Strona 2 z 2
: 24.07.2008 17:35:25
autor: qbek77
Co by nie zakładać kolejnego tematu dotyczącego tarcz spytam tutaj: Myślę o wymianie moich hayesow na formule the one. Czy jest konieczność wymiany tarcz, czy te po hayesach dadzą radę (203mm)? I czy warto inwestować w The One, bo myslalem tez o code ale zbyt duzo negatywnych opinii na necie przeczytałem?
: 26.08.2008 15:42:14
autor: Lomek
Witam :P Odświeżam temat bo nie chce tworzyć nowego podobnego.
A więc zakupiłem jednak Hamulca Hydraulicznego (Accent Scraper 180mm mam nadzieje że dobry :P)
i teraz tak mam pare pytań bo instrukcja serwisowania w pudełki jest cala rozmazana to zapytam sie tu
Po jakim przebiegu wymienia sie płyn hamulcowy (dot)?
Ile taki płyn może kosztować?
Jak Zamontować tarcze? Tak jak pokazuje taka mała strzałeczka?
Po jakim czasie wymienia sie tarcze?
: 26.08.2008 18:39:47
autor: mar3k
Lomek odpowiem od konca - jak sie zuzyje, tak, 20-30zl na stacji benzynowej(dot4), jak sie hamulec zapowietrzy albo poczujesz ze cos jest nie tak z hamulcem, badz gdy czyscisz klocki/tarcze to przy okazji mozesz wymienic. Bardziej bys sie przejmowal klockami bo jak bedziesz duzo jezdzil to najprawdopodobniej wymiana co sezon do poltora moze krocej
Co do hampla, ilez taki wynalazek?
: 27.08.2008 13:06:46
autor: Vermin
Większa tarcza hamuje mocniej ale to jest minimalna różnica, przy dobrych hamulcach raczej tego nie poczujesz (chodzi głównie o grzanie się tarcz). Większą tarcze oczywiście zakłada się na przód . Bo tył jest mniej ważny i tak ma tyle siły żeby zatrzymać koło. Przodem nie zatrzymujesz tarczy nagle (Raczej ;p).
Pozdr
: 31.08.2008 19:58:44
autor: Lomek
Ehh i pierwsze problemy z tarczami

a wiec tak:
1. Strasznie piszczą i zgrzytają
2. Od strony wewnętrznej tarczy jest taka jakby ciemna/brązowa krecha
3. Przy mocnych zakrętach czuje że ociera tarcza o klocek
^
to normalne

?
i jeszcze jedno

co to są hample

?
: 31.08.2008 20:42:05
autor: mosbergus
hampel = hamulec
1. Mało płynu w hamplu
2. Może coś się wcisnęło między tarcze a klocek, przypalone ?
3. Przy dużych tarczach to normalne, bo je trochę "wichruje"
Setny temat...
: 31.08.2008 20:55:29
autor: Monx
Nareszcie ktoś poparł moje zdanie i napisał do rzeczy na temat wielkości tarcz.
B.Z. moje gratulacje.
Oczywiste, że im większa tarcza tym większa siła. Ale...
Dodatkowa waga i to dużo wagi.
Trzeba pomyśleć czy na serio potrzeba jest większa, biorąc pod uwagę przed wszystkim grzanie. No mnie na forum próbowali od pomysłu tarcz 203/203 w XC odciągnąć ale się nie udało i nie żałuję. Jest tam troszkę wagi ale inna jakość życia. Dużo słabiej mogę nacisnąć klamkę/później zacząć hamować.
: 01.09.2008 06:06:25
autor: Lomek
mosbergusdzieki za odp
mosbergus pisze:1. Mało płynu w hamplu
2. Może coś się wcisnęło między tarcze a klocek, przypalone ?
3. Przy dużych tarczach to normalne, bo je trochę "wichruje"
No raz hamplu dałem zdrowo w dupe, tarczy nie szło sie tyknąć, to chyba przypalone :/ a da sie troche pojezdzic zeby ta warstwa przypalona sie zdarła czy ona sie nie zedrze?
A płyn to sie nalewa przez strzykawke i taką dziórke w klamce czy nie? i niewiem ile mam go dolac :/
: 02.09.2008 16:09:24
autor: sebonk
Lomek
to ze tarcza jest gorąca nie znaczy wcale, ze spaliles tarcze, po jednym dobrym hamowaniu tarcza juz jest goraca, o przypaleniu mozna mowic gdy zmienia kolor na brązowy/fioletowy itp
: 02.09.2008 16:26:39
autor: Steel2
Poczytaj jakiegoś manuala do hamulców hydraulicznych by mieć jakiekolwiek pojęcie i słownik ortograficzny przy okazji