[Tylne zawieszenie] Progresywne-Liniowe, Przełożenie ramy
[Tylne zawieszenie] Progresywne-Liniowe, Przełożenie ramy
Realizuje pewien projekt związany z modyfikacją mocowania dampera.
Żeby nie popełnić błędu chciałem się dowiedzieć jak najwięcej na ten temat.
Chodzi o dorobienie takiego adaptera który pozwoli mi na zastosowanie dłuższego dampera, przez co zwiększy się skok ramy i poprawią się kąty.
Chciałbym się dowiedzieć jakie to jest zawieszenie liniowe oraz progresywne.
Które z nich będzie odpowiedniejsze pod Freeride (dosyć gładkie trasy, mało korzeni i spore hopy)
Jak obliczyć przełożenie ramy? Skok tylnego koła podzielić przez skok dampera?
Rama to jedno-zawias (więc domyślam się że pracuje liniowo,chyba...)
I jeszcze jaki damper do tego by pasował, napewno długość montażowa 222mm.
Tylko chodzi właśnie o to jaki, są różne charakterystyki pracy damperów.
Celuje w jakąś używkę do max 300zł.
Tylko co by pasowało do tego zawieszenia.
Mam pare propozycji ale nie wiem czy by tu pasowały:
Fox vanilla RC
5th Element PROGRESSIVE SUSPENSION
Jakieś Roco może
Manitou Metel/Swinger
Ew. jakieś powietrze od x-fusion
Żeby nie popełnić błędu chciałem się dowiedzieć jak najwięcej na ten temat.
Chodzi o dorobienie takiego adaptera który pozwoli mi na zastosowanie dłuższego dampera, przez co zwiększy się skok ramy i poprawią się kąty.
Chciałbym się dowiedzieć jakie to jest zawieszenie liniowe oraz progresywne.
Które z nich będzie odpowiedniejsze pod Freeride (dosyć gładkie trasy, mało korzeni i spore hopy)
Jak obliczyć przełożenie ramy? Skok tylnego koła podzielić przez skok dampera?
Rama to jedno-zawias (więc domyślam się że pracuje liniowo,chyba...)
I jeszcze jaki damper do tego by pasował, napewno długość montażowa 222mm.
Tylko chodzi właśnie o to jaki, są różne charakterystyki pracy damperów.
Celuje w jakąś używkę do max 300zł.
Tylko co by pasowało do tego zawieszenia.
Mam pare propozycji ale nie wiem czy by tu pasowały:
Fox vanilla RC
5th Element PROGRESSIVE SUSPENSION
Jakieś Roco może
Manitou Metel/Swinger
Ew. jakieś powietrze od x-fusion
Progresywne.FRmaniak pisze:Chciałbym się dowiedzieć jakie to jest zawieszenie liniowe oraz progresywne.
To średnie przełożenie, samą krzywą to obliczasz tak jak liczyło się dzwignie w liceum albo ew. kup linkage za 75złFRmaniak pisze:Jak obliczyć przełożenie ramy? Skok tylnego koła podzielić przez skok dampera?

A co do samego adaptera to upewnij sie ze wszystko ci sie zmiesci w ramie.
Zmieści, zrobiłem taki adapter ze sklejki, zamontowałem.
Zrobiłem taki "symulator dampera" (Kawałek sklejki w którym wyła wycięta rynienka która symulowała ugięcie dampera) wszystko się mieściło prawie na styk.
Zrobiłem taki "symulator dampera" (Kawałek sklejki w którym wyła wycięta rynienka która symulowała ugięcie dampera) wszystko się mieściło prawie na styk.
Chodziło mi o to czym się różni liniowe od progresywnegoSpaced pisze:FRmaniak napisał(a):
"Chciałbym się dowiedzieć jakie to jest zawieszenie liniowe oraz progresywne.
"
Progresywne.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Czyli progresywne nie moze byc miekkie?raider1997 pisze:Progresywne czyli twarde. A liniowe. sam nie wiem jak to fachowo wytłumaczyć, ale wiem że to oznacza że wtedy zawiecha chodzi całym skokiem bardziej. A damper to może DHX 3,4?

Wszyscy kiedys sie musza nauczyc, ale prosilbym o nie wprowadzanie ludzi w blad.
W miare przystepnie oba typy opisal Spaced.
Napisz do schokowafel'a on robi dobre mody dampera, w przystepnych cenach, pod "swoja dupe", wiec wydaje mi się że może ci przetuningować układ shimow tak aby damper był bardziej progresywny, a nie bedzie ci w signie podsiodłówka ramy ocerać o opone? widziałem juz signa na patentach, z damperem 222, i było to popularne zjawisko.
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
można też ustawić progresje/liniowość pracy jeżeli masz w damperze powietrznym regulacje objętości platformy. wtedy im bardziej ugięty amor tym więcej siły trzeba żeby ugiął się jeszcze bardziej.
Np Manitou Split RPA
Ja mam Split RP 222mm bez reg obj platformy i chciał bym się zamienić z kimś za damper 230mm
Np Manitou Split RPA
Ja mam Split RP 222mm bez reg obj platformy i chciał bym się zamienić z kimś za damper 230mm
Jednozawiasowośc systemu nie ma nic wspolnego z jego charakterystyką. Miejsce umieszczenia punktu obrotu, jego ruch (lub brak w tym przypadku) nie wpływa w żadnym stopniu na przełożenie. Wpływa na ruch osi koła.FRmaniak pisze:Czyli jedno zawias typu sign fr pracuje liniowo. Tak?
Shimy w damperze odpowiadają za ustawienia speed sensitive, progresywność zależy od pozycji.wasall pisze:Wydaje mi sie że to będzie zależeć od ustawienia shimów w damperze.
Ale jak widze jak sie do tego zabierasz to lepiej się do tego nie zabieraj. Ktoś na forum cos w signie podobnego zrobił, skopiuj i nie narzekaj.
http://www.pinkbike.com/photo/4929180/
casperosensei on pb, autorze tematu, być może u niego uzyskasz pomoc.
casperosensei on pb, autorze tematu, być może u niego uzyskasz pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości