Giant AC 06 jako maszynka do enduro ?
arturl To ja mam 188 cm (10cm wiecej). Dla Ciebie z tym Super T jest ok, czy wolałbyś mniejszą?
Jaki ty mi proponujesz rozmiar - potencjalnie też miałaby tam wylądować dwupółka więc się podwyższy.
Jeszcze pytanko - rama ma montaż napinacza ISCG? czy tylko E-type? Bo nie zwróciłem na to uwagi..
Czy wiadomo coś oficjalnie o jakiś newralgicznych punktach w tej ramie? Ktoś słyszał o jakiś uszkodzeniach?
Jaki ty mi proponujesz rozmiar - potencjalnie też miałaby tam wylądować dwupółka więc się podwyższy.
Jeszcze pytanko - rama ma montaż napinacza ISCG? czy tylko E-type? Bo nie zwróciłem na to uwagi..
Czy wiadomo coś oficjalnie o jakiś newralgicznych punktach w tej ramie? Ktoś słyszał o jakiś uszkodzeniach?
Dorzuce do tego wszystkiego to co mi sie bardzo w AC nie podoba jesli ma to byc sprzet do enduro...mianowicie jesli podniesiesz wysoko siodlo do podjezdzania przesuwa sie ono bardzo do tylu(bo kąt rury podsiodlowej jest b stromy) tak ze praktycznie siedzisz nad tylnym kolem a do tego daleko od kierownicy. Efekt tego taki ze nawet na lekkich podjazdach rower bedzie myszkowal a stromych wogole nie podjedziesz bo nie utrzymasz przedniego kola przy ziemi:/. I tak jak inni mowia koniecznie do niego damper z platforma bo zawiecha AC lubi bujac i razem z geometria czyni go pojazdem bardzo upierdliwym do jazdy enduro
http://boreksc.pinkbike.com/album/old-photos/
gg:1310266
gg:1310266
konex gdybym miał możliwość to zapodałbym tak 150 mm w jednej półce oczywiście, ale jakoś się przyzwyczaiłem i pracy Super T nie zamienię narazie na żadną. Mam znajomego (ok. 185 cm), który przejechał się na moim rowerze (nie jakieś tam wielkie odległości) i jak usiadł no to stwierdził że trochę za wysoko (może też dlatego, że mam kiere jump bar da bomba), Ja za bardzo nie mam doświadczenia co do innych takich setupów. Z drugiej strony na codzień jak są warunki jeżdzę do pracy i dla wygody podnoszę siodło :-P tak więc odpowiadając na Twoje pytanie jaki rozmiar proponowałbym 18 (która jak pisałem jest trochę zawyzona, tak o 1 cal).
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
Przytocze jeszcze ciekawy cytat z testu starszej generacji AC.
"To pierwszy z rowerów Freerideowych (nie mylić z naszą kategorią Enduro), który wart jest podjeżdżania! Rower zachwycił wszystkich i to zarówno z obozu DH, jak i XC. Jest to idealny rower XC dla downhillowca i doskonały rower DH dla miłośnika XC. Nie jest szczególnie wszechstronny i szkoda, że tak trudno jest podczas długich górskich wycieczek, ale z nawiązką odwzajemnia się kiedy tylko nachylenie stoku się zwiększa. W tej ramie niesie olbrzymi potencjał dla miłośników zjazdu. AC jest reklamowany jako rower do freeride'u a w ofercie firmy znajduje się też maszyna DH, ale patrząc na potężne przekroje rur, kolosalne wzmocnienia okolic główki ramy czy punkty stabilizacji amortyzatora i wahacza widać od razu, że na AC można spokojnie obskoczyć polskie zawody DH i nieźle namieszać. Jeżeli chodzi o maniery XC, to wydaje się, że więcej już dla AC 1 zrobić się nie da, ale tuning tej maszyny na trasy zjazdowe jest murowanym sukcesem. "
arturl 19" w takim razie odzrucam od razu, jak przymierzałem już w zeszłym roku 18" gość powiedział że dla mnie to bardziej 19" ale kwestia gustu. Niestety zawsze jestem na pograniczu (19" => 21" w rowerach XC), podobnie tutaj na seryjnym osprzęcie.
Biorąc pod uwagę to że jestem wysoki i mam długie nogi, oraz robudowę na
"zjazdówke" sądzę że 18" byłoby idealne. Taki kompromis pomiędzy Enduro 19", a najmniejeszą 17".
Ostatnio oglądałem AC ponownie i ta opadająca górna rura obniża jakby rower, kwestia tylko długości ale mam mostek 35mm więc chyba nie bedzie za długa ;P
"To pierwszy z rowerów Freerideowych (nie mylić z naszą kategorią Enduro), który wart jest podjeżdżania! Rower zachwycił wszystkich i to zarówno z obozu DH, jak i XC. Jest to idealny rower XC dla downhillowca i doskonały rower DH dla miłośnika XC. Nie jest szczególnie wszechstronny i szkoda, że tak trudno jest podczas długich górskich wycieczek, ale z nawiązką odwzajemnia się kiedy tylko nachylenie stoku się zwiększa. W tej ramie niesie olbrzymi potencjał dla miłośników zjazdu. AC jest reklamowany jako rower do freeride'u a w ofercie firmy znajduje się też maszyna DH, ale patrząc na potężne przekroje rur, kolosalne wzmocnienia okolic główki ramy czy punkty stabilizacji amortyzatora i wahacza widać od razu, że na AC można spokojnie obskoczyć polskie zawody DH i nieźle namieszać. Jeżeli chodzi o maniery XC, to wydaje się, że więcej już dla AC 1 zrobić się nie da, ale tuning tej maszyny na trasy zjazdowe jest murowanym sukcesem. "
arturl 19" w takim razie odzrucam od razu, jak przymierzałem już w zeszłym roku 18" gość powiedział że dla mnie to bardziej 19" ale kwestia gustu. Niestety zawsze jestem na pograniczu (19" => 21" w rowerach XC), podobnie tutaj na seryjnym osprzęcie.
Biorąc pod uwagę to że jestem wysoki i mam długie nogi, oraz robudowę na
"zjazdówke" sądzę że 18" byłoby idealne. Taki kompromis pomiędzy Enduro 19", a najmniejeszą 17".
Ostatnio oglądałem AC ponownie i ta opadająca górna rura obniża jakby rower, kwestia tylko długości ale mam mostek 35mm więc chyba nie bedzie za długa ;P
Jak możesz to podaj żrudło,bo to pewnie dawno napisali.Hehe-takie potężne to te przekroje nie są.Co ciekawe model NRS,typowe XC,ma taką samą średnicę dolnej rury i tam to wygląda dosyć solidnie.
AC nie nadaje się do współczesnego XC ani Downhill-u.To rower do ostrego Enduro z nastawieniem na górskie zjazdy i tyle.Mówie tutaj o samej ramie.Łożyska są solidne i nigdy nie miałem potrzeby dokręcania.Dzisiaj wyjąłem damper i żadnych luzów nie stwierdziłem.
konex Do Twojego wzrostu wydaje się 18 ok.Tylko nie można tej ramy brać na taki wymiar jak do XC .Na przykład górna rura 17 jest o kilka cm krótsza jak w Kelly's 19,5 a jednak rozstaw kół jest większy w AC.
Konex-do enduro 18,do FR 17.Weż pod uwagę dwupółkę do tej ramy-200mm zmieni geo a przy 18 to już możesz mieć problemy.
Tak mi się wydaje, a w praktyce wychodzi różnie.
AC nie nadaje się do współczesnego XC ani Downhill-u.To rower do ostrego Enduro z nastawieniem na górskie zjazdy i tyle.Mówie tutaj o samej ramie.Łożyska są solidne i nigdy nie miałem potrzeby dokręcania.Dzisiaj wyjąłem damper i żadnych luzów nie stwierdziłem.
konex Do Twojego wzrostu wydaje się 18 ok.Tylko nie można tej ramy brać na taki wymiar jak do XC .Na przykład górna rura 17 jest o kilka cm krótsza jak w Kelly's 19,5 a jednak rozstaw kół jest większy w AC.
