Strona 2 z 2

: 20.10.2008 23:34:33
autor: Spaced
Steel2 szwajcarom na orange jak wazyli wyszło 250 czy tam 300g. Mi jesli sie nie myle 200-250g. Waga o tyle dobrze zyskana, ze sie nigdzie na wytrzymałosci nie traci.

: 21.10.2008 00:03:18
autor: Steel2
Ja nei mam nic do odchudzania w ten sposób, sam własnie przymierzam się do troszkę bardziej radykalnego kroku ( tytan, + alu gdzie się da ). Ale to naprawdę zabawa na koniec.

: 21.10.2008 00:15:04
autor: Spaced
Steel2 ale kazdy ma ten koniec gdzie indziej. Ja np. nie zmieniłbym 888 na boxxa pre 09/10 bo martwie sie o wytrzymałosc (troche bezpodstawnie ale komfort psychiczny jest wazny dlatego jak jezdze ;) ).

: 21.10.2008 01:05:28
autor: Shawnphono3
czytam to i choć prosem nie jestem aż mnei glowa boli. Czlowieku po co ci x.0 jak przerzutki się w dh "dość" często urywają? jestes zawsze na podium że potrzebujesz taka fure? to ze kierownice karbonowe sa spoko, nie znaczy że przerzutka za 500zl sie nie polamie. a sie polaimie. Bezsens, tytanowe śruby, te formulki.. trzeba jezdzić a nie bawić się w odchudzanie, tym bardziej że nawet niektorzy zawodnicy nie lataja na takim sprzecie, bo i w polszy nie ma nawet warunków do tego. ArthurGreen ma racje, jak chcesz mieć lekki rower to było kupić lżejsza rame, ja mam 223 i jest mi lekko i dobrze :) pozniej dobrać lekkie kola i amora. W tym wypadku dla mnie to glupota, tym bardziej kiedy sezon się kończy :P

: 21.10.2008 07:09:17
autor: topick
Shawnphono3 pisze:czytam to i choć prosem nie jestem aż mnei glowa boli.
mnie tez boli glowa od tych glupot. widac ze koles chce sie zabawic ale jego pieniadze , jak chce to niech sie bawi, za 2 lata bedzie sprzedawac pukajc sie w czolo , po co tyle pieniedzy wadal na ten zlom :?

: 21.10.2008 10:04:52
autor: uzurpator
1. Oddaj ramę do wyszkiełkowania i anodowania (na ramie do DH jest zwykle ok 300-400g lakieru).
2. Zmień damper na powietrzny

i już 1 kg mniej.

3. To samo z dolnymi lagami widelca -100g
4. Zmiana tarcz na tarcze ALU (dla hardkoru) lub na alu pająkach -> -100g
5. Lekki hampel na tył, gdzie hiper hebla nie trzeba -> -200g (Luise jest zdaje się lekka)
6. Lekki napinacz
7. Szosowa przerzutka (róznica 180 vs 250g względem np sainta), manetka xtr
8. SPD XTR zamiast platform -400
9. Korba XTR zamiast Holzfellera -200 g

itd - Reszty raczej nie da się sensownie odchudzic ponad zmianę opon oraz kombinowania z np przycinaniem kierownicy, i potem toczeniem własnych części (np alu koronek do kasety).

: 21.10.2008 10:09:38
autor: Steel2
Jasne, w szególności sensowne jest zakładanie spd XTR do zjazdówki. Daj sobie spokój ururpator bo naprawdę masz spore problemy ze zrozumieniem tematyki DH.

: 21.10.2008 10:23:09
autor: uzurpator
Steel:

Mam spore problemy ze zrozumieniem tematyki DH _w twoim wydaniu_.
Ja bez SPD nie potrafię jeździc :> (chociaż fakt, faktem, XTRa bym nie założył).

Swoją drogą - poza alu tarczami hamulcowymi (bo to idiotyzm) i mooooże spdami do XC nie wiem czego się czepiasz.

: 21.10.2008 10:27:13
autor: freed
Po 1-sze : Na Yeti nick lekkiego nie zbudujesz więc nie idź w radykalne odchudzanie.

No ale jak chcesz,to:

Hample : Mi się the one nie podobają,wolał bym dużo bardziej juicy ultimate + tarcze 203 xtr-a na alu pająkach
Napęd : x.0 ma sens,ale poszukaj gdzieś gdzie jest taniej. Manetka do tego x.9 w zupełności styknie ,jest sporo tańsza a waga to różnica 15gram z tego co wiem.
Kaseta : Jak najbardziej szosowa to jeden z największych zysków w napędzie, kasete dura ace-a starego na 9 ,bo teraz same 10-ki są , 11-21T
Korba : Gravity light/atlas fr
Koła :
Mavici 721 + Opaska geaxa do ust, szprychy dt revolution i piasty hope-a ( tanie i bardzo lekkie)
Co tam jeszcze...
Śruby wiadomo,ogromny zysk wagowy,ładuj tytan gdzie się da.
Sprężyna tytanowa to chyba oczywista rzecz : Znaczny wzrost wagowy jak i pracy ramy.

Kombinuj kombinuj. Myśle,że całkiem ładny rowerek wyjdzie ;).

