Głośniki samochodowe
Głośniki samochodowe
Witam !
Szukam osoby która zna się na głośnikach samochodowych i doradzi mi jakie głośniki wstawić w miejsce oryginalnych (srednica 13cm). Glosniki mają dobrze radzić sobie z basem i nie być przesadnie drogie moje dwa typy to : http://www.audiosklep.pl/helix-e-135--- ... -2452.html
http://www.audiosklep.pl/jbl-gto-508c-p-2751.html Co o nich sadzicie
Szukam osoby która zna się na głośnikach samochodowych i doradzi mi jakie głośniki wstawić w miejsce oryginalnych (srednica 13cm). Glosniki mają dobrze radzić sobie z basem i nie być przesadnie drogie moje dwa typy to : http://www.audiosklep.pl/helix-e-135--- ... -2452.html
http://www.audiosklep.pl/jbl-gto-508c-p-2751.html Co o nich sadzicie
Frmaniak one i tak nie będą widoczne bo chce je wsadzić w oryuginalne miejsce będize to tak wyglądało http://bi.gazeta.pl/im/0/11204/z11204340Q.jpg i głosniki musza być raczej płaskie żeby nie opierało sie nic o ten plastik
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
- Kontakt:
Zakładam, że głośniki nie powinny być w ogóle widoczne, ale to moje zdanie.
Podałeś dwa bardzo dobre głośniki Dylski, lecz oba są dostosowane do grania w współpracy z niskotonowcem osobnym. W ogóle jeżeli nastawiasz się na bas, załóż dystanse pod 16cm głośniki i szukaj używanych JBLi nisko-średniotonowych z wzmacniaczem carpower "350W". Kup maty i obklej drzwi.
3-waye omijaj, moim zdaniem nigdy nie dadzą dobrych wysokich i niskich tonów na raz.
To tylko moje zdanie! to jest moja propozycja, ale ile ludzi tyle teorii.
pozdrawiam i powodzenia
edit: Zobaczyłem na szybko modele i pomyliłem je z innymi, nie zauważyłem tweeterów i zwrotnic (głupie, nie? :P ) W sumie teraz nie wiem, ale zostawiam wypowiedź, by nie było, nie uchylam się od błędów. Tak to jest jak człowiek na szybko pisze
Podałeś dwa bardzo dobre głośniki Dylski, lecz oba są dostosowane do grania w współpracy z niskotonowcem osobnym. W ogóle jeżeli nastawiasz się na bas, załóż dystanse pod 16cm głośniki i szukaj używanych JBLi nisko-średniotonowych z wzmacniaczem carpower "350W". Kup maty i obklej drzwi.
3-waye omijaj, moim zdaniem nigdy nie dadzą dobrych wysokich i niskich tonów na raz.
To tylko moje zdanie! to jest moja propozycja, ale ile ludzi tyle teorii.
pozdrawiam i powodzenia

edit: Zobaczyłem na szybko modele i pomyliłem je z innymi, nie zauważyłem tweeterów i zwrotnic (głupie, nie? :P ) W sumie teraz nie wiem, ale zostawiam wypowiedź, by nie było, nie uchylam się od błędów. Tak to jest jak człowiek na szybko pisze

Dokładnie jak kolega mówi jak chcesz mieć pełne pasmo musisz mieć skrzynie/tubę. Generalnie skrzynia jest lepszą 'budą' dla niskotonowego. Unikaj wszelakich 1000000W bo to zwyczajna ściema. No i pamiętaj o tym, że jak władujesz skrzynkę wielkości bagażnika to Ci fajnie nie zagra bo będzie się dusić, musi mieć 'czym oddychać' jeśli mówimy o obudowie typu Bass reflex (z rurkami w głąb skrzyni).
Tuba/skrzynia odpada, chce poprawić dzwięk ale nie tracić na funkcjonalności i zachować pierwotny wygląd wnętrza. Dlatego musze ograniczyć się do wymiany samych głośników. Powiedzcie mi też czy ten zestaw Helix będzie zadowalająco działał na fabrycznym radiu? I na jakie parametry zwracać uwagę z powodu współpracy z takim radiem (Blaupunkt rd4)
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
- Kontakt:
U.
Jestem przeciwnikiem blaupunktów.
A już w ogóle wpychania w sumie dobrych głośników z kiepskim radiem, bo i tak nie wykorzystasz ich pełni możliwości. W wcześniejszym aucie miałem fajny set, teraz już nie bawię się w to jakoś mocno, ale...
wytłumaczę może na swoim aktualnym przypadku: Mam sobie JBLe w aucie, jakieś średniackie modele. Miałem radio pioneer deh1500ub, czyli najniższy? model, ale dobrej raczej firmy. Głośniki nie różniły się specjalnie pracą od firmowych mitsubishi pierdziało toto i nic poza tym... Wymieniłem na radio wtedy średniej klasy (w sumie nadal trzyma cenę) sony mex-bt3900u.
Po prostu dźwięk się zmienił, jakbym wzmacniacz wstawił i zupełnie innej klasy tony..
Wydaje mi się, że należy zacząć od serca- w kolejności 1. Dobre radio. 2. dobre głośniki. 3. Wygłuszenie+ Wzmacniacz.
Przewinął mi się trochę sprzęt blaupunkta, wszystko okazało się shitem.. może twoje radio to jakiś lepszy model, ale nauczyłem się omijać szerokim łukiem tą firmę.
To jest moje zdanie, także bez urazy ew. czytelników
pozdrawiam
edit: Ps, fajnie zachrzaniasz na tym filmiku z YT
Jestem przeciwnikiem blaupunktów.
A już w ogóle wpychania w sumie dobrych głośników z kiepskim radiem, bo i tak nie wykorzystasz ich pełni możliwości. W wcześniejszym aucie miałem fajny set, teraz już nie bawię się w to jakoś mocno, ale...
wytłumaczę może na swoim aktualnym przypadku: Mam sobie JBLe w aucie, jakieś średniackie modele. Miałem radio pioneer deh1500ub, czyli najniższy? model, ale dobrej raczej firmy. Głośniki nie różniły się specjalnie pracą od firmowych mitsubishi pierdziało toto i nic poza tym... Wymieniłem na radio wtedy średniej klasy (w sumie nadal trzyma cenę) sony mex-bt3900u.
Po prostu dźwięk się zmienił, jakbym wzmacniacz wstawił i zupełnie innej klasy tony..
Wydaje mi się, że należy zacząć od serca- w kolejności 1. Dobre radio. 2. dobre głośniki. 3. Wygłuszenie+ Wzmacniacz.
Przewinął mi się trochę sprzęt blaupunkta, wszystko okazało się shitem.. może twoje radio to jakiś lepszy model, ale nauczyłem się omijać szerokim łukiem tą firmę.
To jest moje zdanie, także bez urazy ew. czytelników

pozdrawiam
edit: Ps, fajnie zachrzaniasz na tym filmiku z YT

-
- Posty: 132
- Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
- Kontakt:
Z tym pierdzeniem to był kolokwializm, chodziło mi o zupełną inną jakość
nie uważam siebie za znawcę, po prostu przedstawiam moje niewielkie doświadczenia w tej materii
moc wyjściowa w radiu moim zdaniem tak samo się nie pokrywa z rzeczywistością z reguły co max watt na głośnikach :P
Pokazuje przykładową kolejność, kwestia podejścia. To tak jak w rowerze. Ja lubię sobie zmienić co miesiąc nową część, ktoś inny woli zmienić co roku rower.
Jest kasa wiadomo, lepiej na raz audio zmontować, ale wnioskuję po wypowiedzi autora, że nie chce za dużo wydać przynajmniej na ten moment.
Pozdrawiam


Pokazuje przykładową kolejność, kwestia podejścia. To tak jak w rowerze. Ja lubię sobie zmienić co miesiąc nową część, ktoś inny woli zmienić co roku rower.
Jest kasa wiadomo, lepiej na raz audio zmontować, ale wnioskuję po wypowiedzi autora, że nie chce za dużo wydać przynajmniej na ten moment.
Pozdrawiam
Zdaje sobie sprawę, że radio to najslabszy element ale nie moge go zmienić czy nie chce bo po pierwsze sterowanie z kierownicy, drugie sterowanie komputerem a trzy pasuje do deski rozdzielczej. Budzet nie jest jakiś szalony ale głownie chodzi o wymiane tylnego nagłośnienia bo ono strasznie kuleje, a przednie fabryczne głośniki są dość dobre.
Co do blaupunkta polecam posiedzieć sobie w jakimkolwiek Alfa Romeo
Gra bardzo dobrze. Ja myślę, że w tej cenie niemal każde głośniki będą dobre. Tym bardziej, że nie chcesz kombinować nic z autem. Na moje: nie odczujesz różnicy a będziesz i tak zadowolony.
Natomiast jak mam coś polecić od siebie to:
http://allegro.pl/glosniki-mb-quart-fka ... 42662.html
http://allegro.pl/glosniki-130-mm-mb-qu ... 80646.html

Natomiast jak mam coś polecić od siebie to:
http://allegro.pl/glosniki-mb-quart-fka ... 42662.html
http://allegro.pl/glosniki-130-mm-mb-qu ... 80646.html
Z gówna bata nie ukręcisz.
A jak idziesz na koncert to stoisz tyłem do sceny?
Miejsca w bagażniku to najgorsze rozwiązanie i odradzam ten pomysł, skupiłbym się raczej na porządnej jednostce sterującej np Alpine 55r dobrej klasy zestawie odseparowanym 165 , helix ma bardzo fajny ładnie grający zestaw ew. power bass s6c (te wszystkie dwu drożne pioneery sobie odpuść)i wytłumieniu drzwi (Maty można wyrwać za 7zł szt)bo gdy to zrobisz zestaw zagra tak jak powinien i o niebo lepiej iż te 13 centymetrowe pizdryki!
Oczywiście bez wzmacniacza się nie obejdzie.
http://allegro.pl/glosniki-helix-db-62- ... 02570.html
http://allegro.pl/power-bass-s-6c-i3082418365.html
Miejsca w bagażniku to najgorsze rozwiązanie i odradzam ten pomysł, skupiłbym się raczej na porządnej jednostce sterującej np Alpine 55r dobrej klasy zestawie odseparowanym 165 , helix ma bardzo fajny ładnie grający zestaw ew. power bass s6c (te wszystkie dwu drożne pioneery sobie odpuść)i wytłumieniu drzwi (Maty można wyrwać za 7zł szt)bo gdy to zrobisz zestaw zagra tak jak powinien i o niebo lepiej iż te 13 centymetrowe pizdryki!
Oczywiście bez wzmacniacza się nie obejdzie.
http://allegro.pl/glosniki-helix-db-62- ... 02570.html
http://allegro.pl/power-bass-s-6c-i3082418365.html
Zacznijmy od tego, że wszystkie podane tu głośniki niby grają od okolic 55Hz w górę.
Prawdziwy bas zaczyna się od 28Hz ba nawet od 25Hz ale ciężko to ogarnąć bo to już zakres drgań podłogi i mega kosztów sprzętowych
Co do 2 i 3 drożnych bez dobrej zwrotnicy też będzie siet a tym bardziej pasywnych zwykle wpakowanych w tego typu głośniki.
Rada? Chcesz mieć nisko kup tubę/skrzynię jak koledzy radzą.
Od 50Hz moje monitory grają ze spadkiem -3dB a tego bym nie nazwał głębokim basem dla tego całość dopalam subem ciągnącym od 28Hz a pomiędzy wszystkim aktywny crossover ustawiony tak:
Filtr Subsonic 30Hz (18dB/Oct.)
Filtr dolnoprzepustowy 85Hz (24dB/Oct.)
Jak widać sub odpowiada za rejestry 30-85Hz
A monitory za 85Hz-20kHz
W samochodzie zasady są nadal takie same
Co do wyrównania głośników przód/tył dochodzą Ci jeszcze przesunięcia fazowe co moze dać taki efekt:
Między fotelami bas sie kumuluje i mocno wzmacnia zaś w samych fotelach porażka i brak dolnych rejestrów.
Polecam użycie:
http://onlinetonegenerator.com/
Prawdziwy bas zaczyna się od 28Hz ba nawet od 25Hz ale ciężko to ogarnąć bo to już zakres drgań podłogi i mega kosztów sprzętowych

Co do 2 i 3 drożnych bez dobrej zwrotnicy też będzie siet a tym bardziej pasywnych zwykle wpakowanych w tego typu głośniki.
Rada? Chcesz mieć nisko kup tubę/skrzynię jak koledzy radzą.
Od 50Hz moje monitory grają ze spadkiem -3dB a tego bym nie nazwał głębokim basem dla tego całość dopalam subem ciągnącym od 28Hz a pomiędzy wszystkim aktywny crossover ustawiony tak:
Filtr Subsonic 30Hz (18dB/Oct.)
Filtr dolnoprzepustowy 85Hz (24dB/Oct.)
Jak widać sub odpowiada za rejestry 30-85Hz
A monitory za 85Hz-20kHz
W samochodzie zasady są nadal takie same

Co do wyrównania głośników przód/tył dochodzą Ci jeszcze przesunięcia fazowe co moze dać taki efekt:
Między fotelami bas sie kumuluje i mocno wzmacnia zaś w samych fotelach porażka i brak dolnych rejestrów.
Polecam użycie:
http://onlinetonegenerator.com/
Dobrze prawisz ale jak gość piszę że jego seryjne głośniki dobrze grają a radia nie zamierza zmienić to specjalnie dużych wymagań nie ma.
Moim zdaniem przód jest najważniejszy i na tym bym się skupił czyli dobrze wytłumił drzwi nawet matami App do tego dwukanałowy wzmacniacz i jest git.
Sub tylko uzupełnia scenę i jeśli uzna że jest potrzebny to może sobie zapodać jeden głośniczek z mono blokiem i to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, tylną półkę bym pominą i nic tam nie pakował.
Wszystko zależy od upodobań muzycznych czy woli szybszy, mocniejszy i obudowę zamkniętą czy może czarne rytmy i bas reflex szczelinowy
Moim zdaniem przód jest najważniejszy i na tym bym się skupił czyli dobrze wytłumił drzwi nawet matami App do tego dwukanałowy wzmacniacz i jest git.
Sub tylko uzupełnia scenę i jeśli uzna że jest potrzebny to może sobie zapodać jeden głośniczek z mono blokiem i to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, tylną półkę bym pominą i nic tam nie pakował.
Wszystko zależy od upodobań muzycznych czy woli szybszy, mocniejszy i obudowę zamkniętą czy może czarne rytmy i bas reflex szczelinowy

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 7 gości