CCDB serwis ktoś może ma manuala?
CCDB serwis ktoś może ma manuala?
witam czeka mnie pierwszy serwis nowego damperka i chciałbym to zrobić sensownie więc szukam manuala...
No ride... No Life...
nie po prostu przed sezonem trzeba będzie zrobić serwis bo to nowy zakup i nie wiem dokładnie kiedy był serwisowany.
a co do wyglądu take fotki poglądowe to nie to bardziej chodzi mi o rysunek co i jak po kolei wiesz o co chodzi na pewno...
hmmm pozostaje pytanie gdzie zrobią mi ten damper tak jak trzeba z uwzględnieniem mojej wagi i zawieszenia w jakim będzie pracował. To chyba nie w PL... heh...
a co do wyglądu take fotki poglądowe to nie to bardziej chodzi mi o rysunek co i jak po kolei wiesz o co chodzi na pewno...
hmmm pozostaje pytanie gdzie zrobią mi ten damper tak jak trzeba z uwzględnieniem mojej wagi i zawieszenia w jakim będzie pracował. To chyba nie w PL... heh...
No ride... No Life...
Naprawdę nikt nie próbował tego poskładać do kupy w pojemniku z olejem? Wykręcić regulatory i wszystkie pierdoły które nie są wkręcane na klej(jak korpus) włożyć w olej, pomachać, poprzekręcać i zamontować zdjęte elementy? Bez pompy próżniowej można jedynie zamknąć gdzieś powietrze które nie może uciec w pozycji(bo dać się je wypuścić musi) w której olej nam się nie wyleje. Pojemnik z olejem załatwia sprawę.
Jeszcze widzę że odpowietrznik jest przy oczku montażowym...
No ale fakt, trzeba mieć ze 2-3l tego oleju.
Jeszcze widzę że odpowietrznik jest przy oczku montażowym...
No ale fakt, trzeba mieć ze 2-3l tego oleju.
Pietryna w siedzibie ohlinsa jest przeźroczysty TTX 25 czyli nasz słynny CCDB każdy kto tam zagląnie może podjąć próbę odpowietrzenia tradycyjną metodą również tą którą podałeś 
Jak dotąd nikomu się to nie udało. No stary wyzwanie na Ciebie czeka jakbyś był w tamtych okolicach.
Farimax który masz model? (chodzi o kolory regulatorów, pokrywy zbiorniczka wyrównawczego)
CCDB wymaga serwisu co 2 lata lub 200h jazdy
A po modelu można rocznik obczaić 
Pietryna nie wiem czy miałeś okazję pompą próżniową potraktować nowy olej bardzo delikatnie wlany do naczynia... można się naprawdę zdziwić ile powietrza wyłazi mimo, ze olej ostany i przelewany najdelikatniej jak się da
Co do zaworowania to w przypadku naszych rowerowych takie pojęcie aktualnie nie istnieje dla CCDB. Zakres regulacji jest tak szeroki, ze teoretycznie ma ogarnąć wszystkie ramy o ile przewidziane są pod dampery sprężynowe

Jak dotąd nikomu się to nie udało. No stary wyzwanie na Ciebie czeka jakbyś był w tamtych okolicach.

Farimax który masz model? (chodzi o kolory regulatorów, pokrywy zbiorniczka wyrównawczego)
CCDB wymaga serwisu co 2 lata lub 200h jazdy


Pietryna nie wiem czy miałeś okazję pompą próżniową potraktować nowy olej bardzo delikatnie wlany do naczynia... można się naprawdę zdziwić ile powietrza wyłazi mimo, ze olej ostany i przelewany najdelikatniej jak się da

Co do zaworowania to w przypadku naszych rowerowych takie pojęcie aktualnie nie istnieje dla CCDB. Zakres regulacji jest tak szeroki, ze teoretycznie ma ogarnąć wszystkie ramy o ile przewidziane są pod dampery sprężynowe

To ja wiem. Tylko kwestia taka czy to ich super odpowietrzenie pompą polega na wywaleniu całego powietrza z tego oleju czy wypełnienie przestrzeni olejem. Bo jeśli to pierwsze to żadnego dampera się nie da odpowietrzyć bez pompy próżniowej... Ale po to jest podnoszone ciśnienie.off_road pisze:Pietryna nie wiem czy miałeś okazję pompą próżniową potraktować nowy olej bardzo delikatnie wlany do naczynia... można się naprawdę zdziwić ile powietrza wyłazi mimo, ze olej ostany i przelewany najdelikatniej jak się da
Generalnie wygląda to tak:
1. Rozkładasz damper, wymieniasz ewentualnie czesci i składasz go.
2. Podłączasz pompę.
3. Pompa robi próżnię w damperze.
4. Teraz wprowadzany jest olej do systemu
5. Znów zapodajemy próżnię
(punkty 4 i 5 są powtarzane do momentu aż bąble powietrza w przewodzie przestają sie pojawiać)
6. Odłączasz pompę i zakręcasz odpowietrznik.
http://www.youtube.com/watch?v=cofv6vcud8g
ps. jak się ktoś przyjrzy, nowy DHX, ROCO od zawsze, CCDB i VIVID mają porty do odpowietrzania pompą próżniową
jeszcze jedno ccdb działa na bardzo niskim cisnieniu
1. Rozkładasz damper, wymieniasz ewentualnie czesci i składasz go.
2. Podłączasz pompę.
3. Pompa robi próżnię w damperze.
4. Teraz wprowadzany jest olej do systemu
5. Znów zapodajemy próżnię
(punkty 4 i 5 są powtarzane do momentu aż bąble powietrza w przewodzie przestają sie pojawiać)
6. Odłączasz pompę i zakręcasz odpowietrznik.
http://www.youtube.com/watch?v=cofv6vcud8g
ps. jak się ktoś przyjrzy, nowy DHX, ROCO od zawsze, CCDB i VIVID mają porty do odpowietrzania pompą próżniową

