Azot w amortyzatorach powietrznych??
Azot w amortyzatorach powietrznych??
Witam,
Rozmawialiśmy z chlopakami co śmigaja w MX i zaproponowali mi zebym zamiast powietrza nabił azotu do dampera( negatywnej i pozytywnej komory) oraz do totema solo air tez, ponoc azot nie zmienia objetosci pod wplywem ciepla i amortyzatory nie traca na pracy i nie zmienia im sie praca? Bardzo mnie to zaciekawilo! Jak waszym zdaniem jest to dobry pomysł? Wiem ze w damperach stosuje sie azot. ale nabić do totema?
Pozdrawiam!
Rozmawialiśmy z chlopakami co śmigaja w MX i zaproponowali mi zebym zamiast powietrza nabił azotu do dampera( negatywnej i pozytywnej komory) oraz do totema solo air tez, ponoc azot nie zmienia objetosci pod wplywem ciepla i amortyzatory nie traca na pracy i nie zmienia im sie praca? Bardzo mnie to zaciekawilo! Jak waszym zdaniem jest to dobry pomysł? Wiem ze w damperach stosuje sie azot. ale nabić do totema?
Pozdrawiam!
Karpiel i Duncon to moje zycie
Biorac pod uwage, ze na co dzien masz tam 78% azotu to roznica jest niewielka.
czysty azot stosuje sie w MX glownie ze wzgledu na znacznie wyzsze temperatury pracy.
Zapobiega to zbytniemu pienieniu sie oleju i zmianie charakterystyki z temperatura. W rowerowych amortyzatorach raczej nie ma to sensu ze wgledu na mniejsze nagrzewanie sie niz w mx. W dh zjezdzasz kilka minut, a w mx jezdza kilka godzin.
W damperach masz znacznie mniejsza objetosc i inne warunki pracy, wiec dampery sie znacznie bardziej grzeja niz widelce i sa podatne na pienienie sie oleju. Dlatego niektore firmy stosuja azot.
Nie twierdze, ze roznicy nie bedzie ale raczej jej nie wyczujesz.
A co do zmiany objetosci to wystepuje zawsze i dla azotu jest tylko troche mniejsza niz dla powietrza. Mozna to sobie w przyblizeniu obliczyc z rownania stanu dla gazu doskonalego
pV=nRT dla zainteresowanych tematem hehe
czysty azot stosuje sie w MX glownie ze wzgledu na znacznie wyzsze temperatury pracy.
Zapobiega to zbytniemu pienieniu sie oleju i zmianie charakterystyki z temperatura. W rowerowych amortyzatorach raczej nie ma to sensu ze wgledu na mniejsze nagrzewanie sie niz w mx. W dh zjezdzasz kilka minut, a w mx jezdza kilka godzin.
W damperach masz znacznie mniejsza objetosc i inne warunki pracy, wiec dampery sie znacznie bardziej grzeja niz widelce i sa podatne na pienienie sie oleju. Dlatego niektore firmy stosuja azot.
Nie twierdze, ze roznicy nie bedzie ale raczej jej nie wyczujesz.
A co do zmiany objetosci to wystepuje zawsze i dla azotu jest tylko troche mniejsza niz dla powietrza. Mozna to sobie w przyblizeniu obliczyc z rownania stanu dla gazu doskonalego

-
- Posty: 374
- Rejestracja: 29.04.2007 14:47:37
- Lokalizacja: moje a w nim...
- Kontakt:
Ja bym raczej powiedzial, ze to kwestia rozmiaru czasteczek helu, znacznie mniejsza od tlenu czy azotu.wojtasu pisze:
Hel szybciej ucieka przez gume dlatego , że ma mniejszą gęstość Smile
Opona ust a detka i opona to zadna roznica. Tu i tu te same materialy.
Przez dętkę z pewnością będzie uciekać - ale UST Tubeless? :P
Poza tym propos ramy to ona nie bez powodu ma dużo dziurek, nawierceń, zawsze woda dostanie się jakoś do środka, nawet wilgoć z powietrza może skroplić się
i wtedy musi którędyś wylać się proste, bo inaczej byłyby niemiłe skutki , tak więc uszczelnianie nie jest dobrym pomysłem.

[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość