Strona 2 z 2
: 09.09.2008 16:08:03
autor: Norco Manik
Ile kosztuje taka opona bezdętkowa o szerokości 2,1 do enduro oraz dobre i wytrzymałe obręcze??

: 09.09.2008 16:28:59
autor: Spaced
Norco Manik to zalezy od konkretnej opony. Przeszukaj sklepy bo na sprzecie enduro nie znam sie pomimo faktu, ze tubeless tam popularniejsze jest.
Pewnie jak opony dh czyli sprowadzajac z uk 80-140zl.
: 10.09.2008 10:31:28
autor: bodzio2k
Spaced:
Rozwalić nie jest wcale trudno najeżdżając na coś ostrego.

Dużo trudniej jest
skutecznie załatatać oponę. Wywaliłem już jednego hutchinsona i jednego miśka. A były zalane płynem Joe'eja.
: 10.09.2008 12:20:52
autor: Spaced
bodzio2k rozsadnie cisnienie pod trase trzeba dobierac i jesli sie jakiegos strasznego pecha to nic sie nie dzieje. W zyciu rozwalilem moze 3 opony z czego 2 byly w xc biku

. Co do latania opony to latalem hutchinsona bo na za niskim cisnieniu na kamienie polecialem i opona styka dobrze.
A ostrych rzeczy i tak na trasie wypada unikac bo i detkowa opona pójdzie

Zreszta detkowe slabsze wiec jak idzie ust to i zwykla idzie z reguly.
: 12.09.2008 18:50:56
autor: Roman_Maxx
Steel2 po pierwsze w Twoich wyliczeniach nie uwzględniłeś jednego znaczącego elementu = dętki w wydaniu DH, która zależnie od producenta przy grubości ścianki 2,3 do 2,7mmm wazy dla rozmiaru 26cali do 460gram (wersja Intense)
Druga ważna sprawa to stwierdzony w technicznych testach fakt, że siła potrzebna do zginania bocznej ścianki jako jednorodnego materiału (czuli przykładowo grubszej ścianki opony UST) jest mniejsza nić do zginania dwuwarstwowej struktury jak opona + dętka.
Co więcej, zjawisko jest tym silniejsze im większa średnica balonu opony - czyli mocniej występuje w DH słabiej w XC.
Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
: 12.09.2008 19:01:43
autor: Steel2
Ok, nie znam osób które jeżdżą na tak ciężkich dętkach. Reszta argumentów sensowna, szkoda, że nie znamy dokładnej wartości sił tarcia itd. Utrudnia to porównanie
: 12.09.2008 22:17:13
autor: Spaced
Steel2 ja znam i to sporo. Tyle waza wszystkie detki dh. Wyjedź z nad morza, na gorskie kamienie to i detki i opony mocniejsze beda potrzebne

: 13.09.2008 08:26:40
autor: Steel2
Na kamienie opony mam inne niż te na co dzień, ale dętki te same ( 175g szt ). Ze względu na wagę jeżdżę na dość wysokim ciśnieniu i może dlatego nie potrzebuję
Opony Bezdętkowe
: 13.09.2008 10:21:14
autor: Roman_Maxx
Steel2 jak jeździsz tylko na wysokim ciśnieniu to nie wykorzystujesz całego bieżnika opony = masz nie optymalny profil i brak dopasowania opony do kształtu podłoża!
Oczywiście, że zwiększa to odporność na "snajki" ale ogranicza przyczepność, nie dając możliwości wyciśnięcia z opony jej możliwości. Rozwiązanie widzę jedno, mniej powietrza w dętkę - mniejsze ciśnienie - dętka z grubszymi ściankami z mleczkiem lateksowym wewnątrz!
Notabene jeżdżę tak na dętkowych jak i UST z mleczkiem lateksowym wewnątrz i teraz mija trzeci sezon bez "ukąszeń węży".
: 07.11.2008 00:18:19
autor: Pawel-EBZ
Przeczytaj ten artykuł. W zasadzie to wyczerpuje temat opon bezdetkowych.
http://www.e-bikerzone.com/news-show-104.html
pozdrawiam
: 10.11.2008 19:22:44
autor: Lomek
Słuchajcie,
Bo tata mnie męczy i męczy żebym mu coś znalazł a tutaj o prawie tym samym rozmawialiscie
Chce żebym mu znalazł na necie takie coś co jest to w puszeczce i tam jest sprężony gaz ale też odrazu jest ten taki płyn antyprzebiciowy/do łatania i że jak sie opona przebije to że mu napompuje i odrazu zaleje tym płynem

Do samochodu mu to potrzebne
będę wdzięczny jeżeli wiecie i powiecie jak to sie nazywa :P
: 11.11.2008 04:13:21
autor: B.Z.
Roman_Maxx pisze:Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
Potwierdzam. Kiedyś, dawno temu jeszcze jak jeździłem na Dębicach Tygrys i atrapą MTB zwaną Mustang zapomniałem sypnąć talkiem do opony, jak kiedyś łatałem dętkę to nawet nie czarny proszek a czarne kulki były w środku, powierzchnia dętki cała "zryta" przez karkas opony. Tarcie ewidenenie występuje.
: 18.11.2008 19:39:49
autor: Pawel-EBZ
Tu znajdziesz drugą część artukułu dotyczącego zestawów bezdętkowych. Wiem, że znowu wklejam linka, ale nie będę kopiował całego tekstu. To powinno wyczerpać temat.
http://e-bikerzone.com/news-show-121.html
: 21.11.2008 15:27:58
autor: topick
Roman_Maxx pisze:Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
dla mnie to bzdura. takie przesuwanie moze pojawiac sie tylko w momencie hamowania. sam tego doswiadczylem i widac to bylo po wentylu ,ktory sprawiajac opor w otowrze obreczy przechylal sie wyraznie (ze 2-3 nie zdazylem go poprawic i skonczylo sie jego urwaniem) .
Wplyw tego przesuwania na opory tocenia jest znikomy zeby nie powiedziec zaden
: 21.11.2008 15:41:00
autor: Spaced
topick wypadałoby kiedyś zrobic testy jakies na bardzo podobnych setupach ale powiem ci, ze jesli to nie brak detki to mam gdzies niezłe czary w biku jesli chodzi o toczenie

(BTW. Jezdze w okolicach 1bara

)
: 21.11.2008 15:51:54
autor: topick
Spaced pisze:(BTW. Jezdze w okolicach 1bara )
gdzie ten bar ? moze bym wpadl na jednego ?
opory toczenie moze i sa mniejsze ale wg mnie nie to nic wspolnego z tarciem miedzy detka a opona

: 21.11.2008 15:56:34
autor: viejo
topick prosze Cie wez dwa kawalki gumy, zloz ze soba jak kanapke i zacznij je zginac.
Nie trzeba fachowych instrumentow zeby stwierdzic ze sie ruszaja wzgledem siebie bo to w koncu guma i zmienia ona swoj przekroj. Odksztalcenie (takze sprezyste) pochlania energie, czesc z niej jest zwracana w postaci ciepla, czesc w postaci tzw "odbicia", a reszta to tzw histereza odksztalcenia.
Opona pracuje nie tylko wzdluznie ale takze poprzecznie wiec obecnosc detki w tym przypadku daje zauwazalne (wcale nie znikome) straty na tarcie i odksztalcenie dodatkowej warstwy materialu.