CCDB serwis ktoś może ma manuala?

rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

CCDB serwis ktoś może ma manuala?

Post autor: rafimax »

witam czeka mnie pierwszy serwis nowego damperka i chciałbym to zrobić sensownie więc szukam manuala...
No ride... No Life...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Przede wszystkim zaopatrz się w pompę próżniową :)

Bez niej NIKOMU NA ŚWIECIE nie udało się poprawnie odpowietrzyć tego dampera nie zostawiając ani jednego bąbla w środku. ;)

Jeśli ktoś twierdzi, że mu się udało najnormalniej w świecie ściemnia.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

Hmmm ciekawe muszę doczytać jeszcze co nieco ...
No ride... No Life...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

https://www.youtube.com/watch?v=k1xuprcnD4o

Wszystko w temacie :) Warto odpalić polskie napisy ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

aha czyli spokojnie się da samemu tylko jest to bardziej czasochłonne
ponawiam prośbę o podesłanie manuala co i jak wygląda wewnątrz CCDB
No ride... No Life...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Bardziej czasochłonne i niedokładne ;) Tak jak wczesniej pisałem nikomu na świecie nie udało sie twintuba dobrze odpowietrzyć bez zostawiania bąbli ;)
(metodą tradycyjną)


A tak wyglada w środku:
Obrazek
Obrazek

Tak zapytam damper serwisujesz bo tak czy wymaga już zmiany oleju lub coś padło?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

nie po prostu przed sezonem trzeba będzie zrobić serwis bo to nowy zakup i nie wiem dokładnie kiedy był serwisowany.

a co do wyglądu take fotki poglądowe to nie to bardziej chodzi mi o rysunek co i jak po kolei wiesz o co chodzi na pewno...

hmmm pozostaje pytanie gdzie zrobią mi ten damper tak jak trzeba z uwzględnieniem mojej wagi i zawieszenia w jakim będzie pracował. To chyba nie w PL... heh...
No ride... No Life...
Jergus
Posty: 98
Rejestracja: 20.04.2011 07:44:19
Kontakt:

Post autor: Jergus »

CCDB raczej nie zaworuje się pod rame, dopytaj producenta ramy ile klików na danym pokrętle ma być, będziesz mieć bazowe ustawienie do ewentualnej korekty pod siebie, którą mało kto robi.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Naprawdę nikt nie próbował tego poskładać do kupy w pojemniku z olejem? Wykręcić regulatory i wszystkie pierdoły które nie są wkręcane na klej(jak korpus) włożyć w olej, pomachać, poprzekręcać i zamontować zdjęte elementy? Bez pompy próżniowej można jedynie zamknąć gdzieś powietrze które nie może uciec w pozycji(bo dać się je wypuścić musi) w której olej nam się nie wyleje. Pojemnik z olejem załatwia sprawę.

Jeszcze widzę że odpowietrznik jest przy oczku montażowym...

No ale fakt, trzeba mieć ze 2-3l tego oleju.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Pietryna w siedzibie ohlinsa jest przeźroczysty TTX 25 czyli nasz słynny CCDB każdy kto tam zagląnie może podjąć próbę odpowietrzenia tradycyjną metodą również tą którą podałeś :)

Jak dotąd nikomu się to nie udało. No stary wyzwanie na Ciebie czeka jakbyś był w tamtych okolicach. ;)

Farimax który masz model? (chodzi o kolory regulatorów, pokrywy zbiorniczka wyrównawczego)

CCDB wymaga serwisu co 2 lata lub 200h jazdy ;) A po modelu można rocznik obczaić :)

Pietryna nie wiem czy miałeś okazję pompą próżniową potraktować nowy olej bardzo delikatnie wlany do naczynia... można się naprawdę zdziwić ile powietrza wyłazi mimo, ze olej ostany i przelewany najdelikatniej jak się da ;)

Co do zaworowania to w przypadku naszych rowerowych takie pojęcie aktualnie nie istnieje dla CCDB. Zakres regulacji jest tak szeroki, ze teoretycznie ma ogarnąć wszystkie ramy o ile przewidziane są pod dampery sprężynowe ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

off_road pisze:Pietryna nie wiem czy miałeś okazję pompą próżniową potraktować nowy olej bardzo delikatnie wlany do naczynia... można się naprawdę zdziwić ile powietrza wyłazi mimo, ze olej ostany i przelewany najdelikatniej jak się da
To ja wiem. Tylko kwestia taka czy to ich super odpowietrzenie pompą polega na wywaleniu całego powietrza z tego oleju czy wypełnienie przestrzeni olejem. Bo jeśli to pierwsze to żadnego dampera się nie da odpowietrzyć bez pompy próżniowej... Ale po to jest podnoszone ciśnienie.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Generalnie wygląda to tak:

1. Rozkładasz damper, wymieniasz ewentualnie czesci i składasz go.
2. Podłączasz pompę.
3. Pompa robi próżnię w damperze.
4. Teraz wprowadzany jest olej do systemu
5. Znów zapodajemy próżnię
(punkty 4 i 5 są powtarzane do momentu aż bąble powietrza w przewodzie przestają sie pojawiać)
6. Odłączasz pompę i zakręcasz odpowietrznik.

http://www.youtube.com/watch?v=cofv6vcud8g


ps. jak się ktoś przyjrzy, nowy DHX, ROCO od zawsze, CCDB i VIVID mają porty do odpowietrzania pompą próżniową ;)

jeszcze jedno ccdb działa na bardzo niskim cisnieniu :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

wiesz złote regulacje złoty korpus czarna pokrywa zbiornika wyrównawczego właściciel twierdzi że to model z 12 roku z nuke proofa scalpa fajnie wiedzieć że ten damper ma asz taki zakres regulacji ;)

a w ogóle to jak to jest z pompowaniem tego dampera bo widzę śróbkę na torksa jaki adapter jest potrzebny czy może jakieś specjalne narzędzia?

Edit: (scalam posty) [off_road]
No ride... No Life...
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

To jest moja pompa próżniowa…

Obrazek

Zalewam damper bez wiadra… Wręcz zgrubnie. Na koniec grawitacyjnie pozbywam się powietrza. Podobnie jak z Avidów.

Plan działania jest prosty. Tłok pcham ręcznie, wypycham pompką - zacisk zamknięty. Gdy tłok wypchnięty do oporu, napieram na strzykawkę żeby wypchnąć pływak zbiornika.
Ssanie powoduje powrót oleju razem z bąbelkami do strzykawki i jednoczesny powrót przegrody, oraz tłoka – z podciśnieniem nie przesadzam, żeby nie zassać powietrza do układu.

Chwila cierpliwości i mam odpowietrzony damper jak jeszcze nikt tego nie zrobił bez pompy próżniowej… No ale to nie CCDB :wink:

Pierwszy raz zrobiłem to z vividem nie długo po zakupie bo był ciulato odpowietrzony i po dłuższym staniu zawsze sobie siorbnął.

Głębokość na jakiej ma być pływak ostatecznie ustalam pchając go ciśnieniem czyli pompką... Pomiar wykonuje przez otwór na zawór - wyskalowanym patykiem od szaszłyka... :lol:

Zakręcam „bleed port” wypychając ostatni milimetr i jest cacy.

Metoda jak widać do ogarnięcia bez pompy. Polecam spróbować z każdym damperem który ma "wizjer", mniej oleju się marnuje, szanujemy środowisko... :twisted:
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Do nabicia gazem trzeba:

1781-01 (Wyszukaj sobie w tym pdf)

http://www.resuspension.com/techinfo/pa ... Manual.pdf

Marudny tyle, ze w samym oleju jako takim gwarantuje Ci masz powietrze zamknięte. ;) Ja mowie o damperze bez powietrza, a nie tylko dobrze odpowietrzonym z zamkniętymi małymi bąbelkami :) Dla mnie dobrze to za mało ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

wiesz w CCDB jest zupełnie inna zasada działania i twin tube to sporo zakamarków gdzie powietrze może się ostać ale patent masz fajny ;)
No ride... No Life...
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ludzie od stuleci leją nieodpowietrzony olej i żyją, może by przeszło zalanie ccdb "zwykłym" olejem. Tak w ogóle nie sprawdzi się tutaj metoda odpowietrzania jak to robi się z dodem przed wlaniem do hampla, czyli zablokowanie strzykawki i odciągnięcie bombelków tworząc próżnię?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Motyw ten sam co z saint-ami Gwina.

Nasze są twarde a jego ultra sztywne mimo, że używa seryjnego setu. ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

to jak to jest z tym pompowaniem trzeba jakieś dziwne adaptery czy wystarczy taki do marcoka
No ride... No Life...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości