Strona 2 z 4

: 15.05.2009 16:25:49
autor: Da__FreaK
dedekFR1
To masz albo cos nie tak z heblem, albo ja mam cos z glowa :) Wprawdzie nie mam code 5 tylko code i nie mam jak porownac ich dzialania,ale mimo tego opcja stawiania roweru na przednie kolo na plaskim ma sie nijak do sily z ktora hampel powinien dzialac.Zasada jest prosta,jak bys nie mial amortyzatora z przodu to skutecznosc ( asfalt-otb przez kiere ) bylby o wiele latwiejszy do wykonania gdyz nie mialo by co pochlonic energii Twojej masy w momecie hamowania,..a tak amortyzator w momecie nacisniecia klamki najpierw sie ugina pochlaniajac czesc iloczynu Twojej masy do predkosci jazdy.
Reasumujac te dyrdymaly.To ze Twoj hamulec nie jest w stanie postawic Cie na przednie kolo w momecie hamowania, nie powinno mu ujmowac sily- skoro tak nie jest, to moze czas zajrzec w klocki,odtluscic tarcze albo przelac plyn :)
dobra, nie bede sie wymadrzal bo i tak nic nowego nie wniose :)

: 15.05.2009 16:34:36
autor: dedekFR1
Klocki są ok, wcześniej metaliczne teraz półmetaliki i prawie to samo jest na "sucho". Moje pytanie takie, czy zalanie układu dot'em 5.1 wniesie coś wyczuwalnego do siły hamowania hebla?

: 15.05.2009 16:41:27
autor: Da__FreaK
Zalanie dotem 5.1 podniesie jedynie temperature w jakiej olej zacznie sie gotowac. Do sily i modulacji nic nie wniesie :)

: 15.05.2009 16:48:29
autor: dedekFR1
OK dzieki, w takim razie jeszcze jedno małe pytanko, Czy jak Zmieniałem amorki na różne inne, przez to adaptery, rower dużo razy leżał odwrócony i przy tym układ nie był odpowietrzany około roku to czy samo od siebie mogło coś się w malutkim stopniu zapowietrzyć? Oczywiście rzecz jasna nie bawiłem się klamką gdy nie było tarczy między kołami. Bo jak wcześniej pisałem mój code hamuje jak hamuje, ale ciekawy jestem po waszych wypowiedziach czy jednak działa 100% prawidłowo czy pasuje go przelać na nowo.

: 15.05.2009 16:55:15
autor: Da__FreaK
Nie powinno sie nic z hamulcem stac :) czasy zapowiatrzajacych hamulcow sie minely :).ale pamietaj,przez sezonem ,zawsze lepiej wziac, odpowietrzyc uklad i miec pewnosc ze wszystko jest okey :)
Nawiazujac.Ostatnio zwariowalem, odwrocilem rower dziewczyny, (ma juicy 7),gdy lezal odwrocony nacisnolem klamke (kolo bylo w widelcu)..po odwroceniu roweru nacisnolem ja raz jeszcze-klamka doszla do kiery !:) fak :)! zapowietrzony ! :shock: ale to tylko strachem sie zakonczylo :) po nacisnieciu ponownym klamki kilka razy utwardzila sie i dzialal hampelek juz okey :) do tej pory tego nie rozumiem :)

: 15.05.2009 17:02:30
autor: dedekFR1
Właśnie u wujka którego to miałem rower przez 2msc, ( formula the one ) naciskałem klamkę gdy rower był odwrócony i wynikiem tego przód się tak jakby trochę zapowietrzył. Klamka łapała do tego samego momentu ale była troszkę miększa i siła hamowania gdzieś o 50% w dół. Na szczęście samo to minęło po nie długim czasie i na szczęście nie naciągnąłem się dodatkowo na żadne koszta. Podobno nie można naciskać klamek gry rower jest odwrócony, bo hebel się zapowietrza. Heh w poczciwym hujesie nine to nic nie robiło, naciskać można było i nic a nic np. u mnie, a w codach nie próbuje bo nie chcę ryzykować już :)

: 15.05.2009 17:09:48
autor: Da__FreaK
A co zmienia nacisniecie klamki gdy rower jest do gory nogami, skoro klamka-przewod-zacisk sa szczelnym ukladem ?:)

: 15.05.2009 21:32:58
autor: Srejsd
Da__FreaK to zmienia ze tak zapowietrzasz avida.
Code to układ otwarty i nie mozna tak robic, chyba ze lubisz powietrze w ukladzie.
Sam o tym zapomnialem na chwile i teraz szukam zestawu do odpowietrzania avida. Czlowiek sie uczy cale zycie jednak :/

: 16.05.2009 07:07:51
autor: Da__FreaK
Srejsd
Tak jak napisalem wyzej,cos podobnego do efektu zapowietrzenia mialem z juicy 7.ale po odwroceniu roweru i machnieciu kilka razy klamka dzialalo jak wczesniej :)czyli, klamka zrobila sie twarda i nie odczolem zadnej roznicy w hamowaniu :) czyzby sie nie zapowietrzyl ?:)

: 16.05.2009 11:55:40
autor: Bomber_GD
Ja jestem posiadaczem kompletu codów nie codów 5 i powiem szczerze, że spodziewałem się czegoś więcej. Niby siła bardzo duża modulacja fajna ale nie są to takie żylety jak producent zapewniał siła mogła by być jeszcze większa (zdarzało mi się jeździć na mocniejszych juicy).

Jeśli Sainty mają minearlny płyn hamulcowy to troche lipa bo lubi się grzać.

: 16.05.2009 13:01:17
autor: Srejsd
Da__FreaK mi klamka nie dochodzi to kierownicy, jest dosc twarda dalej, ale sila hamulca spadla gdzies o polowe a modulacji praktycznie nie ma, albo blokuje koło albo nie hamuje - bardzo to wplywa na plynnosc jazdy i szlag mnie trafia. Ogolnie to wg. mnie code z regulacją pad contact ma lepsza modulacje niz model 5. Ale prawdopodobnie zmienie hample na cos innego, nie lubie tego avidowskiego feelu, juz w juicy mnie to wkurzalo.

: 16.05.2009 14:44:38
autor: Marcio
Co myslicie o polaczeniu Sainta 09 z tarcza nano?

Sainty nadal na mineralnym? Jak to sie ma do sily w trakcie dlugiego zjazdu?

: 18.05.2009 18:13:37
autor: Bomber_GD
No więc kolego miałem komplet Deore XT 2003 (4 tłoczki) i póki się olej nie zagrzał to miały niesamowitą pizdę. Jednak kiedy byłem w Winterbergu i dojeżdżałem na dół trasy to nic praktycznie nie hamowały. Nie wiem jak jest z tymi nowymi Saintami ale jeśli tak jak z tymi moimi deorami xt to ja ich tobie nie polece kup lepiej code 5.

: 18.05.2009 18:16:47
autor: Marcio
A gdy wymienie plyn na inny (?) mineralny ktory bedzie mial wyzsza temperature wrzenia? Sa takie, bo sie nie orientuje ile ma oryginalny wiec sobie nie porownam?

: 18.05.2009 18:22:44
autor: Vergil
Kilka dni temu był identyczny temat.

Tak jak już kiedyś pisałem - Nowe 4tłoczkowe Sainty siłą hamowania wg mnie nie ustępują Code'om (sprawdzone - kumpel ma).

Natomiast co do siły hamowania Code'ów - ja ważę 78 kg, rowerek jakieś 20,5 i obojętnie czy gorące czy zimne, hamując jednym palcem, bez najmniejszego problemu staję na przednim kole. Druga sprawa - modulacja - CI którzy piszą że Code działa on/off chyba nie mieli styczności z tym hamulcem.

Tyle ode mnie ;)

: 18.05.2009 18:29:03
autor: GgG
Vergil Wszystko masz rację, code to bardzo dobre hamulce, ale wg mnie sainty nie tylko nie ustępują mocą code'om, ale są od nich o wiele silniejsze. (sainta miałem w rowerze jakieś 2 miesiące, code kilkanaście zjazdów na rowerze kolegi). Myślę, że co by nie kupić to nie będzie się narzekać, ale osobiście brałbym sainty - mają bardzo wygodne klamki.

: 18.05.2009 18:52:00
autor: Vergil
Każdy będzie chwalił to co ma ;) Generalnie biorąc pod uwagę takie hamulce jak Code, Sainty czy Oro K24 - można brać w ciemno każdy z nich - wszystkie są wystarczająco silne ;)

: 18.05.2009 19:32:42
autor: ArthurGreen
Może i się zajawiłem, ale po 2 miesiącach - Saint, saint, saint!! Mega ergonomiczna klamka i jakaś taka dziwnie znana modulacja.. Co do wrzenia płynu.. Myślenice, Żar, nie przegrzały się nigdy.. Starego sainta też miałem i tam było to nagminne..

: 18.05.2009 22:03:21
autor: Spaced
Zalanie dotem 5.1 podniesie jedynie temperature w jakiej olej zacznie sie gotowac. Do sily i modulacji nic nie wniesie
Nie wiem jak w praktyce bo oprócz płynu zmieniłem tone rzeczy ale teoretycznie powinna byc róznica w twardosci miedzy 4ka i 5.1ka. Wrzucałem tu gdzies taka ładną tabelke z parametrami róznych dotów i tam to ładnie pokazane było.

ArthurGreen mnie waga saintów nowych meczy troche bo one chyba byly znacznie ciezsze od nowych codów. To prawda czy mi sie zdaje?