Giant AC 06 jako maszynka do enduro ?

Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

Zaraz poszukam i podam na pw.Stary damper juz wywalony,mam nadzieje,że dostane jakieś tulejki odrazu,bo mi się nie chce bawiś w dorabianie...nie mam warunków.
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Maciekx Tak myślałem wstepnie. Odezwij się do mnie na gg 3540496 to pogadamy jakby co.
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

konexta do enduro ff. I moze jeszcze zbroje co ? :|
Ssij pento
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

Mnie się ten Kross nie podoba.Osprzęt ma tylko lepszy ale rama pewnie lżejsza nie jest.No i w temacie jest do lekkiego FR a ten Kross to jakośćią też nie grzeszy.
arturl
Posty: 255
Rejestracja: 19.04.2004 13:36:50
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: arturl »

konex 178 cm
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

arturl To ja mam 188 cm (10cm wiecej). Dla Ciebie z tym Super T jest ok, czy wolałbyś mniejszą?
Jaki ty mi proponujesz rozmiar - potencjalnie też miałaby tam wylądować dwupółka więc się podwyższy.


Jeszcze pytanko - rama ma montaż napinacza ISCG? czy tylko E-type? Bo nie zwróciłem na to uwagi..
Czy wiadomo coś oficjalnie o jakiś newralgicznych punktach w tej ramie? Ktoś słyszał o jakiś uszkodzeniach?
Borek SC
Posty: 247
Rejestracja: 17.01.2006 22:17:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Borek SC »

Dorzuce do tego wszystkiego to co mi sie bardzo w AC nie podoba jesli ma to byc sprzet do enduro...mianowicie jesli podniesiesz wysoko siodlo do podjezdzania przesuwa sie ono bardzo do tylu(bo kąt rury podsiodlowej jest b stromy) tak ze praktycznie siedzisz nad tylnym kolem a do tego daleko od kierownicy. Efekt tego taki ze nawet na lekkich podjazdach rower bedzie myszkowal a stromych wogole nie podjedziesz bo nie utrzymasz przedniego kola przy ziemi:/. I tak jak inni mowia koniecznie do niego damper z platforma bo zawiecha AC lubi bujac i razem z geometria czyni go pojazdem bardzo upierdliwym do jazdy enduro
http://boreksc.pinkbike.com/album/old-photos/
gg:1310266
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Borek SC W sumie trafna uwaga :]
arturl
Posty: 255
Rejestracja: 19.04.2004 13:36:50
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: arturl »

konex gdybym miał możliwość to zapodałbym tak 150 mm w jednej półce oczywiście, ale jakoś się przyzwyczaiłem i pracy Super T nie zamienię narazie na żadną. Mam znajomego (ok. 185 cm), który przejechał się na moim rowerze (nie jakieś tam wielkie odległości) i jak usiadł no to stwierdził że trochę za wysoko (może też dlatego, że mam kiere jump bar da bomba), Ja za bardzo nie mam doświadczenia co do innych takich setupów. Z drugiej strony na codzień jak są warunki jeżdzę do pracy i dla wygody podnoszę siodło :-P tak więc odpowiadając na Twoje pytanie jaki rozmiar proponowałbym 18 (która jak pisałem jest trochę zawyzona, tak o 1 cal).
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Przytocze jeszcze ciekawy cytat z testu starszej generacji AC.

"To pierwszy z rowerów Freerideowych (nie mylić z naszą kategorią Enduro), który wart jest podjeżdżania! Rower zachwycił wszystkich i to zarówno z obozu DH, jak i XC. Jest to idealny rower XC dla downhillowca i doskonały rower DH dla miłośnika XC. Nie jest szczególnie wszechstronny i szkoda, że tak trudno jest podczas długich górskich wycieczek, ale z nawiązką odwzajemnia się kiedy tylko nachylenie stoku się zwiększa. W tej ramie niesie olbrzymi potencjał dla miłośników zjazdu. AC jest reklamowany jako rower do freeride'u a w ofercie firmy znajduje się też maszyna DH, ale patrząc na potężne przekroje rur, kolosalne wzmocnienia okolic główki ramy czy punkty stabilizacji amortyzatora i wahacza widać od razu, że na AC można spokojnie obskoczyć polskie zawody DH i nieźle namieszać. Jeżeli chodzi o maniery XC, to wydaje się, że więcej już dla AC 1 zrobić się nie da, ale tuning tej maszyny na trasy zjazdowe jest murowanym sukcesem. "

arturl 19" w takim razie odzrucam od razu, jak przymierzałem już w zeszłym roku 18" gość powiedział że dla mnie to bardziej 19" ale kwestia gustu. Niestety zawsze jestem na pograniczu (19" => 21" w rowerach XC), podobnie tutaj na seryjnym osprzęcie.
Biorąc pod uwagę to że jestem wysoki i mam długie nogi, oraz robudowę na
"zjazdówke" sądzę że 18" byłoby idealne. Taki kompromis pomiędzy Enduro 19", a najmniejeszą 17".
Ostatnio oglądałem AC ponownie i ta opadająca górna rura obniża jakby rower, kwestia tylko długości ale mam mostek 35mm więc chyba nie bedzie za długa ;P
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

Jak możesz to podaj żrudło,bo to pewnie dawno napisali.Hehe-takie potężne to te przekroje nie są.Co ciekawe model NRS,typowe XC,ma taką samą średnicę dolnej rury i tam to wygląda dosyć solidnie.
AC nie nadaje się do współczesnego XC ani Downhill-u.To rower do ostrego Enduro z nastawieniem na górskie zjazdy i tyle.Mówie tutaj o samej ramie.Łożyska są solidne i nigdy nie miałem potrzeby dokręcania.Dzisiaj wyjąłem damper i żadnych luzów nie stwierdziłem.

konex Do Twojego wzrostu wydaje się 18 ok.Tylko nie można tej ramy brać na taki wymiar jak do XC .Na przykład górna rura 17 jest o kilka cm krótsza jak w Kelly's 19,5 a jednak rozstaw kół jest większy w AC.

Konex-do enduro 18,do FR 17.Weż pod uwagę dwupółkę do tej ramy-200mm zmieni geo a przy 18 to już możesz mieć problemy.

Tak mi się wydaje, a w praktyce wychodzi różnie.
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Amator DH mam podobny text w bB 2002 ;]
Ssij pento
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Amator DH Rzeczywiście test jest dość stary, zauważyłem że dotyczy modelu 2002.
Żródło: http://www.rower.com/archiwum.php?art=1256

Co do rozmiaru to już nie ma co chyba w teorii mieszać. Musze się przymierzyć konkretnie i tyle..

Mógłbyś sprawdzić jeśli nie pamiętasz czy w ramie są 3 otwory na napinacz ISCG?
arturl
Posty: 255
Rejestracja: 19.04.2004 13:36:50
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: arturl »

są 3 otwory ISCG
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Słuchajcie, a wczy w ramie ogólnie między 2005 a 2006 są jakieś różnice? Zauważyłem ze w nowej jest sztyca 27,2 a nie 30,9 jak było chyba w zeszłym roku... to takie małe detale na przykład...
Czy coś się zmieniło generalnie?

Dzisiaj przymierzałem 18", dzwoniłem do dwóch sklepów. Mają 18 i 17", 19 na specjalne zamówienie. 18" będzie optymalne moim zdaniem. Do XC taka trochę mała jak dla mnie, ale do ostrzejszej jazdy będzie ok.
arturl
Posty: 255
Rejestracja: 19.04.2004 13:36:50
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: arturl »

Rama jest taka sama, wg mnie nic się nie zmieniła, także co do rozmiaru sztycy. A przegladając allegr trafiłem na to http://www.allegro.pl/item101145270__gi ... niej_.html czy można gdzieś taniej wyrwać w Polsce (pytam z czystej ciekawości). Pozdro
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
specjalized
Posty: 524
Rejestracja: 23.01.2006 00:52:56
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: specjalized »

konex pisze: "To pierwszy z rowerów Freerideowych (nie mylić z naszą kategorią Enduro), który wart jest podjeżdżania! Rower zachwycił wszystkich i to zarówno z obozu DH, jak i XC. Jest to idealny rower XC dla downhillowca i doskonały rower DH dla miłośnika XC. Nie jest szczególnie wszechstronny i szkoda, że tak trudno jest podczas długich górskich wycieczek, ale z nawiązką odwzajemnia się kiedy tylko nachylenie stoku się zwiększa. W tej ramie niesie olbrzymi potencjał dla miłośników zjazdu. AC jest reklamowany jako rower do freeride'u a w ofercie firmy znajduje się też maszyna DH, ale patrząc na potężne przekroje rur, kolosalne wzmocnienia okolic główki ramy czy punkty stabilizacji amortyzatora i wahacza widać od razu, że na AC można spokojnie obskoczyć polskie zawody DH i nieźle namieszać. Jeżeli chodzi o maniery XC, to wydaje się, że więcej już dla AC 1 zrobić się nie da, ale tuning tej maszyny na trasy zjazdowe jest murowanym sukcesem. "
to cytat z Bikeboardu...to było kilka lat temu,inaczej się wtedy jeździło,jednak wiem ze ramka AC jest bardzo mocna,koleś z Dynamo Łódź mi mówił że przywalił w murek z prędkością 50 albo 60 km/h i walnęły my dolne golenie w boxerze chyba 2000r a górne lagi i główka ramy nienaruszone
kolo jeździ w FR
www.sap.end.pl - "JEAN FRANCOIS GOTUJE BURRITO"
http://tiny.pl/dgjw - anlbum na PB
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

arturl Ja kupuje za 3500...;]
a czemu w katalogu na 2005 jest napisane 30,9 a ja wyciągałem dziś tą z 2006 i jest 27.2 :>
Miś
Posty: 83
Rejestracja: 14.10.2005 21:46:48
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Miś »

Ej ten seryjny damper w AC mial chyba 195 dlugosci.
www.miniurl.pl/mis_pinkbike
www.miniurl.pl/garbanzo
www.miniurl.pl/sinus_14
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości