Opony Bezdętkowe
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 02.09.2008 16:54:43
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Opony Bezdętkowe
Elo. Chciałem się dowiedzieć co myślicie o oponach bezdętkowych. Czy łatwiej się przebijają niż opony dętkowe i czy są od nich wytrzymalsze??
Pozdro
Pozdro
Norco Manik trudniej sie przebijaja, sa od nich wytrzymalsze i zapewniaja lepsze toczenie (znacznie!!!). Sam jezdze na nich ponad rok i nie mam zamiaru wracac na zwykle. Jedyna wada to koniecznosc korzystania przy zmianie z duzej pompki lub kompresora bo musza wskoczyc na wewnetrzny rant jak w samochodowych.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 02.09.2008 16:54:43
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
No ale droższe i trudniej dostępne.. Rozmawiałem kiedyś z naszymi krajowymi prosami, no i jakoś wyszło na nie.. Fajny wygodny patent, ale jeśli sporo się śmiga i preferuje śię miękkie mieszanki - to trzeba mieć dobrego sponsora..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Steel2 :
Też tego nie kumam ale tak jest.
Norco Manik:
Istnieje coś takiego jak conversion kit i teoretycznie możesz używać zwykłych felg i zwykłych opon. Jednak nie stosowałem tego i nie znam szczegółów. Tu masz więcej szczegółów:
http://www.cult-bikes.com/NoFlats.htm
Też tego nie kumam ale tak jest.

Norco Manik:
Istnieje coś takiego jak conversion kit i teoretycznie możesz używać zwykłych felg i zwykłych opon. Jednak nie stosowałem tego i nie znam szczegółów. Tu masz więcej szczegółów:
http://www.cult-bikes.com/NoFlats.htm
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
Steel2 brak tarcia detki o obrecz i opone. Taka teorie mi przedstawiono. To co wiem to sprawdzilem, ze moje opony tocza sie wyraźnie lepiej od detkowych. Nawet kiedy ktos jest ciezszy ode mnie.
A co do obreczy to najpewniejszy jest zestaw ust obrecz + opona ale różne kity tez stykaja. Albo Joe's no flats albo Stans Tubeless.
Troche o tym masz tu > http://www.go-ride.com/Articles/article_tubeless.htm
A co do obreczy to najpewniejszy jest zestaw ust obrecz + opona ale różne kity tez stykaja. Albo Joe's no flats albo Stans Tubeless.
Troche o tym masz tu > http://www.go-ride.com/Articles/article_tubeless.htm
Dętka o oponę trzeć nie może, bo by szybko padła. Wpływ na toczenie mają siły tarcia między oponą a podłożem i co ma do tego UST ? Może się lżej jeździć wyłącznie jeśli cały zestaw jest ... lżejszy ( zakładając, że testujemy takie same opony ) lub ma mniejsza masę obrotową ( w przypadku UST jest to dość wątpliwe z racji wagi obręczy i opony ).
Chętnie poznam konkretne argumenty dlaczego UST toczy się lepiej.
W podanym linku są zalety wynikające wyłącznie z niższej wagi ( temat wątpliwy, ich założenia tym bardziej ).
Możliwość jeżdżenia na niższym ciśnieniu nie wpływa na łatwość toczenia, a wręcz przeciwnie, zwiększają się opory ale zyskuje się przyczepność.
Drobne wyliczenia:
Wytrzymałością myślę, że ex721 odpowiadają ex823
ex721 - 590g
ex823 - 657g / tublesy cięższe o 67g
ten sam model opon ( Continental Ruber Queen 2.4 )
non UST - 850g
UST - 1050g / tublesy cięższe o 200g
Do non UST dochodzi:
opaska - 15 g
dętka ( zależy oczywiście kto co lubi ) - ok 150 g ( nie używam anie specjalnie lekkich ani bardzo pancernych )
Wychodzi ok 35g na korzyść non UST ( więc praktycznie na jedno wychodzi, jako, że masa skupia się i tak w okolicach felgi/opony. Myślę, że wagę szprych, nypli i piast możemy przyjąć za taką samą w obu rozwiązaniach )
Chętnie poznam konkretne argumenty dlaczego UST toczy się lepiej.
W podanym linku są zalety wynikające wyłącznie z niższej wagi ( temat wątpliwy, ich założenia tym bardziej ).
Możliwość jeżdżenia na niższym ciśnieniu nie wpływa na łatwość toczenia, a wręcz przeciwnie, zwiększają się opory ale zyskuje się przyczepność.
Drobne wyliczenia:
Wytrzymałością myślę, że ex721 odpowiadają ex823
ex721 - 590g
ex823 - 657g / tublesy cięższe o 67g
ten sam model opon ( Continental Ruber Queen 2.4 )
non UST - 850g
UST - 1050g / tublesy cięższe o 200g
Do non UST dochodzi:
opaska - 15 g
dętka ( zależy oczywiście kto co lubi ) - ok 150 g ( nie używam anie specjalnie lekkich ani bardzo pancernych )
Wychodzi ok 35g na korzyść non UST ( więc praktycznie na jedno wychodzi, jako, że masa skupia się i tak w okolicach felgi/opony. Myślę, że wagę szprych, nypli i piast możemy przyjąć za taką samą w obu rozwiązaniach )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Steel2 sam jezdze na nizszym cisnieniu i kazdy kogo o to pytalem potwierdza, ze ust tocza sie lepiej wiec jakis powód tego byc musi. Co do tarcia to nie jestem pewien to jedna z teori jakie slyszalem, a nie bede wymyslal. Przekop zagraniczne fora to zobaczysz, ze ludzie to przyznaja i nie jest to moja odosobniona opinia(zreszta przejedz sie na jakims biku tubeless to zobaczysz).
Podobno zapewnia to tez lepsza trakcje poniewaz opona latwiej moze sie dostosowac do terenu kiedy nie wplywa na nia kształt dętki.
Podobno zapewnia to tez lepsza trakcje poniewaz opona latwiej moze sie dostosowac do terenu kiedy nie wplywa na nia kształt dętki.
Dętka praktycznie nie ma wpływu na ugięcie opony ( raczej UST ma grubsze opony więc powinny się gorzej uginać ). Właśnie czytałem sporo i nikt nie wykazał realnej przewagi jaką daje UST. Jeździć jeździłem ale w XC i na UST i nie ( dopiero niedawno pozbyłem się drugiego zestawu kół właśnie na UST ) i różnicy jak dla mnie brak ( jeżdżę na dość wysokim ciśnieniu z racji wagi ).
Natomiast naprawa w terenie UST to porażka ale nie o takich wadach/zaletach tu rozmawiamy.
Natomiast naprawa w terenie UST to porażka ale nie o takich wadach/zaletach tu rozmawiamy.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Steel2 to pojezdzij w dh. Nie wiem czemu tak uparcie teoretyzujesz. Skoro szukales to pewnie zauwazyles, ze ludzie wymieniaja zalety tego rozwiazania i toczenie pewnie padlo pare razy. To, ze nikt nie rozkminił ci teori dlaczego cos sie dzieje nie znaczy, ze tego nie ma.
A co do detki to skad wiesz ile ma wplywu detka, a ile grubosc opony? Wyliczyles to? Bo mam wrazenie, ze wychodzisz tutaj z pozycji, ze ja mam ci udowodnic kazda zalete ust, nawet jesli nie posiadam technicznej wiedzy, a jedynie doswiadczenia, a sam rzucasz teorie i zero danych na poparcie ich.
A co do detki to skad wiesz ile ma wplywu detka, a ile grubosc opony? Wyliczyles to? Bo mam wrazenie, ze wychodzisz tutaj z pozycji, ze ja mam ci udowodnic kazda zalete ust, nawet jesli nie posiadam technicznej wiedzy, a jedynie doswiadczenia, a sam rzucasz teorie i zero danych na poparcie ich.
Na temat UST w DH wiem tylko to co wyczytałem i "wymacałem". Nie jeździłem, nikt ze znajomych nie ma kół które można b y porównać. W UST wyraźnie czuć, że boki opony są grubsze.
Interesuje mnie teoria, bo tam nic magicznego nie ma i być nie może ( to dośc prosta fizyka ). Owszem czytałem wypowiedzi ludzi i faktycznie pojawiało się tam pojęcie łatwiejszego toczenia. Coś mam jednak nieodparte wrażenie, że to jak z audiofilskimi kablami zasilającymi.
Jako, że wszystkie zagadnienia z rowerem to prosta fizyka to chciał bym poznać uzasadnienie fizyczne faktu lżejszego toczenia. Firmy zajmujące się tym skupiają się na innych zaletach a lżejsze toczenie jest sprytnie pomijane ( tylko odczucia riderów o tym mówią. Na ile to prawda na ile autosugestia ? ). Jako, że nie mam możliwości porównania a jestem ciekawy to interesuje mnie właśnie teoria.
Co ciekawe wszelkie wypowiedzi o łatwiejszym toczeniu sa jedynie od riderów DH/FR. Zawodnicy XC jakoś nie podzielają tego odczucia.
Interesuje mnie teoria, bo tam nic magicznego nie ma i być nie może ( to dośc prosta fizyka ). Owszem czytałem wypowiedzi ludzi i faktycznie pojawiało się tam pojęcie łatwiejszego toczenia. Coś mam jednak nieodparte wrażenie, że to jak z audiofilskimi kablami zasilającymi.
Jako, że wszystkie zagadnienia z rowerem to prosta fizyka to chciał bym poznać uzasadnienie fizyczne faktu lżejszego toczenia. Firmy zajmujące się tym skupiają się na innych zaletach a lżejsze toczenie jest sprytnie pomijane ( tylko odczucia riderów o tym mówią. Na ile to prawda na ile autosugestia ? ). Jako, że nie mam możliwości porównania a jestem ciekawy to interesuje mnie właśnie teoria.
Co ciekawe wszelkie wypowiedzi o łatwiejszym toczeniu sa jedynie od riderów DH/FR. Zawodnicy XC jakoś nie podzielają tego odczucia.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Steel2 bo w dh latwo to sprawdzic - Stawiasz 2 riderów obok siebie i puszczasz ich z górki (po czyms równym zeby zawieszenie nie pomagało) i jesli maja podobną mase to mniejsze opory powinny sie ujawnić. Robilem to z 3 czy 4 osobami i zawsze nabieralem predkosci szybciej. Nawet kiedy nie powinienem ze wzgedu na roznice w masie.
A co do opon na boki to przeciez sam twierdzisz, ze continentale nie sa cienkie na boki :P
BTW. Co do kabli audiofilskich to maja czasem sens - jak masz zwaloną instalacje elektryczna bo masz stary blok. Robilismy z kumplem slepe testy i jest róznica.
A co do opon na boki to przeciez sam twierdzisz, ze continentale nie sa cienkie na boki :P
BTW. Co do kabli audiofilskich to maja czasem sens - jak masz zwaloną instalacje elektryczna bo masz stary blok. Robilismy z kumplem slepe testy i jest róznica.
Opny UST są grubsze po bokach niż non UST ( te same modele ).
W Twoim doświadczeniu pomijasz opory toczenia na piastach, które wbrew pozorom nie są małe. Koła musiał by być identyczne i pozostałe warunki doświadczenia też ( czyli, 1 rider, 1 prosta górka ( najlepiej długa asfaltowa ), 1 rower ( wymienione jedynie koła ) i dokonany dość precyzyjny pomiar czasu ).
Spaced w audiofili siedzę od dawna i nawet jak masz skopaną instalację elektryczną, to ostatnim metrem ( gniazdko - sprzęt ) tego nie poprawisz. Jedyne co możesz wyeliminować to zakłócenia wzajemne kabli i zjawisko pętli masy ( ten sam poziom uzyskuje się kablami za 300 zł/szt jak i takimi za 15 tyś/szt )
W Twoim doświadczeniu pomijasz opory toczenia na piastach, które wbrew pozorom nie są małe. Koła musiał by być identyczne i pozostałe warunki doświadczenia też ( czyli, 1 rider, 1 prosta górka ( najlepiej długa asfaltowa ), 1 rower ( wymienione jedynie koła ) i dokonany dość precyzyjny pomiar czasu ).
Spaced w audiofili siedzę od dawna i nawet jak masz skopaną instalację elektryczną, to ostatnim metrem ( gniazdko - sprzęt ) tego nie poprawisz. Jedyne co możesz wyeliminować to zakłócenia wzajemne kabli i zjawisko pętli masy ( ten sam poziom uzyskuje się kablami za 300 zł/szt jak i takimi za 15 tyś/szt )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 02.09.2008 16:54:43
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Zdaje mi się, że opony bezdętkowe łatwiej i szybciej się naprawia ponieważ niedawno widziałem specjalny środek do napełniania opon bezdętkowych (podobny stosowany jest też w samochodach). Wystarczy napełnić nim koło i można jechać, on podczas jazdy rozprowadzi się w oponie i uszczelni ją. W samochodach te środki sprawdzają się, ale nie wiem jak w rowerach 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość