Strona 2 z 2
: 15.07.2008 23:58:42
autor: B.Z.
Możesz wlutować igłę w zawór od dętki. Trzeba mieć lutownicę oporową, najlepiej jak najmocniejszą, kosztują jakieś 20 złotych.
: 16.07.2008 00:00:14
autor: KaNiOn
Lutownica transformatorowa się nie nadaje?
: 16.07.2008 09:36:34
autor: Furmek
z lutownica kupa zabawy
na szybko mozna urzyc starego zaworka dunlop (rowerowy)
wazne zeby pasowal do pompki
ta szersza czesc na stale przyczepiona do detki w ktora sie wklada mechanizm zaworka ma w srodku zwezenie
- bierzesz igle (cienka taka zeby dalo sie ja wygiac bez zlamania)
- przycinasz plastikowy koniec igly tak, zeby wszedl do tej rurki po zaworku i zeby plastikowy koniec wystawal tak z milimetr-dwa
- przycinasz rurke tak zeby ostry koniec igly tez wystawa na tyle zeby sie dalo go wbic w zaworek dampera
- wkrecasz calosc w pompke i gotowe
brazowe - kawalek zaworka z detki
zielone - plastikowa czesc igly
niebieskie - igla
: 16.07.2008 14:58:23
autor: B.Z.
Kanion - nadaje się, ale to robota głupiego. Nie ma takiej wydajnosci termicznej jak oporówka, duze elementy słabo rozgrzewa, będzie to wszystko trwało strsznie długo
Furmek - ja miałem igłę z metalową nasadką, w związku z czym wystarczyło tylko oblutować dookoła i nie było z tym dużo roboty. Ale Twoja metoda jest w sumie prostsza, zwłaszcza dla kogoś, kto nie ma wprawy w lutowaniu, trzeba tylko kupić odpowiednią igłę.
: 16.07.2008 15:40:55
autor: Furmek
B.Z. zawsze mozna sobie kuchenka gazowa pomóc (jak sie w domu elektrycznej nie ma

)
co do mojego patentu to najlepsze jest to ze zrobilem go jakies 3 lata temu, tak na szybko z tego co akurat bylo pod reka zeby burnera napompowac, potem byla vanilla, fusion, ostatnio mi kumpel cos innego przyniósł i patent dalej dziala.
Czasem sie wydaje ze rzeczywiste prowizorka wytrzymuje najdłużej

: 16.07.2008 18:53:40
autor: KaNiOn
W takim razie może sobie poradaze. Temat założył dla mnie kolega - piotr602, który wymyślił, że zserwisujemy jego DHX3.0, ale dzięki waszej pomocy przy okazji spróbuje machnąć własną Vanille. Jeśli wszystko się powiedzie zrobie zdjęcia i umieszcze w tym temacie tutorial na ten temat - moze sie komus przyda. Zastosuje patent z lutowaniem igły - troche umiem lutować (elektronika to moja 2pasja po rowerze

), a w domu mam zaworek standardowy samochodowy schreder i igłę z metalowym trzonkiem, pewnie po weekendzie dam tutorial

Jeszcze raz dzieki za pomoc. Ostatnie 2 pytania:
- ta nakrętka wokół białego plastiku to nakrętka od pokrywiki zbiorniczka, a w jej wnętrzu pod plastikiem jest śrubka na imbusa ściskająca gumę? Dobrze rozumiem?
- czym wydłubaliście biały plastik?
: 16.07.2008 19:19:44
autor: B.Z.
Tak, dobrze rozumiesz. Plastik trzeba wydłubać, odkręcić śrubkę i przebić gumę.
Jeszcze jedn rzecz jest sobie dobrze zrobić - imbus z przewierconą dziurką. Furrmek coś kiedyś pisał, że spiłował tylko róg, ja jednak kupiłem tani kluczyk ( żeby nie był ze zbyt twardego metalu) i przewierciłem go wzdłuż wiertełkiem dentystycznym, dzięki temu mogę sobie kręcić imbusem nawet jak igła jest wbita. Jak już napompuję mogę skręcić i wyciągnć igłę.
Jeszcze jedna sprwa - jeśli ta Vanilla nie siorbie to dajcie sobie spokój z jej rozbieraniem. Azot mimo wszystko lepiej się utrzymuje w zamkniętych zbiornikach niż powietrze. No, chyba ze olej jest juz mocno przeprcowany i dziła jakoś dziwnie, jak coś działa dobrze to nie naprawiaj.
Furmek - prowizorki zawsze są najlepsze

W ogóle to big thanx za oswiecenie mnie jak działa ten pieprzony zawór w jednym z poprzednich wątków, w mojej Vanilli nie da rady założyć Shraedera, a bałem się odkręcać tej śrubki żeby powietrze nie zleciało. Tak na marginesie to zupełnie niepotrzebnie się tego bałem, mój damper miał chyba jeszcze fabryczny azot (nie byłem tego pewien bo kupiłem używkę), nie miał jeszcze przebijanej gumy i nie wypuścił nic po odkręceniu śruby. Akcje Foxa u mnie wzrosły, co by nie gadać bardzo odporna konstrukcja.
: 17.07.2008 12:12:42
autor: SOTER
A tak nawiasem mówiąc to ta strona może się przydać w serwisowaniu Fox'ów :
http://service.foxracingshox.com/content/
pzdr
: 17.07.2008 14:29:13
autor: KaNiOn
Genialne zdjęcia i rysunki SOTER. Na pewno bardzo się przydadzą. Mój damper nie siorbie (chyba że za siorbanie można uznać odgłos skręconego tłumienia powrotu), a czy działa dziwnie to nie wiem bo pierwszy raz mam fulla i nie wiem co to znaczy dziwnie heh. Po prostu wiem, że damper ma 4lata bądź więcej z czego 2 leżał i był wogóle nie uzywany. Kumpla, w gregorio po serwisie 888, które stały nie używane 2lata, serwisant pytał co on robił z tym amorem, bo olej miał konsystencje miodu i śmierdział rybą hehe. Po tym tekście zaczełem się zastanawuiać czy lepiej nie wymienić oleju w moim damperze. Po za tym cieżko chodzi pokrętło tłumienia kompresji i chciałem przy okazji wyczyścić, ale z tego zrezygnuje po obejrzeniu rysunków technicznych dampera (dzięki SOTER)- za duza komplikacja konstrukcji jak dla mnie.
: 17.07.2008 19:18:37
autor: B.Z.
Jak coś działa to nie naprawiaj. Olej od samego leżenia to się nie zużyje, chtyba że zalejesz jadalny, taki na którym usmażyłeś sobie rybę na kolację
Jeśli masz pierwszy raz fulla to porównaj z innymi podobnymi fullami, będziesz wiedział wtedy o co kaman.
Po następne - to co oni pokazują na tych zdjęciach to tylko tak źle wygląda, oni rozbierją je na czynniki pierwsze, absolutnie nie ma takiej potrzeby jeśli chesz tylko wymienić przepracowany olej. Cieżko chodzące pokrętło to zlej ciepłym moczem (noe dosłownie ofkoz

) trochę pokręcisz nim i samo się "naprawi".
: 02.09.2008 22:05:06
autor: XkrisX
kurde nie dział ten link... ma ktos gdzies co i jak z tym damperem??
: 03.09.2008 08:43:48
autor: off_road
KaNiOn odezwij się do mnie na gg: 11075383