Strona 2 z 2

: 28.12.2007 11:19:58
autor: okok
BikerJG Intersitic nie ma TPC ;], Z TPC chodziło mi o to co napisał D_Homer, bo TPC+ są w "niższych" modelach Travisów

: 28.12.2007 11:26:31
autor: D_Homer
Nie wiem co ma travis w środku, ja jeździłem na travisie 150 mm kosztowal ok 1000 zł uzywka, i więcej na tym jeździć nie chce, tzn może przesadzam, ale jezdzilem na stance kinpin po "serwisowych zmianach" jezdzilem na travisie i na shermanie i poprostu są twarde, do dh sie nie nadają, być moze trzeba pogrzebać w nich - nie wiem, ja manitou bym nie brał.

: 28.12.2007 11:27:23
autor: refiko
BikerJG pisze:ale travis INTRISTIC chyba nie ma tlumikow tpc?? I mam nadzieje ze anoda nie zchodzi z goleni Wink
Travis posiada TPC+ i system intristic. to drugie odpowiada za twardosc amortyzatora w koncowej fazie skoku...

Tak to wynika z mojej wiedzy... jak ktos z powyzszych napisal staraj sie o niego dbac, uzywaj brunoxa i bedzie cacy...
poswiec mu troszke u wagi a napewno nie zawiedzie cie...
pozdro

: 28.12.2007 11:30:14
autor: okok
refiko Poprawka - to są dwa osobne systemy tłumienia, TPC+ i Intristic, ten drugi zapobiega bujaniu, coś jakby SPV

: 28.12.2007 11:35:03
autor: BikerJG
intristic napewno ne zapobiega bujaniu... intristic to system "niekonczacego sie skoku" czyli twardosci. A tpc to sysem przeciw bujaniu ktory mi sie bardzo nie podobal (powinien sie nazywac systemem anty amortyzacji :D ) Zobaczymy jak to bedzie. A mial ktos np porownanie do 888rc?? Chodzi mi o osobe ktora na tym jezdzila.

: 28.12.2007 12:00:43
autor: okok
BikerJG Wybacz ale co do TPC+ to głupoty gadasz. SPV jest przeciwko bujaniu i to amory z SPV były nie czułe na małe nierówności... Zresztą poczytaj sobie tutaj:
http://www.manitou.com.pl/manitou_2006/ ... echnologia

Masz wyraźnie napisane który tłumik jak działa, i że Interstic zapobiega bujaniu, a TPC+ wcale nic takiego nia ma...

Pozwolę sobie nawet skopiować z ww. strony:

INTRINSIC DAMPING
To kolejny milowy krok na miarę systemu SPV. Technologia INTRINSIC DAMPING bazując na systemie SPV jest dopasowana do amortyzatorów o dużym skoku wykorzystywanych w dowhillu czy freeride.
INTRINSIC DAMPING zapewnia bardzo duże możliwości regulacyjne, a nieliniowa charakterystyka jaką zapewnia idealnie sprawdza się we wszystkich grawitacyjnych odmianach kolarstwa. Systemem INTRINSIC DAMPING zapewnia bardzo dużą czułość na nierówności już w pierwszych milimetrach swej pracy, a jednocześnie jest odporny na wpływ pedałowania.


TPC+ POSITION ACTIVATED DAMPING
Technologia ta jest dostępna w modelach: Dorado, Black, Scareb, Stance.
TPC+ jest najbardziej rozwiniętym przedstawicielem rodziny TPC opartym na zamkniętym niskociśnieniowym systemie tłumienia olejowego. TPC+ posiada dwa tłumiki-kompresji i tłumienia odbicia. W tłumiku kompresji zamontowano trzeci ruchomy tłok poprawiający czułość widelca na małych nierównościach. W większości amortyzatorów wyposażonych w system TPC+ tłumik odbicia posiada działającą bardzo efektywnie regulację. Często w tym systemie montowana jest blokada skoku (lockout lub remote lockout). Charakterystyczne dla tłumików TPC+ jest to, że maksymalna zmiana wartości tłumienia jest uzyskiwana już po przekręceniu regulatora o180 stopni (tzw. regulator Quick Range). Ponieważ tłoki działają w systemie niskociśnieniowym, a objętość oleju jest duża, wyeliminowane zostało zjawisko kawitacji (tworzenia się w cieczy bąbelków powietrza) co zapewnia bardzo długą i efektywną pracę tłumików.
TPC+ jest systemem zamkniętym, dzięki czemu użyty olej zachowuje czystość i swe właściwości znacznie dłużej niż w systemach gdzie olej odpowiedzialny za tłumienie służy również do smarowania widelca.

: 28.12.2007 12:47:45
autor: BikerJG
a no racja ;) powalilo mi sie troche. Wiec sprostuje ze bardzo nie lubie systemu spv z shermanow.

: 28.12.2007 13:34:13
autor: MaxDamageDA
Chodz na rower :D Zaraz skoncze sniadanie i obgadamy :D

: 28.12.2007 18:58:17
autor: Spaced
BikerJG travis dobry zakup. Zwłaszcza, że można mieć relatywnie nowego w dobrej cenie. 888rc to z reguły 05 zostały nowe, a i tak trudno znalesc, za to znalezienie 06 albo 07 travisa triple w dobrej cenie to pikuś po tym co spv zrobił z renomą firmy.

: 28.12.2007 20:20:02
autor: BikerJG
MaxDamageDA powiedzial "Chodz na rower Zaraz skoncze sniadanie i obgadamy " i wyjechalismy o 15 :D

: 28.12.2007 20:25:14
autor: ddex
nie czytalem wszystkiego,,, travis mieciutki nie wiem na jaka cholere trzeba psikac brunoxa, swojego mam ponad miecha i nie ruszalem. jezdze przy -5 i zimniej i ladnie pracuje.

: 28.12.2007 22:14:13
autor: okok
ddex Brunoxa po to, aby wypłukiwał brud z wnętrza uszczelek i zapobiegał przedostawania się syfu to oleju, w tej pół-otwartej kąpieli... Wtedy po prostu nie będziesz musiał tak szybko serwisu robić ;)

: 28.12.2007 22:34:12
autor: Spaced
okok wystarczy dobre uszczelki kupić ;)

: 28.12.2007 22:40:37
autor: okok
Spaced Pewnie i tak ;) Ale skoro kupiłem nowego Travisa, to zamiast wydawać kilka dych na nowe uszczelki + nerwy na pierwszy serwis, wolałem posłuchać ludzi z BA i kupić za 10 zł brunoxa :P

: 29.12.2007 12:20:16
autor: t_jaworze
888 R czy RC to dobry wybor w tej cenie, pewne, nie wymagaja wielkiego serwisu i dobrze sie sprawuja. Mam do sprzedania 888R 04 za 1400

: 30.12.2007 11:10:45
autor: nooz
mógłbyś wysłać jakieś foty roweru i amora na maila sob-biel@o2.pl ? jakby co to może kupiłbym w lutym, może marcu ale jeszcze zobacze