper92 »

Siema. Mam mały problem z amortyzatorem Marzocchi Drop off III. Mianowicie po ugięciu za wolno "rozprostowuje się". Wyczytałem, że można to zmienić pokrętłem od regulacji tłumienia powrotu, które znajduje się na dole prawej lagi. I tu zaczyna się mój problem. Przy próbie kręcenia, pokrętło można maksymalnie przekręcić o ok. 1/3 obrotu, a następnie sprężynuje ono do wcześniejszej pozycji. Wie ktoś jak to naprawić, ewentualnie jak ustawić to tłumienie?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Wyjmij tłumik i zobacz co jest nie tak, jest tam tak prosta konstrukcja że co najwyżej coś się zaczepiło. Ewentualnie jeśli tłumik jest zepsuty (mało prawdopodobne) to możesz wlać rzadszy olej

miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Prawdopodobnie regulacja zacięła się w skrajnym położeniu.
Nic na siłę - trzeba rozebrać amora i "odciąć" regulację. Tłumik banalnie prosty w budowie, będziesz widział o co chodzi.
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

miki_ck pisze:"odciąć" regulację
Jak to odciąć?
Ja bym poprostu ręcznie ruszył to sitko bo prawdopodobnie ktoś zakręcił je mocno w któraś stronę i ciężko teraz poluzować. Miałem to samo w 888.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

No przecież specjalnie w cudzysłowie napisałem - jak się zacięła to trzeba "odciąć" :P

Też tak miałem w 66rv - regulacja była skręcona na maxa i pokrętłem nie dało rady ruszyć. Trzeba było rozkręcić amora, zobaczyć co i jak i delikatnie, pomagając sobie płaskim śrubokrętem, przekręcić to sitko.
kacper92
Posty: 6
Rejestracja: 24.01.2013 15:31:51
Kontakt:

Post autor: kacper92 »

A nie da rady tego na siłę jakoś, powiedzmy kombinerkami? Coś się może uszkodzić?
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Omg stary xD jakiś przemęczony jestem dzisiaj:D Ja to wziąłem za "Uciąć" xD albo coś w tym stylu.
Edit:
Nie no poza tym że możesz ukręcić tą iglice czy tam pręt to raczej nic.
I jak zaczniesz kręcić plastikowym pokrętłem na siłe to możesz przekręcić wielokąt i wtedy będzie ci pokrętło przeskakiwało :P
kacper92
Posty: 6
Rejestracja: 24.01.2013 15:31:51
Kontakt:

Post autor: kacper92 »

No to trudno, trzeba będzie rozebrać. Przy okazji wymienię olej i ładnie go poczyszczę. Dzięki za pomoc
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Najlepiej wymyć wszystko wodą z płynem do mycia naczyń :D Ja używałem do tego prysznica który nawet fajne ciśnienie daje i działa to jak mini kercher :D
Uszczelki jak nie będziesz miał dobrego smaru pod ręką to lepiej wysmarować kremem do rąk np Nivea :) serio lepiej niż jakiś shitowy smar.
Powodzenia.
kacper92
Posty: 6
Rejestracja: 24.01.2013 15:31:51
Kontakt:

Re: Drop off III regulacja tlumienia powrotu

Post autor: kacper92 »

Rozebrałem amortyzator i mam tę część w ręku (tłumik chyba), jednak dalej nie chce się kręcić. Jak to rozebrać dalej/ "odciąć" ?
Załączniki
tlumik123.jpg
tlumik123.jpg (77.17 KiB) Przejrzano 1145 razy
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Na górze tłumika masz takie sitko jakby z trzeba otworami. Weź jakieś szczypce cienkie i spróbuj je ruszyć w jedną lub drugą stronę. Spójrz też na górze będzie taka mała dziurka, jak będzie zasłonięta to znaczy że musisz to wkręcić, a jak odsłonięta to wykręcić. Ja miałem to samo w 888 i w ten sposób sobie właśnie poradziłem :)
kacper92
Posty: 6
Rejestracja: 24.01.2013 15:31:51
Kontakt:

Post autor: kacper92 »

Dzięki za pomoc, ale udało mi się jakoś do tego dojść :) Regulacja działa ok, tylko mam kolejny problem. Po skręceniu i zalaniu olejem wszystko bylo ok, jednak jak napompowalem amortyzator, to cos dzwoni w srodku, jakby sprezyna sie obijala ( po minimalnym ugięciu amortyzatora dzwiek ustepuje). Coś źle skręciłem, czy cos jest zużyte? Może podkładki jakieś metalowe lub gumowe dać między sprężynę a korek?
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Może zapomniałeś dać jakiejś podkładki pod lub nad sprężyne?? Bo wychodzi na to że jak napompowałeś to amortyzator się bardziej rozciągnął i sprężyna jest luźna. Sprawdź czy nic ci nie zostało i czy wszystko masz w goleni ze sprężyną.
kacper92
Posty: 6
Rejestracja: 24.01.2013 15:31:51
Kontakt:

Post autor: kacper92 »

Okazało się, że jedną część tłumika wsadzałem odwrotnie i stąd ta różnica. Teraz już wszystko działa idealnie :) Dzięki za pomoc
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości