Strona 2 z 2

: 23.07.2006 08:09:17
autor: wookie85
po pierwsze to te lepsze klasy tez potrafia luzy lapac i one moga sie powiekszac , nie koniecznie od katowania , wlasnie od np zbyt mocnego hampla to raz

druga sprawa jest faktycznie luz jest minimalny to nie ma czym sie przejmowac , nic sie nie stanie , moze masz luz na sterach np ? sprawdz dokladnie

tarcze zdecydowanie zmiena na 160mm

co do tuleji - marcok nie pierzy sie i w kazdym amortyzatorze an innej wysokosci montuje tuleje lol , one maja inny system tuleji niz RS np. , te MX air to jest widelec typowo do xc - ma chudsze golenie , ciensze , jest wylajtowany lzejszy - nie montuje sie tam az 203 ze wzgledu na ich duza sila i spore przeciazenia i tyle

nikt nie bedzie na dole samym montowal tueli bo to bylby bez sens , tzn tylko na dole RS montuje gora dol np.

Jesli juz powiekszy sie mozna kombinowac i ciasniej spasowac tuleje nie koniecznie odrazu wymieniac.

: 23.07.2006 08:09:29
autor: bloszek
morpheus
Do swojego mx 2003 wpakowałem na Transcarpatie 203 tarcze + hamulec XT 4 tłoczki. To wystarczyło do stworzenia luzu ogromnego. Niestety ten amortyzator jest przystosowany do tarczy 160 mm.
Pomogła jedynie wymiana tulei ślizgowych. Zostały one dorobione "domowym sposobem" ale to top secret:P rozwiązanie nnowacja, które moze uszkodzić twój amortyzator, takze nie powiem co i jak.

Zmieniłem tuleje i tarcze na 160 mm i jest si:]

Pozdro

: 23.07.2006 09:09:03
autor: Cudi<StR33T>
Zgadzam sie co do tego wookie85 jednak widziałem rozebrany widelec Bomber Z5 (tuleje mial umieszczone u samej góry zaraz pod uszczelkami)
i MX Comp Coil (tuleje nizej , blizej srodka)...moze wynika to z rocznika ale fakt faktem jest to prawda... a co do champla to tez masz racje ale poprostu jesli amorek jest przystosowany pod 160mm to tak ma byc, jak zalozysz 203 to bedzie dostwal za bardzo po dupie... pozatym amorki przystosowane do ciezszych zastosowan maja wieksze tuleje(wieksza powierzchnie) aby wlasnie ograniczyc powstawanie luzów ...

: 23.07.2006 09:13:34
autor: morpheus
To napewno duzo zalezy od rocznika bo znajomy ma mx tylkoz e coila z 2003 i jezdzi juz ponad rok na 203mm i nie ma żadnych luzów! A bloszek niewiesz ile u gregorio chca za tuleje?

: 23.07.2006 13:52:00
autor: bloszek
Cudi<StR33T>
tuleje slizgowe znajdują sie tuż pod uszczelkami olejowymi. Mają one jakieś 1,5 cm szerokości (leżą sobie na moim monitorze teraz to zmierzyłem) a ja w moim amorze mam 5 cm teraz :] oryginalne tuleje są rzeczywiście pokryte teflonem. Żeby je wyjąć to tylko musisz je rozpiłować... według mnie, bo innej rady nie ma aby to wyciagnąć.

morpheus
pytałem w gregorio 80 zł komplet tulei + 40 zł wymiana
tylko jak bediesz pytał to pytaj o samą wymiane tulei że przyślesz im same dolne golenie.


Pozdro

: 23.07.2006 15:03:19
autor: wookie85
no to od biedy wymiana tulei nie taka piekielnia droga , ogolny koszt

da sie wyjac ale trzeba miec narzedzia ;] bez tego ani rusz

tuleje mozna dorobic samemu , nawet poteflonowac :]

: 23.07.2006 17:00:26
autor: Cudi<StR33T>
ej bloszek a chcesz sie załozyc ze nie we wszytskich amorkach tuleje sa zaraz pod uszczelkami ??? rozbierałem kumpla RST i tuleje umieszczone byłu na srodku około 10cm pod uszczelkami ...
zresztą tez Rock Shoc umieszcza nizej tuleje...

: 23.07.2006 17:40:46
autor: wookie85
rs ma i na gorze i na dole , bloszek mial na mysli marcoka ktorego mial a nie ze kazdy widelec

: 23.07.2006 22:01:47
autor: morpheus
Dobra widze ze to raczej nie jest duzy koszt naprawy narazie bede jezdził na starych i zobacze (hampla zdjalem :D) jak sie beda powiekszac to dopiero wysle ale zobaczymy

Dzieki wszysktim!