jeszcze jedno ccdb działa na bardzo niskim cisnieniu

wiesz złote regulacje złoty korpus czarna pokrywa zbiornika wyrównawczego właściciel twierdzi że to model z 12 roku z nuke proofa scalpa fajnie wiedzieć że ten damper ma asz taki zakres regulacji 
a w ogóle to jak to jest z pompowaniem tego dampera bo widzę śróbkę na torksa jaki adapter jest potrzebny czy może jakieś specjalne narzędzia?
Edit: (scalam posty) [off_road]

a w ogóle to jak to jest z pompowaniem tego dampera bo widzę śróbkę na torksa jaki adapter jest potrzebny czy może jakieś specjalne narzędzia?
Edit: (scalam posty) [off_road]
No ride... No Life...
To jest moja pompa próżniowa…

Zalewam damper bez wiadra… Wręcz zgrubnie. Na koniec grawitacyjnie pozbywam się powietrza. Podobnie jak z Avidów.
Plan działania jest prosty. Tłok pcham ręcznie, wypycham pompką - zacisk zamknięty. Gdy tłok wypchnięty do oporu, napieram na strzykawkę żeby wypchnąć pływak zbiornika.
Ssanie powoduje powrót oleju razem z bąbelkami do strzykawki i jednoczesny powrót przegrody, oraz tłoka – z podciśnieniem nie przesadzam, żeby nie zassać powietrza do układu.
Chwila cierpliwości i mam odpowietrzony damper jak jeszcze nikt tego nie zrobił bez pompy próżniowej… No ale to nie CCDB
Pierwszy raz zrobiłem to z vividem nie długo po zakupie bo był ciulato odpowietrzony i po dłuższym staniu zawsze sobie siorbnął.
Głębokość na jakiej ma być pływak ostatecznie ustalam pchając go ciśnieniem czyli pompką... Pomiar wykonuje przez otwór na zawór - wyskalowanym patykiem od szaszłyka...
Zakręcam „bleed port” wypychając ostatni milimetr i jest cacy.
Metoda jak widać do ogarnięcia bez pompy. Polecam spróbować z każdym damperem który ma "wizjer", mniej oleju się marnuje, szanujemy środowisko...

Zalewam damper bez wiadra… Wręcz zgrubnie. Na koniec grawitacyjnie pozbywam się powietrza. Podobnie jak z Avidów.
Plan działania jest prosty. Tłok pcham ręcznie, wypycham pompką - zacisk zamknięty. Gdy tłok wypchnięty do oporu, napieram na strzykawkę żeby wypchnąć pływak zbiornika.
Ssanie powoduje powrót oleju razem z bąbelkami do strzykawki i jednoczesny powrót przegrody, oraz tłoka – z podciśnieniem nie przesadzam, żeby nie zassać powietrza do układu.
Chwila cierpliwości i mam odpowietrzony damper jak jeszcze nikt tego nie zrobił bez pompy próżniowej… No ale to nie CCDB

Pierwszy raz zrobiłem to z vividem nie długo po zakupie bo był ciulato odpowietrzony i po dłuższym staniu zawsze sobie siorbnął.
Głębokość na jakiej ma być pływak ostatecznie ustalam pchając go ciśnieniem czyli pompką... Pomiar wykonuje przez otwór na zawór - wyskalowanym patykiem od szaszłyka...

Zakręcam „bleed port” wypychając ostatni milimetr i jest cacy.
Metoda jak widać do ogarnięcia bez pompy. Polecam spróbować z każdym damperem który ma "wizjer", mniej oleju się marnuje, szanujemy środowisko...

Do nabicia gazem trzeba:
1781-01 (Wyszukaj sobie w tym pdf)
http://www.resuspension.com/techinfo/pa ... Manual.pdf
Marudny tyle, ze w samym oleju jako takim gwarantuje Ci masz powietrze zamknięte.
Ja mowie o damperze bez powietrza, a nie tylko dobrze odpowietrzonym z zamkniętymi małymi bąbelkami
Dla mnie dobrze to za mało 
1781-01 (Wyszukaj sobie w tym pdf)
http://www.resuspension.com/techinfo/pa ... Manual.pdf
Marudny tyle, ze w samym oleju jako takim gwarantuje Ci masz powietrze zamknięte.



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości