Strona 2 z 2
: 16.06.2009 05:58:22
autor: wojtasu
viejo wszystcy wiedzą o co chodzi więc a tajniki fizyki nie bedziemy się wdrążać
:P

: 16.06.2009 06:41:12
autor: viejo
misiek123 ale jakby rame zaprojektowac z mysla o tym

Tylko, ze ciezko z wykonaniem. Moze kompozyty zeby spawanie ominac.
: 16.06.2009 08:35:48
autor: misiek123
W sumie można byłoby zrobić komory w ramie szczelnie zamknięte, ale trzeba wziąć pod uwagę to, żeby hel nie uciekał jak przez balonik i jeszcze to że przy tak małej pojemności ramy to waga uszczelnień i komór byłaby cięższa od tego co uzyskamy za pomocą helu właśnie - jednym zdaniem Nie opyla się.
: 16.06.2009 09:16:04
autor: GH
Ten azot to jeden wielki mit, kiedyś ktoś wpadł na pomysł jak nabić sobie trochę kasy, a dokładniej chodziło o pompowanie opon w samochodach azotem. Nie ma różnicy.
: 16.06.2009 10:03:42
autor: viejo
GH roznica jest, minimalna i pewnie niezauwazalna, ale jest.
: 16.06.2009 13:41:31
autor: off_road
viejo różnicy nie ma ponieważ...
projektując damper podstawia się za gaz "wzór gazu doskonałego" i nie ma znaczenia co tam wbijesz. różnic nie bedzie.
Chłyt materkintowy.
: 16.06.2009 14:19:14
autor: viejo
Jakby nie bylo roznicy to by go w wyscigach nie stosowali. Azot jest obojetny w odroznieniu od tlenu, dlatego wolniej sie starzeja/zuzywaja opony, felgi, zmniejsza ryzyko wybuchu przy przegrzaniu opony od tarczy hamulcowej, iskier itp itp. Podobno z jakiegos powodu wolniej przechodzi przez gume. Ale czemu to nie wiem
W damperach sytuacja jest zbyt dynamiczna aby gaz doskonaly sie sprawdzal. W instalacjach pneumatycznych roznice miedzy nim, a prawdziwym gazem sa czesto rzedu kilkunastu %.
: 16.06.2009 15:47:55
autor: off_road
viejo pisze:W damperach sytuacja jest zbyt dynamiczna aby gaz doskonaly sie sprawdzal.
Napisałeś jakby ten gaz fizycznie istniał... hehe
: 16.06.2009 16:00:06
autor: Las3k_91 Ldz
A jakby w rurach ramy w ogóle zrobić próżnię?

: 16.06.2009 16:06:13
autor: MUSZEL
Las3k_91 Ldz to by sie zapadałą do środka

: 16.06.2009 16:47:50
autor: viejo
off_road faktycznie tak to wyglada jak teraz czytam
BTW
http://books.google.com/books?id=LswdRd2Zm8YC jest ciekawy rozdzial udostepniony o zawieszeniach motocykli. Mozna sie czegos dowiedziec.
Las3k_91 Ldz 