Konex-do enduro 18,do FR 17.Weż pod uwagę dwupółkę do tej ramy-200mm zmieni geo a przy 18 to już możesz mieć problemy.
Tak mi się wydaje, a w praktyce wychodzi różnie.
Amator DH Rzeczywiście test jest dość stary, zauważyłem że dotyczy modelu 2002.
Żródło: http://www.rower.com/archiwum.php?art=1256
Co do rozmiaru to już nie ma co chyba w teorii mieszać. Musze się przymierzyć konkretnie i tyle..
Mógłbyś sprawdzić jeśli nie pamiętasz czy w ramie są 3 otwory na napinacz ISCG?
Żródło: http://www.rower.com/archiwum.php?art=1256
Co do rozmiaru to już nie ma co chyba w teorii mieszać. Musze się przymierzyć konkretnie i tyle..
Mógłbyś sprawdzić jeśli nie pamiętasz czy w ramie są 3 otwory na napinacz ISCG?
Słuchajcie, a wczy w ramie ogólnie między 2005 a 2006 są jakieś różnice? Zauważyłem ze w nowej jest sztyca 27,2 a nie 30,9 jak było chyba w zeszłym roku... to takie małe detale na przykład...
Czy coś się zmieniło generalnie?
Dzisiaj przymierzałem 18", dzwoniłem do dwóch sklepów. Mają 18 i 17", 19 na specjalne zamówienie. 18" będzie optymalne moim zdaniem. Do XC taka trochę mała jak dla mnie, ale do ostrzejszej jazdy będzie ok.
Czy coś się zmieniło generalnie?
Dzisiaj przymierzałem 18", dzwoniłem do dwóch sklepów. Mają 18 i 17", 19 na specjalne zamówienie. 18" będzie optymalne moim zdaniem. Do XC taka trochę mała jak dla mnie, ale do ostrzejszej jazdy będzie ok.
Rama jest taka sama, wg mnie nic się nie zmieniła, także co do rozmiaru sztycy. A przegladając allegr trafiłem na to http://www.allegro.pl/item101145270__gi ... niej_.html czy można gdzieś taniej wyrwać w Polsce (pytam z czystej ciekawości). Pozdro
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
-
- Posty: 524
- Rejestracja: 23.01.2006 00:52:56
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
to cytat z Bikeboardu...to było kilka lat temu,inaczej się wtedy jeździło,jednak wiem ze ramka AC jest bardzo mocna,koleś z Dynamo Łódź mi mówił że przywalił w murek z prędkością 50 albo 60 km/h i walnęły my dolne golenie w boxerze chyba 2000r a górne lagi i główka ramy nienaruszonekonex pisze: "To pierwszy z rowerów Freerideowych (nie mylić z naszą kategorią Enduro), który wart jest podjeżdżania! Rower zachwycił wszystkich i to zarówno z obozu DH, jak i XC. Jest to idealny rower XC dla downhillowca i doskonały rower DH dla miłośnika XC. Nie jest szczególnie wszechstronny i szkoda, że tak trudno jest podczas długich górskich wycieczek, ale z nawiązką odwzajemnia się kiedy tylko nachylenie stoku się zwiększa. W tej ramie niesie olbrzymi potencjał dla miłośników zjazdu. AC jest reklamowany jako rower do freeride'u a w ofercie firmy znajduje się też maszyna DH, ale patrząc na potężne przekroje rur, kolosalne wzmocnienia okolic główki ramy czy punkty stabilizacji amortyzatora i wahacza widać od razu, że na AC można spokojnie obskoczyć polskie zawody DH i nieźle namieszać. Jeżeli chodzi o maniery XC, to wydaje się, że więcej już dla AC 1 zrobić się nie da, ale tuning tej maszyny na trasy zjazdowe jest murowanym sukcesem. "
kolo jeździ w FR
www.sap.end.pl - "JEAN FRANCOIS GOTUJE BURRITO"
http://tiny.pl/dgjw - anlbum na PB
http://tiny.pl/dgjw - anlbum na PB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości