Strona 2 z 3
: 03.05.2006 16:10:09
autor: Amator DH
Zaraz poszukam i podam na pw.Stary damper juz wywalony,mam nadzieje,że dostane jakieś tulejki odrazu,bo mi się nie chce bawiś w dorabianie...nie mam warunków.
: 03.05.2006 16:10:29
autor: konex
Maciekx Tak myślałem wstepnie. Odezwij się do mnie na gg 3540496 to pogadamy jakby co.
: 03.05.2006 16:11:39
autor: Sulring
konexta do enduro ff. I moze jeszcze zbroje co ? :|
: 03.05.2006 16:15:24
autor: Amator DH
Mnie się ten Kross nie podoba.Osprzęt ma tylko lepszy ale rama pewnie lżejsza nie jest.No i w temacie jest do lekkiego FR a ten Kross to jakośćią też nie grzeszy.
: 03.05.2006 16:19:42
autor: arturl
konex 178 cm
: 03.05.2006 18:00:08
autor: konex
arturl To ja mam 188 cm (10cm wiecej). Dla Ciebie z tym Super T jest ok, czy wolałbyś mniejszą?
Jaki ty mi proponujesz rozmiar - potencjalnie też miałaby tam wylądować dwupółka więc się podwyższy.
Jeszcze pytanko - rama ma montaż napinacza ISCG? czy tylko E-type? Bo nie zwróciłem na to uwagi..
Czy wiadomo coś oficjalnie o jakiś newralgicznych punktach w tej ramie? Ktoś słyszał o jakiś uszkodzeniach?
: 03.05.2006 18:20:20
autor: Borek SC
Dorzuce do tego wszystkiego to co mi sie bardzo w AC nie podoba jesli ma to byc sprzet do enduro...mianowicie jesli podniesiesz wysoko siodlo do podjezdzania przesuwa sie ono bardzo do tylu(bo kąt rury podsiodlowej jest b stromy) tak ze praktycznie siedzisz nad tylnym kolem a do tego daleko od kierownicy. Efekt tego taki ze nawet na lekkich podjazdach rower bedzie myszkowal a stromych wogole nie podjedziesz bo nie utrzymasz przedniego kola przy ziemi:/. I tak jak inni mowia koniecznie do niego damper z platforma bo zawiecha AC lubi bujac i razem z geometria czyni go pojazdem bardzo upierdliwym do jazdy enduro
: 03.05.2006 18:22:35
autor: konex
Borek SC W sumie trafna uwaga :]
: 03.05.2006 18:42:54
autor: arturl
konex gdybym miał możliwość to zapodałbym tak 150 mm w jednej półce oczywiście, ale jakoś się przyzwyczaiłem i pracy Super T nie zamienię narazie na żadną. Mam znajomego (ok. 185 cm), który przejechał się na moim rowerze (nie jakieś tam wielkie odległości) i jak usiadł no to stwierdził że trochę za wysoko (może też dlatego, że mam kiere jump bar da bomba), Ja za bardzo nie mam doświadczenia co do innych takich setupów. Z drugiej strony na codzień jak są warunki jeżdzę do pracy i dla wygody podnoszę siodło :-P tak więc odpowiadając na Twoje pytanie jaki rozmiar proponowałbym 18 (która jak pisałem jest trochę zawyzona, tak o 1 cal).
: 03.05.2006 18:52:58
autor: konex
Przytocze jeszcze ciekawy cytat z testu starszej generacji AC.
"To pierwszy z rowerów Freerideowych (nie mylić z naszą kategorią Enduro), który wart jest podjeżdżania! Rower zachwycił wszystkich i to zarówno z obozu DH, jak i XC. Jest to idealny rower XC dla downhillowca i doskonały rower DH dla miłośnika XC. Nie jest szczególnie wszechstronny i szkoda, że tak trudno jest podczas długich górskich wycieczek, ale z nawiązką odwzajemnia się kiedy tylko nachylenie stoku się zwiększa. W tej ramie niesie olbrzymi potencjał dla miłośników zjazdu. AC jest reklamowany jako rower do freeride'u a w ofercie firmy znajduje się też maszyna DH, ale patrząc na potężne przekroje rur, kolosalne wzmocnienia okolic główki ramy czy punkty stabilizacji amortyzatora i wahacza widać od razu, że na AC można spokojnie obskoczyć polskie zawody DH i nieźle namieszać. Jeżeli chodzi o maniery XC, to wydaje się, że więcej już dla AC 1 zrobić się nie da, ale tuning tej maszyny na trasy zjazdowe jest murowanym sukcesem. "
arturl 19" w takim razie odzrucam od razu, jak przymierzałem już w zeszłym roku 18" gość powiedział że dla mnie to bardziej 19" ale kwestia gustu. Niestety zawsze jestem na pograniczu (19" => 21" w rowerach XC), podobnie tutaj na seryjnym osprzęcie.
Biorąc pod uwagę to że jestem wysoki i mam długie nogi, oraz robudowę na
"zjazdówke" sądzę że 18" byłoby idealne. Taki kompromis pomiędzy Enduro 19", a najmniejeszą 17".
