Strona 2 z 4

: 17.12.2005 00:15:56
autor: sun.
yyy jakas ironie wyczulem w yeksie cementary i wogole,czy mzoe chodzi tu o to,ze ludzie wywieraja nacisk abdz wplyw na ciebie dieee.?????????

: 17.12.2005 00:58:57
autor: MaxDamageDA
Jezdzilem na kilku sekimach i zawsze mi sie podobaly, do tego ziomus w Gdyni mial zajebistego zielonego z boxxerkiem, nie pamietam juz ktorego ale caly rowerek byl po prostu miodzio.

Leciutki , zwrotny, fajnie chodzil, fajny po prostu :)

: 17.12.2005 08:50:35
autor: puchatek88
ja jestem za norco a-line... krotkie leciutkie... i masz mozliwosc ustawienia jednego dampera w 3 roznych mozliwosciach skoku... Jest to rama zarówno do ostrego katowania, bo tak jej używają głownie w kanadzie, jaki i do DH, wkońcu 200 skoku robi swoje...

: 17.12.2005 09:40:49
autor: cosin
Norco launch....super ramka. fajna geo i w ciągu roku kumplowi nic się nie spierdzieliło w niej, a w dupe już dostała troche. Do tego super pancerny wygląd ehhhh. Co do sekima .... nigdy na nim nie śmigałem więc się nie wypowiem.

: 17.12.2005 12:18:23
autor: dieee
A ma moze ktos dojscie do jeszcze jakiegos norco? Bo to ktore mam w opcji jest w srednim stanie wizualnym. A juz na wstepie nie chce mi sie malowac ramki

: 17.12.2005 12:28:23
autor: cosin
pogadaj z MaxDamageDA

: 17.12.2005 13:02:25
autor: Rufus
cementarydh pisze:tak, tak macie świętą rację, nic sie nie zastanawiaj, bierz sekima chłopie, to wspaniała konstrukcja, zero chałupnictwa, prawdziwy, rasowy custom !
a jaka praca ! zapomnij o norco - każdy dzieciak wie że to gówno jest, najgorsze wręcz, mówią ci przecież że "widełki się łamią" - chłopie nie ryzykuj złamania widełek przecież !

weź tego sekima przecież wszyscy chwalą, to oczywiste jest !!
yyy.. ze to niby ironia jest? :|
nie wiem czemu ma ona sluzyc.

: 17.12.2005 13:59:48
autor: dieee
cementarydh szkoda ze nie wypowiedziales sie co do ramy na ktorej jezdzisz. Wiem ze sobie ja chwalisz od Skyline'a ale nie powiedziales niczego konstruktywnego, a jak mowie czekam na opinie..

: 17.12.2005 14:04:30
autor: cosin
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77547196
co prawda nie launch ale super ramka, wiecej skoku niz launch ma, a konstrukcja praktycznie taka sama

: 17.12.2005 14:08:52
autor: Bender
a moze by tak rb bandit dh? jak dobrze poszukasz to znajdziesz...

: 17.12.2005 15:20:40
autor: dieee
ale bandit ma z tego co sie orientuje tylko 150 skoku. Chcialem rame w miare uniwersalna.

: 17.12.2005 15:35:59
autor: cementarydh
dieee pisze:cementarydh szkoda ze nie wypowiedziales sie co do ramy na ktorej jezdzisz. Wiem ze sobie ja chwalisz od Skyline'a ale nie powiedziales niczego konstruktywnego, a jak mowie czekam na opinie..

wybacz że trafiło akurat na ciebie - to nic osobistego.

popsuliśćie mi zabawę z ironią :D

tak więc: porównywanie VPSki do sekima jest dla mnie tak samo zasadne jak
porównania ruskiego wojskowego gazika z jeepem cherokee.

mójego roweru proponuje wogóle nie wspominać bo ma przerobione zawieszenie
chyba że bardzo wam zależy na porównaniu waszego gazika z jeepem o silniku 6.0 L

: 17.12.2005 15:59:45
autor: Rufus
nie zgodze sie. porownywanie sekima i norco jest jak najbardziej zasadne bo to 2 dobre ramy. poza tym tak sie sklada ze "gazik" nieraz zdaje egzamin lepiej od nowych konstrukcji o czym zapomniales wspomniec.

naprawde nierozumiem nieuzasadnionych uprzedzen wzgledem niektorych czesci...

: 17.12.2005 19:58:44
autor: Bender
dh ma 200 bodajze, a fr ma 150 i jest cholernie uniwersalna rama ; ]

: 17.12.2005 20:29:54
autor: dieee
NO dobra wiem ze mieszam ale teraz doszla mi do tego jeszcze rama specialized FSR
Co sadzicie?

: 17.12.2005 20:45:40
autor: wizi
Yo, weź sekima! 2 kolesi z cz-wy ma i z tego co wiem to są zadowoleni. Niby norco fajne ale za dużo osób w polandzie na tym nie jeździło więc konstruktywnej oceny się niedoczekasz. Ja szczerze mowiac nie jezdziłem na żadnej z tych ram ale uważam, że sekim spoko da rade dla Ciebie i bedziesz jeszcze kilka stówek do przodu.
To by było na tyle mojej bardzo konstruktywnej i wielce pożytecznej opinii.

Wogle to musimy kiedyś w końcu razem pojeździć (ja to ten kolo na zielonym giancie AC + junior T - znamy się:))

: 18.12.2005 09:17:55
autor: cosin
gg 1339740 napisz do tego goscia. on ma launcha, pogadaj z nim on powie Ci wszyskie za i przeciw. Co do speca fsr...zalezy jaki model...ja mielem specialized fsr extreme z 98 roku!!!! po kilko przerobkach wyciagnalem z niego okolo 200mm skoku :D ramka super...ale sadze ze myslisz nad nowsza :P big hity sa zajebiste i nie slyszalem o skatowanym!!!!!

: 18.12.2005 13:52:53
autor: cementarydh
Krakus_dh pisze:cięki dylemat...jeźdizłem na 2 sekimach a nie jeźdizłem na norco...jak by co to mój kolega używa cannibala do fr,dh a nawet dj i nażeka tylko na damper 9rst bez tłumienia) a poza tym chwali czeską produkcję...
sekima bierzesz nowego a norco używane??
nie będe nikogo do niczego przekonywał. piszę tyego posta tylko po to żeby udownodnić że wszystko co zostało w tym temacie napisane jest bzdurą od początku do końca.

1) wypowiedź zacytowana na górze:
twój kolega zachwalający sekimy nawet nie wie o tym że jest jego 4 tym włascicielem. nie wie i to niej ego wina. w czasie kiedy jego obecna rama startowała pod drugim już jej właścicielem w wierchomli on bawił sie pokemonami żyjąc w strachu żeby nie przegapić dobranocki.

co do samej ramy o której mowa, ponad 4 lata temu K. złamał na niej kręgosłup, po tamtym wypadku jest więc skrzywiona a do tego dwukrotnie spawana pod damperem. do skrzywienia jeszcze wróce w kolejnym punkcie

teraz, jakby któryś z was przemyślnych 15 latków chciał zbić ten argument mówiąc, że "była już 2 razy spawana i świetnie sie trzyma" , to może sie nawet nie wysilać. Obecny właściciel nie dość że jeszcze do niedawna jeździł na hipermarkecie (którego prawdopodobnie też zachwalałjako wspaniały produkt z dziedziny FR/DH - czemu nie?) waży tyle co anorektyczna baletnica i też mu daleko nawet do 18tki

2) dlaczego sekim nie jest dobry:

- dolna rura po kilku sezonach ZAWSZE gnie sie w banan, widać to we WSZYSTKICH używanych sekimach, nawet na zdjęciach!

- mocowania dampera (zarówno dolne i górne) są dospawane techniką, którą robiło się rowery 15 lat temu, trudno więc się dziwić że w 90% to rozwiązanie strzela

- rama nie ma ani jednego elementu wycinanego CNC co w prosty sposób dyskwalifikuje ją z porównywania z jakąkolwiek z ram kanadyjskich od 96 wzwyż

- naiwne jest twierdzenie że brak wymienialnego haka przerzutki czy jakichkolwiek wymienialmnych elementów w ramie może ją kwalifikować do określenia "dobre" - to co można akceptować w składakach, nie powinno być akceptowane w ramach do DH/FR

- profile z których spawane były sekimy są tak cienkie, że wystarczy wsiąść na niego, nacisnąć oba hamulce i mocno nastąpić na jedno ramie korby, żeby się przekonać jak bardzo całość się gnie.
Norco jest sztywniejesze nawet od Dh Teama ze sztywną osią, po co mam jednak to pisać skoro i tak nikt nie zrozumie .

Tu znowu wychodzi wasza niewiedza: jak można porównywać "plastelinową" ramę spawaną w garażu (sekim nie był robiony w fabryce) z technologią monocoque, która nie dość że odstępuje od klasycznych konstrukcji aluminiowych to jeszcze sposób w jaki przenosi napręzenia i wstrząsy zupełnie dyskwalifikuje ją z porownania z jakąkolwiek stalówką. Dowód: monolity są najbardziej cenionymi ramami na świecie, przykład: team Syndicate, startujący na monolitycznych V10.

- kolejna cecha, kompromitująca czeską "pomyłkę":
stal się gnie i pracuje pod każdym skokiem i uderzeniem, dlatego nikt nie robi już jednozwiasów z Cr-Mo (sekim nawet nie jest z Cr-mo tylko ze stali), fulle które są nadal robione z tego materiału mają tak rozwiazane systemy zawieszeń, żeby możliwie jak najbrdziej ograniczyć gięcia w okolicach dampera (systemy stosowane przez BALFę, Brooklyn itp.)

ramy które tak zachwalacie ZAWSZE wysadzają lub łamią dampery. czemu? nie tylko dlatego że są jednozawiasami. Przedewszystkim daltego że gną się tak okropnie, że linia w ktorej pracuje damper zaburza się, nie mozna się więc dziwić że prędzej czy później polegnie w niej każdy damper.

i na koniec:

nie bronię tu swojego roweru, ani kanadyjskich konstrukcji. udowadniam tylko że porównywanie tych dwóch ram jest BEZ SENSU i że w obecnych czasach sekim nie jest "dobrą" ramą.
sekim prezentuje poziom jaki w stanach i kanadzie przeszedl do historii w połowie lat 90' tych.

P.S. postawa "moderatorów" wydaje się wręcz dziecięca. Określenia "fajna", "rowerek", "ale ładny zielony", "da się pospawać na budowie" nadają się do przedszkola. Może faktycznie chcieliście coś przekazać ale naprawdę się wam to nie udało. Moderujecie forum rowerowe. Ja jestem tylko zwykłym mechanikiem. Może czas żebyście zaczeli reprezentować konkretną wiedzę, bo uwagi które dotąd zamieszczaliście w tym topicu nadają się jedynie do piaskownicy.

: 18.12.2005 18:27:52
autor: szczur
jesli na stronie pisza prawde to sekimy sa spawane metoda tig - najlepsza metoda spawania wiec spawy na pewno sa bardzo dobre a cr-mo to nie zwykla stal i rozni sie wlasciwosciami i jest duzo sztwniejsze