: 21.10.2008 10:38:59
autor: Steel2
Tylko do spd XTRa się przyczepiłem. Mam w rowerku do X i założenie ich do DH było by conajmniej kretyńskim posunięciem.

ps. też jeżdżę tylko w SPD
freed pisze: Mavici 721 + Opaska geaxa do ust
Mógł byś coś więcej napisać na temat tej opaski ? Z chęcią bym spróbował UST a mam właśnie ex 721

: 21.10.2008 10:59:18
autor: Spaced
uzurpator luise nie bedzie lzejsza od the one ;) A XTR jest minimalnie ciezsze od X.0.
freed tyle, ze ultimate sa słabsze od juicy, a the one to jedne z mocniejszych hampli na rynku wiec skoro go stac na the one to nie uwazasz, ze wybór lepszy?

A co do czepiania sie wagi to panowie jego rower i jego sprawa. Widziałem glorki składane na 17.2kg wiec mysle, ze tutaj tez da sie lekko złozyc jak sa fundusze. Shawnphono3 a kiedy ma rower skladac? W trakcie sezonu? Fakt, ze zawodnicy na tym nie jezdza tez kiepskie uzasadnienie. Zabrońcie chłopakowi skaldac rower taki jaki chce z jakis dziwnych powodów. Zazdrosc? Szczerze chciałbym miec taki budzet i jakbym miał to pewnie tez pare głupich rozwziazań w rower wpakowałbym. Teraz mi szkoda bic rower <18kg ale jak jest kasa to co w tym zlego widzicie? Na browar lepiej wydac?
Ja juz nie mam ochoty u siebie masy zbijac ale to nie znaczy, ze innym tego bede bronic. Panowie troche nie wasza sprawa. Chlopak ma ciezka ramke i chce lekki rower to pomóżcie, a nie sie dopieprzajcie bo to jest tylko o krok od mówienia "temat z dupy".

Steel2 na go-ride.com masz w tech-tips w dziale tubless opisane jak sie robi bez ust obreczy.

: 21.10.2008 11:22:59
autor: freed
Opaska taka specjalna,która pozwala zastosować ust. 721 to świetne obręcze no i nie ustępują wytrzymałośći 823,a zysk z taka opaska to ponad 100 gram chyba na samych obręczach !.

: 21.10.2008 11:26:41
autor: topick
Spaced pisze:A co do czepiania sie wagi to panowie jego rower i jego sprawa. Widziałem glorki składane na 17.2kg
skoro ramka tego czegos wazy ponad 6kg to nie wiem jak to mozliwe aby zlozyc caly rower na 17,2 ,chyba na obreczach i oponach do xc :lol:
sens tego zaden jak dla mnie.

moj rower do enduro na 4 klilogramowej ramie i widelcu 2,3 kg wazy w granicach 16kg i nie ma w nim ciezkich komponentow,
Napisz wiec jak on byl zbudowany ..

: 21.10.2008 11:29:00
autor: Roman_Maxx
W naszych realiach to albo znajomy w zakładach lotniczych albo ja ja zrobiłem zakup przez amerykański eBay i wychodzi taniej niż u niemców.

: 21.10.2008 12:18:45
autor: Spaced
topick to nie jest nadzwyczajna waga. Jedyne co tam było dziwne to customowy carbonowy napinacz i carbonowe siodlo.
Wez pod uwage ze socom Lonego wazył cos kolo 15kg a socom bez sprezyny to 3.2kg. Glory to 5kg. 15kg + 1.8kg to nawet mniej niz 17.2kg.
Chcesz lekkie rowery to przeszukaj o nich temat na ridemonkey. Ludzie nawet duze biki ala canfield budowali w okolicach 15.5kg.

: 21.10.2008 12:53:59
autor: zuczek09
Po 1 roweru nie będę składał w trakcie trwania sezonu. Sezon skończyłem na Zawodach w Kasinie i coś sobie powoli składam na 2009 rok. Dla niektórych jest to głupie że pakuje w rower dużo kasy , ale skoro ktoś to lubi to czemu nie mam dokładać do rzeczy na której spędzam 90% swojego wolnego czasu i z którym od maja do września jeżdżę po Polsce ??? Wracają co tematu , to kilka rozwiązań jest bardzo dobrych np: ti śruby oraz sprężyna a także szosowa kaseta. Hamulce też będą Formula the one bo obecnie mam hopy V2 i moto 6 które ważą komplet ponad 1kg a tak dzięki formuli zbije spokojnie jakieś 400-500g. A co do kół to zostanie ten set co mam bo nie mam na to już kasy a obręcze i piasty są bardzo dobre i zarazem wytrzymałe.

: 23.10.2008 19:38:45
autor: Spoczko
Spaced sorry zaden ze mnie pros, ale tez nie ****** ale tak jak patrze to ty chyba dh-zona juz masz ustawionego jakos strone startowa, bo zamiast prawić kazania moze byś na rower poszedl?? to co ten typ robi to glupota, trzeba jezdzic nie gadac O!

: 23.10.2008 20:33:22
autor: Spaced
Spoczko eee dzis bylem na rowerze np. ;) Wiesz ja wracam czasem do domu to tu pisze ;) (Znaczy siedze w domu caly czas bo wlasciwie to ja robotem komputrem jestem ;) ). A co typ robi głupiego ? Ze ma wiecej kasy to nie moze sobie wiecej jej wydac na rower? Chce Yeti bo rama fajne zawieszenie ma i ladnie wykonana, a nie chce zeby przesadnie ciezka byla. Widzisz w tym cos glupiego? Zwlaszcza pod koniec sezonu? Bedzie mu sie gorzej jezdzic jak zamiast 20kg Yeti bedize miec 17.5-18.5kg Yeti?

freed 823 jest jednak mocniejsze od 721. 721 jest mocne ale 823 to niezniszczalna obrecz.