Ostatnio oglądałem AC ponownie i ta opadająca górna rura obniża jakby rower, kwestia tylko długości ale mam mostek 35mm więc chyba nie bedzie za długa ;P
: 03.05.2006 19:25:45
autor: Amator DH
Jak możesz to podaj żrudło,bo to pewnie dawno napisali.Hehe-takie potężne to te przekroje nie są.Co ciekawe model NRS,typowe XC,ma taką samą średnicę dolnej rury i tam to wygląda dosyć solidnie.
AC nie nadaje się do współczesnego XC ani Downhill-u.To rower do ostrego Enduro z nastawieniem na górskie zjazdy i tyle.Mówie tutaj o samej ramie.Łożyska są solidne i nigdy nie miałem potrzeby dokręcania.Dzisiaj wyjąłem damper i żadnych luzów nie stwierdziłem.
konex Do Twojego wzrostu wydaje się 18 ok.Tylko nie można tej ramy brać na taki wymiar jak do XC .Na przykład górna rura 17 jest o kilka cm krótsza jak w Kelly's 19,5 a jednak rozstaw kół jest większy w AC.
Konex-do enduro 18,do FR 17.Weż pod uwagę dwupółkę do tej ramy-200mm zmieni geo a przy 18 to już możesz mieć problemy.
Tak mi się wydaje, a w praktyce wychodzi różnie.
: 03.05.2006 19:33:42
autor: Sulring
Amator DH mam podobny text w bB 2002 ;]
: 03.05.2006 19:59:09
autor: konex
Amator DH Rzeczywiście test jest dość stary, zauważyłem że dotyczy modelu 2002.
Żródło:
http://www.rower.com/archiwum.php?art=1256
Co do rozmiaru to już nie ma co chyba w teorii mieszać. Musze się przymierzyć konkretnie i tyle..
Mógłbyś sprawdzić jeśli nie pamiętasz czy w ramie są 3 otwory na napinacz ISCG?
: 03.05.2006 20:19:48
autor: arturl
są 3 otwory ISCG
: 04.05.2006 21:33:25
autor: konex
Słuchajcie, a wczy w ramie ogólnie między 2005 a 2006 są jakieś różnice? Zauważyłem ze w nowej jest sztyca 27,2 a nie 30,9 jak było chyba w zeszłym roku... to takie małe detale na przykład...
Czy coś się zmieniło generalnie?
Dzisiaj przymierzałem 18", dzwoniłem do dwóch sklepów. Mają 18 i 17", 19 na specjalne zamówienie. 18" będzie optymalne moim zdaniem. Do XC taka trochę mała jak dla mnie, ale do ostrzejszej jazdy będzie ok.
: 04.05.2006 21:47:12
autor: arturl
Rama jest taka sama, wg mnie nic się nie zmieniła, także co do rozmiaru sztycy. A przegladając allegr trafiłem na to
http://www.allegro.pl/item101145270__gi ... niej_.html czy można gdzieś taniej wyrwać w Polsce (pytam z czystej ciekawości). Pozdro
: 04.05.2006 21:51:28
autor: specjalized
konex pisze:
"To pierwszy z rowerów Freerideowych (nie mylić z naszą kategorią Enduro), który wart jest podjeżdżania! Rower zachwycił wszystkich i to zarówno z obozu DH, jak i XC. Jest to idealny rower XC dla downhillowca i doskonały rower DH dla miłośnika XC. Nie jest szczególnie wszechstronny i szkoda, że tak trudno jest podczas długich górskich wycieczek, ale z nawiązką odwzajemnia się kiedy tylko nachylenie stoku się zwiększa. W tej ramie niesie olbrzymi potencjał dla miłośników zjazdu. AC jest reklamowany jako rower do freeride'u a w ofercie firmy znajduje się też maszyna DH, ale patrząc na potężne przekroje rur, kolosalne wzmocnienia okolic główki ramy czy punkty stabilizacji amortyzatora i wahacza widać od razu, że na AC można spokojnie obskoczyć polskie zawody DH i nieźle namieszać. Jeżeli chodzi o maniery XC, to wydaje się, że więcej już dla AC 1 zrobić się nie da, ale tuning tej maszyny na trasy zjazdowe jest murowanym sukcesem. "
to cytat z Bikeboardu...to było kilka lat temu,inaczej się wtedy jeździło,jednak wiem ze ramka AC jest bardzo mocna,koleś z Dynamo Łódź mi mówił że przywalił w murek z prędkością 50 albo 60 km/h i walnęły my dolne golenie w boxerze chyba 2000r a górne lagi i główka ramy nienaruszone
kolo jeździ w FR
: 04.05.2006 21:55:57
autor: konex
arturl Ja kupuje za 3500...;]
a czemu w katalogu na 2005 jest napisane 30,9 a ja wyciągałem dziś tą z 2006 i jest 27.2 :>
: 04.05.2006 22:19:15
autor: Miś
Ej ten seryjny damper w AC mial chyba 195 dlugosci.