CCDB serwis ktoś może ma manuala?

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

DHX Air też ma bleed port. Nawet oficjalny manual mówi żeby ustawić damper portem do góry. Powietrze samo ucieka bo port jest w najwyższym miejscu. Sam to z resztą robiłem...

A gdzieś już się spotkałem że jakiś geniusz mówił iż niezbędne jest używanie pompy do Aira...
rafimax pisze:wiesz w CCDB jest zupełnie inna zasada działania nie ma komory powietrznej
Nie no w ogóle...
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Off-road - w vividzie próba wytworzenia konkretnej próżni powoduje zasysanie powietrza z zewnątrz przez uszczelkę tłoka lub przegrody i końca bąbelków nie widać. Także ganiam olej w te i we w te na minimalnym podciśnieniu do całkowitego zaniknięcia powietrza (widzialnego pod tak niskim podciśnieniem) i do tego wystarcza strzykawa...

rafimax pisze:wiesz w CCDB jest zupełnie inna zasada działania nie ma komory powietrznej i twin tube to sporo zakamarków gdzie powietrze może się ostać
Na własne oczy widziałem w vividzie "dwie rurki" i zakamarków też nie brakuje... Ale to nie temat o vividzie... ;)
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

sorry za tą komorę powietrzną chodziło mi o co innego chwila zamyślenia i głupotę napisałem. sporo sprzętu serwisuję i nie chcę tego spaprać dlatego zastanawiam się co i jak i cieszy mnie zainteresowanie tematem. a w PL jest jakiś serwis CC godny zaufania?
No ride... No Life...
premier
Posty: 61
Rejestracja: 11.05.2006 15:29:54
Kontakt:

Post autor: premier »

Wydaje mi się, że oni raczej ogarną, pisałem do nich mają pompę próżniową itd koszt samej wymiany oleju 150zł nie wiem czy wliczają do tego nabicie azotem....

http://ptm.pl/index.php?page=serwis

Najlepiej napisz do nich, nie ma co kombinować lepiej wysłać raz na 3 lata i mieć pewność, że sprzęt będzie chodził.

A i ciśnienie w tym damperze to jakieś 100psi więc na prawdę niskie, tyle, że do pompowania wymagany jest specjalny adapter z igłą, tym bardziej nie warto się z tym pieprzyć samemu.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

premier pisze: tym bardziej nie warto się z tym pieprzyć samemu.
Wg mnie warto. Ale generalnie chyba bym wolał wysłać damper takiemu serwisowi niż "autoryzowanemu" dystrybutorowi.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Pietryna ale ptm to jest przecież autoryzowany serwis ;) Tyle, że ohlins-a ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
premier
Posty: 61
Rejestracja: 11.05.2006 15:29:54
Kontakt:

Post autor: premier »

W niejakim cult-bikes mogą co najwyżej kultowo już zjebać taki serwis, więc polecam speców z działki MX.
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Marudny, czy DHX a 5 coil tez tak mozna odpowietrzyc ?

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Da__FreaK pisze:Marudny, czy DHX a 5 coil tez tak mozna odpowietrzyc ?
DHX Coil nie ma otworu do odpowietrzania. Ale ma śrubkę w ifp, co czyni go najłatwiejszym na świecie w serwisie damperem.
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

jeżeli będziesz miał odpowiedni adapter(albo zakład któremu zlecisz to zadanie ) to raczej na pewno.
No ride... No Life...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

MUSZEL pisze:DHX Coil nie ma otworu do odpowietrzania. Ale ma śrubkę w ifp, co czyni go najłatwiejszym na świecie w serwisie damperem.
Roco łatwiejsze ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Roco jest takie samo. A nawet gorsze bo w dhxie o ile dobrze pamiętam to można ifp jakoś złapać żeby śrubkę porządnie dokręcić/odkręcić. W roco nie jestem pewny czy to było.
off_road pisze:Pietryna ale ptm to jest przecież autoryzowany serwis ;) Tyle, że ohlins-a ;)
Ale zdaje się że trochę lepiej się na tym znają. I jeśli ceny są j.w. napisano to naprawdę przystępne. Cult bikes, harfa czy gregorio wg mnie od zwykłego serwisu rowerowego który robi amortyzację różnią się tylko tym że mają dostęp do oryginalnych części. Gdybym ja miał do nich dostęp to na pewno usługi na gorszym poziomie bym nie oferował...

Choć gregorio z nich wszystkich wydaje mi się najprzystępniejsze.
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

pewnie napiszę maila do tej firmy od Ohlins i będzie najlepiej prawie nowy damper więc zostaje tylko olej wymienić i gazem napełnić i ogień !
No ride... No Life...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:W roco nie jestem pewny czy to było.
W roco odkręcasz cały zbiornik wyrównawczy i lajtowo wyciągasz IFP bez zbędnego pitolenia ;) (na zbiorniku masz miejsce na klucz)

Ale nie o roco mamy rozmawiać :)

Dla porównania mail od cult-bikes:

25-05-2011:
Cena serwisu z wymianą uszczelek wynosi 289 zł z VAT.

25-05-2012:
Cena pełnego serwisu wynosi 489 zł z VAT.

To ja jednak wolę raz na 2 lata wydać 150zł w PTM na zmianę oleju, dbając o czystość tłoczyska, żeby uszczelka trzymała jak najdłużej.

Dla wszystkich którzy uważają, że tradycyjna metoda jest git:

od 0:47
https://www.youtube.com/watch?v=tXDH0g9WLHc

Gość nie ma zamontowanego IFP dla tego uszczelki puściły pod koniec filmu ;) Do tego błąd w postaci zablokowania głównego tłoczyska.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

To jest inna metoda. Fakt.

Ale czy kiedyś ktoś ją używał? Nawet w miarę nowe manuale foxa jakie są w internecie nie przewidują takich fanaberii. Dla Braina też. Każą go zalewać w misce.

Ja nie mówię że nie ale stwierdzenie że się nie da bez pompy i że jest do dupy jest dla mnie nie na miejscu a każdy taki nawet najdrobniejszy przejaw mówienia innym - "idź do serwisu" powoduje, że mamy grupkę ludzi którzy się znają i masę która nie wie nic.
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

kurcze nigdy niczego nie oddałem do serwisu i wielu osobom sprzęt robię, jednak w tym przypadku brak odpowiedniego sprzętu(narzędzi) po prostu zmusza mnie to skorzystania z usługi zakładu który posiada sprzęt za kilkadziesiąt jak nie kilkaset tyś zł. jak mi fundniesz pietryna to i CCDB będę serwisował :D
No ride... No Life...
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

w życiu róznie bywa... masz damper racingowy stać cie na niego to i stać cie na serwis... taka filozofia producentska :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Panowie ale nie demonizujmy 150zł na dwa/trzy sezony? 75/50zł na rok. kwota żadna zakładając dbanie o damper i uszczelki żeby ich nie zmieniać. :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie no nie da się ukryć że nawet 150zł na sezon to by nie była tragedia. No ale 500zł za DHXa air w culcie to chyba raz na 5-10 lat bym dał...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość