Lekki rower do DH cd.
Lekki rower do DH cd.
Witam
Doradźcie co jeszcze zmienić w mojim setup`ie , to części które mam już :
-Rama yeti 303 2008 z Foxem DHX 5.0 (sprężyna stalowa)
-Boxxer WC 2008
-Kiera Sunline V1 oraz mostek zintegrowany pod boxxera tej samej firmy
-Kaseta sram X0
-Manetka ???? (Saint)
-korba holzfeler OCT
-pedały Time ZZ
-Sztyca Thomson
-Koła tył ex823 Hugi Fr , przednie ex823 Ringle
- Przeżutka ????
Reszte doradźcie bo w bardzo niską wage sie nie będe pchał bo nie mam na to tyle kasy a chce zeby rower wazył mniej niz 20kg a najlepiej 18kg
Doradźcie co jeszcze zmienić w mojim setup`ie , to części które mam już :
-Rama yeti 303 2008 z Foxem DHX 5.0 (sprężyna stalowa)
-Boxxer WC 2008
-Kiera Sunline V1 oraz mostek zintegrowany pod boxxera tej samej firmy
-Kaseta sram X0
-Manetka ???? (Saint)
-korba holzfeler OCT
-pedały Time ZZ
-Sztyca Thomson
-Koła tył ex823 Hugi Fr , przednie ex823 Ringle
- Przeżutka ????
Reszte doradźcie bo w bardzo niską wage sie nie będe pchał bo nie mam na to tyle kasy a chce zeby rower wazył mniej niz 20kg a najlepiej 18kg
http://www.pinkbike.com/photo/4738594/
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
zuczek09 w X.0 jest sens się pakować nawet jak komuś kompletnie na wadze nie zależy - ta przerzutka jest genialna
Jak chodzi o karbon, to np. kierownice z tego materiału nie dość, że są lżejsze to jeszcze lepiej tłumią drgania.
Przemyśl sobie jeszcze raz dokładnie wybór tej ramy, bo nie wiem jak ona pracuje, ale wiem, że straszny klocek z niej jest...

Przemyśl sobie jeszcze raz dokładnie wybór tej ramy, bo nie wiem jak ona pracuje, ale wiem, że straszny klocek z niej jest...
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
zuczek09 - 5.2 ale bez dampera!!
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo=6997

Więc szkoda pchać kasę w mega lekkie (co za tym idzie) drogie komponenty do tak okropnie ciężkiej ramy..
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo=6997

Więc szkoda pchać kasę w mega lekkie (co za tym idzie) drogie komponenty do tak okropnie ciężkiej ramy..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Może jak mówi Artur ale trochę zbić można w taki sposób jak:
- tylna kaseta SRAM RED Szosowa + lekki łańcuch np Yaban =205gram
- tylna ośka z Alu = zysk ~100gram
- wymiana śrub na tytanowe =500~600gram
- sprężyna w damperze tytanowa ~160-200gram
Razem daje wynik do 1105gramów.
Podaj proszę jakie masz jeszcze siodełko i sztyce z zaciskiem, bo tu także są rezerwy masy do zbicia.
- tylna kaseta SRAM RED Szosowa + lekki łańcuch np Yaban =205gram
- tylna ośka z Alu = zysk ~100gram
- wymiana śrub na tytanowe =500~600gram
- sprężyna w damperze tytanowa ~160-200gram
Razem daje wynik do 1105gramów.
Podaj proszę jakie masz jeszcze siodełko i sztyce z zaciskiem, bo tu także są rezerwy masy do zbicia.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
zuczek09 - zacznijmy od tego, co myślisz mówiąc lekki rower??
Dla Łonego lekki rower, to rower poniżej 16kg, ba nawet poniżej 15kg, ale jeśli nastawiasz się na wagę, to trzeba zacząć od najważniejszego - od ramy..
Dla Łonego lekki rower, to rower poniżej 16kg, ba nawet poniżej 15kg, ale jeśli nastawiasz się na wagę, to trzeba zacząć od najważniejszego - od ramy..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
zuczek09 sens to kwestia subiektywna, podałem jeden z prostych sposobów jak stracić ponad 1kg wagi roweru. Za ile kupisz proponowane przeze mnie komponenty to kwestia Twojego sprytu. Oczywiscie można iść dalej jak sam mówisz, koła UST itd.
Ale nie narzekaj na sens, bo jak było Cię stać na high-endową ramę to na dobre komponenty także. Bo inaczej to przypomina gościa który przyjeżdza do Myślenic SUV'em za 200k a oszczędza na parkingu!
Ale nie narzekaj na sens, bo jak było Cię stać na high-endową ramę to na dobre komponenty także. Bo inaczej to przypomina gościa który przyjeżdza do Myślenic SUV'em za 200k a oszczędza na parkingu!
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
zuczek09 18kg to sandard. Mam u siebie ciezkie piasty, sainty, 888 i ciezka sztyce oraz pedały i wychodze w tych okolicach.
Steel2 ti jak kupujesz oddzielnie z ebaya, a nie w pl to nie wychodzi tak koszmarnie drogo, a zysk wagowy jest na prawde dość solidny.
Dane ktore podaje Roman_Maxx to dane z bicia wagi również u mnie (mam alu oske, sruby ti). Na srubach ti co prawda mniej sie zejdzie raczej, a YBN łańcuch sam wazy lekko ponad 200g wiec to troche przesada ale zyski tam i tak sa bardzo duze.
Szosa w DH + lekki łańcuch to u mnie był rzeczywiscie zysk kilkuset gram(Bo kazda kaseta mtb bedzie ciezsza i dlatego X.0 to kiepski pomysł moim zdaniem). Oska alu kosztuje mało, a 100g piechota nie chodzi. Sprezyna Ti to wiecej niz 100-200g w duzym damperze. DHX 9.5'' tracił bodajze 300-350g na tym.
X.0 mysle ze za mały zysk wzgledem ceny.
The One od formuli swietny pomysł. Super lekkie hamulce i do tego dosc mocne. Przelac tylko dobrym płynem i miód powinien byc.
Kiere zamiast V1 dałbym Easton Monkey lite Dh - Mam ta kiere i super wytrzymałosc i waga.
Piaste zamiast Hugi jak jest taka kasa to Burgteca bo lzejsza o prawie 100g.
Siodlo + Sztyca moznaby w Ibeam sie pobawic. Ew. siodlo lekkie typu Gobi czy jakies WTB.
Co do tubeless to nie traci sie tak duzo na tym bo opony troche ciezsze i obrecze. Głowny zysk to brak sneake i duzo lepsze toczenie >> Jak mozesz dostac to bierz na przód hutchinson Barracuda Low << Najlepsze trzymanie z UST jakie mozesz dostać.
Mozesz tez pomyslec o nowych saintach zamiast OCT i dać jakis lekki wypasiony suport bo jest do zbicia na nim kapke.
Steel2 ti jak kupujesz oddzielnie z ebaya, a nie w pl to nie wychodzi tak koszmarnie drogo, a zysk wagowy jest na prawde dość solidny.
Dane ktore podaje Roman_Maxx to dane z bicia wagi również u mnie (mam alu oske, sruby ti). Na srubach ti co prawda mniej sie zejdzie raczej, a YBN łańcuch sam wazy lekko ponad 200g wiec to troche przesada ale zyski tam i tak sa bardzo duze.
Szosa w DH + lekki łańcuch to u mnie był rzeczywiscie zysk kilkuset gram(Bo kazda kaseta mtb bedzie ciezsza i dlatego X.0 to kiepski pomysł moim zdaniem). Oska alu kosztuje mało, a 100g piechota nie chodzi. Sprezyna Ti to wiecej niz 100-200g w duzym damperze. DHX 9.5'' tracił bodajze 300-350g na tym.
X.0 mysle ze za mały zysk wzgledem ceny.
The One od formuli swietny pomysł. Super lekkie hamulce i do tego dosc mocne. Przelac tylko dobrym płynem i miód powinien byc.
Kiere zamiast V1 dałbym Easton Monkey lite Dh - Mam ta kiere i super wytrzymałosc i waga.
Piaste zamiast Hugi jak jest taka kasa to Burgteca bo lzejsza o prawie 100g.
Siodlo + Sztyca moznaby w Ibeam sie pobawic. Ew. siodlo lekkie typu Gobi czy jakies WTB.
Co do tubeless to nie traci sie tak duzo na tym bo opony troche ciezsze i obrecze. Głowny zysk to brak sneake i duzo lepsze toczenie >> Jak mozesz dostac to bierz na przód hutchinson Barracuda Low << Najlepsze trzymanie z UST jakie mozesz dostać.
Mozesz tez pomyslec o nowych saintach zamiast OCT i dać jakis lekki wypasiony suport bo jest do zbicia na nim kapke.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość