montowanie dampera na łożyskach igiełkowych??
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
To bardzo fajny patent jest i na dodatek jedno takie łożysko kosztuje 4 zl
http://allegro.pl/lozysko-wysokoobrotow ... 59410.html Jak tylko zakatuje tuleje DU to zamawiam i będę kombinował
http://allegro.pl/lozysko-wysokoobrotow ... 59410.html Jak tylko zakatuje tuleje DU to zamawiam i będę kombinował

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
Ja właśnie robię taki patent z damperem na łożysku.
Ogólnie to nawet sam uzurpator przyznał że to się psuje.
Dlatego ja postanowiłem zrobić tak:
Tylne oczko będzie osadzone na 6 łożyskach maszynowych 8x22x7.
Przednie będzie na tulei od Proshox.
Ogólnie to nie polecam zakładania łożysk jeśli nie mamy dużo miejsca.
Te łożyska muszą przenieść duże obciążenia, a takie 3 łożyska 8x14x4 raczej dużo na siebie nie przyjmą.
Ogólnie to nawet sam uzurpator przyznał że to się psuje.
Dlatego ja postanowiłem zrobić tak:
Tylne oczko będzie osadzone na 6 łożyskach maszynowych 8x22x7.
Przednie będzie na tulei od Proshox.
Ogólnie to nie polecam zakładania łożysk jeśli nie mamy dużo miejsca.
Te łożyska muszą przenieść duże obciążenia, a takie 3 łożyska 8x14x4 raczej dużo na siebie nie przyjmą.
KubaLaPL moim zdaniem wytrzymają dłużej niż standardowe tulejki , po pewnym czasie napisze jak sie sprawuja , w tym łozysku jest wiecej kulek niż w standardowych , kulki są o wiele mniejsze więc miejmy nadzieje ze ten patent bedzie się dobrze trzymał , mam w oczku dampera 3 łozyska , jeżeli zaczną się luzy to następne będe próbował łozyska igiełkowe
Ojtam dużo gadania a fakty, tulejki z nylonu + łożyska od CRC;
- uszczelniane igiełkowe - zobaczymy jak się sprawdzą
- dotychczas jeździłem na ślizgowych wachliwych by SKF w moim CCDB a teraz będzie CRC = czas pokaże; http://www.crconception.com/web_images/ ... ical__.jpg
- uszczelniane igiełkowe - zobaczymy jak się sprawdzą
- dotychczas jeździłem na ślizgowych wachliwych by SKF w moim CCDB a teraz będzie CRC = czas pokaże; http://www.crconception.com/web_images/ ... ical__.jpg
dzisiaj miałem pierwsze jazdy testowe z damperem na łozyskach i powiem wam ze jest zauważalna róznica , na gapie ok 7 m rama prz podobnej predkosci calkiem inaczej się zachowuje jest o wiele "skoczniejsza" a na trasie bardzo czuła na początku , moja rama i to jak zachowuje się dolna tulejka jest bardzo specyficzne gdzyz przy pełnym skoku tulejak robi jakies 4/5 obrotu , zastosowanie łozyska wyelminowało taki przeskok delikatne nacisniece reką na siedzenie odrazu powoduje ruch dampera a wczesniej było tak ze przy delikatnym nacisnieciu rama słabo reagowła natomias przy delikatnie większej sile odrazu ugieła się o ok 25-30 mm
Masz jakieś zdjęcia? Zastanawia mnie jak to wszystko jest połączone. Łożyska igiełkowe nie mają tulejek w środku więc kręci się tylko na śrubie lub jeśli jest za mała na tulejce. Pozostaje tarcie bokiem łożyska o ramę/ tuleję. Wiem że będzie o wiele mniejsze niż tarcie polimeru o alu, ale czy nie będą tam powstawały wżery i co za tym idzie luz? Chętnie sam bym coś takiego zrobił u siebie więc chciał bym to zobaczyć zanim się za to zabiorę.
.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości